Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!

Go down 
+9
wolter
Thildechan
Charlie
MuseumBizarro
Xandorram
Miki
Hirin
chuchu
Mitsu
13 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Mitsu

Mitsu


Antal indlæg : 45
Age : 33
Geografisk sted : Sorø
Registration date : 05/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeOns Sep 23, 2009 10:16 pm

Hejsa

Jeg fik min nye Belladonna fra Notdoll lab sidste mandag, og jeg har allerede ødelagt hendes smukke ansigt >.<
Jeg gav hende en face-up en af de første dage, og jeg coatede grundigt med MSC først, og alt var som det tilsyneladende skulle være.
Men igår prøvede jeg så at fjerne den her face-up, fordi den havde nogle fejl jeg gerne ville lave om.
Jeg lagde hovedet i blød nogle minutter i almindeligt husholdningssprit - ligesom jeg plejer med mit Soom Nion hovede, og som jeg gjorde med det samtidig!.
Men da jeg tog det op skete der ingenting, så jeg lagde det i igen.
Der gik lang tid før der skete noget med den face-up, men endelig begyndte den at 'krakkelere' og jeg begyndte at gnubbe den gamle face-up af. Det skulle jeg aldrig have gjort, for der faldt stykker af resinen med!
Nu har jeg et splinternyt hovede med en gammel face-up, som jeg ikke kan få af og med et hul i panden/øjenbrynet og et på øjenlåget.

Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre for at rede hende, måske slibe eller fylde ud med miliput?
Men det føles også lidt som en fejl fra producentens side. Hovedet blev næsten 'blødt' i resinen da hun havde ligget i blød. Og MSC'en sidder så godt fast i resinen at den falder med af. Kan det være producenten, der har glemt at 'efterbehandle' resinen eller hvad?

Håber nogen vil hjælpe mig :'<

Billeder kommer op når mit kamera virker/ladet op.

Sad Mitsu :<
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeOns Sep 23, 2009 10:58 pm

HOLY s*** det har jeg ALDRIG hørt om før.... er det en helt almindelig Husholdnings sprit?

Jeg har tit ladet alle mine hovder ligge i op til 30 minutter i spritten... Hmm måske er der en fejl i Resinblandingen, jeg syns du skal skrive til dukkefirmaet om du rensede den med alm. sprit og dukkehovdet nu krakklere for det m¨da være en fejl i resinen.

Woah det er da en hver persons værste maridt, jeg føler virkelig af dig, kan du måske poste nogle billeder... så man kan se skaden for det her kan være være noget af en "Advarsel" fremover, findes der andet end sprit der kan rense? noget mildere måske?

Føler virkelig med dig søde. men somsagdt kontakt dem for hvis det er en Resin blandings fejl og den burde kunne tåle det skal de da sende dig et nyt *Kram*
Tilbage til toppen Go down
Hirin

Hirin


Antal indlæg : 597
Age : 30
Geografisk sted : Holstebro
Registration date : 29/12/08

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeOns Sep 23, 2009 11:06 pm

uha det lyder skam slemt!!!! >.<

kan du ikke poste et billede af det? Gør det måske lidt lettere at få en ide om hvor stor skaden er..
Tilbage til toppen Go down
http://thelittledollmaster.blogspot.dk
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 3:17 am

Hmm synes det lyder underligt, både at der ikke skete noget, men også din fremgangsmåde må jeg indrømme >_<;

Personligt bryder jeg mig ikke om at lægge hoveder direkte i blød, men dybe og så begynde at gnubbe.
- Men det hjælper ikke på situationen, som lyder ret ekstrem

Jeg kan ikke rigtig svare udfra det du skriver, men bedere ud fra billeder, med hvad du skal gøre.
Tilbage til toppen Go down
Mitsu

Mitsu


Antal indlæg : 45
Age : 33
Geografisk sted : Sorø
Registration date : 05/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 4:49 am

Her kommer der billeder:
Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! DSC01632JPG1

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! DSC01635JPG1

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! DSC01634JPG1


Jeg er rigtig glad for jeres opbakning, for det gør bare så ondt når sådan noget sker. Jeg havde ikke haft hende ret længe, men jeg var bare så glad for hende.

Chuchu >> Det er en ganske almindelig husholdningssprit, som jeg også har brugt på mit gamle hovede på præcis samme måde, uden der nogensinde har været noget! Det er heldigvis ikke selve resinen der er krakkeleret, det er kun face-uppen eller MSC'en, som ikke kan give slip. Men det ser ikke rart ud ligemeget hvad.
Men tak, jeg håber godt nok heller ikke at andre kommer ud for det her, det er bestemt ikke rart. *kram*

Hirin >> Billeder er oppe. Det kan godt være det ikke ser så slemt ud på billederne, men det er bare lige det aller mest synlige sted, og det er bare så ærgerligt. Sad

Miki >> Jeg har altid brugt denne her fremgangsmåde med at fjerne face-ups, og jeg har aldrig haft problemer med det før. Jeg vil gerne indrømme at jeg måske giver hovederne længere og længere tid i spritten, fordi nu er det blevet mere en vanesag. Men det skulle ikke være længe nok til at forvolde skader som disse. Vi snakker om 5min ad gangen højest. :<
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 5:27 am

Hvis du gnubber på det, ryger der så stykker af resinen?

Jeg foreslår at du sender nogle billeder til Notdoll og forklarer dem det hele. Og eventuelt beder om et nyt hovede.
Et der kan holde til at få renset face-up af ><"
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 5:30 am

Jeg har stadig min første dukke, han er 5 år gammel, og han har ligget i blød i sprit op til flere gange i op til 20 minutter af gangen og han har ingen skade taget overhovet, så resin burde kunne holde til det :/
Tilbage til toppen Go down
Mitsu

Mitsu


Antal indlæg : 45
Age : 33
Geografisk sted : Sorø
Registration date : 05/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 5:41 am

Pawky >> Når jeg gnubber på resinen sker der ingenting, det sidder fuldstændigt fast. Det er som om at MSC'en er trukket helt ind i resinen og bare ikke vil give slip igen. Det MSC jeg har fået af, fik jeg gnubbet af mens resinen var våd af husholdningssprit, men det var først efter at hovedet havde været i blød i lang tid over mange gange. Hvor en af gangene resinen uheldigvis fulgte med.
Jeg har lige skrevet en email til Notdoll lab om problemet, hvor jeg fyldte op med billeder af både skader og af MSC og den husholdningssprit jeg bruger.

Chuchu >> Ja jeg forstår heller ikke hvad der sker, for det er jo præcis det samme jeg gør med mit andet hovede fra Soom, og det er helt rent og pænt og ligger klar til en ny face-up. :<
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 35
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 5:48 am

Det skyldes sandsynligt en opløsnings effekt efter at det har ligget i sprit for længe og for mange gange i træk. Selvom vi renser hoveder i sprit for at fjerne en face-up, så tænker vi aldrig over hvad det rent faktisk gør ved resinen. Den opløses faktisk.
Så det du skulle have gjort var at vente, længe. For spritten skal fordampe og hovedet skal atter 'hærde'.

Det er ret surt når skaden så er sket, som her :/ Men tror det reagere forskelligt med tid, selv om man da ofte har gjort dette. Så er det næsten dømt til at gå galt på et tidspunkt. Så må man hen og i gang med sandpapiret.
Tilbage til toppen Go down
Mitsu

Mitsu


Antal indlæg : 45
Age : 33
Geografisk sted : Sorø
Registration date : 05/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 6:19 am

Så forstår jeg bare ikke at MSC'en sidder fast. Hvis det er en opløsningseffekt, ville jeg sige at det ville gå af alt sammen, sammen med resinen.
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 7:35 am

Mitsu: Jeg er godt nok ked af at se hvad der er sket med din Bella og det undre mig at du har fået at vide du skal lægge hovedet i husholdningssprit, det første jeg fik at vide, var jeg skulle bruge vatpinde med lidt Acetone og så skulle jeg gnubbe til det var væk...

Men det er f´ndme ærgeligt og jeg synes som de andre, at du skal sende bilederne til firmaet og forklare kort hvad der er sket, du skal måske nok ikke lige skrive at du har lagt det "i blød" i sprit, måske et godt råd, hvem ved Smile
Jeg håber virkelig at du finder en løsning på det Sad
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
Charlie

Charlie


Antal indlæg : 73
Age : 32
Geografisk sted : Vejle - Ølsted
Registration date : 04/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeTors Sep 24, 2009 8:12 am

MuseumBizzaro - ... Sjovt, for jeg har altid fået at vide, at det er bedre at bruge sprit end acetone, så tror det er forskelligt, hvad folk hører :0

Mitsu - Jeg føler med dig på ALLE måder! Skriv endeligt hvad NotDoll svarer, jeg er virkelig nysgerrig. Jeg synes det er rart med nogle afskrækningshistorier ind i mellem, for det minder mig endnu engang om, at jeg skal passe godt på min puslig. Men pisse træls, at det skulle ske for dig - og for nogen anden!
Og dine billeder ligne virkeligt noget fra en gyser. Det er dælme synd for dig D:
Tilbage til toppen Go down
http://nuclearbombsale.blogspot.com/
Thildechan




Antal indlæg : 17
Age : 29
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 05/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 3:35 am

Jeg føler med dig...! Er enig med de andre i at du skal skrive til producenten og kræve et nyt hoved. óò
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 35
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 4:12 am

Jeg tror desværre ikke du kan opnå et nyt hoved fra NotDoll når der allerede har været malet på hovedt og det har været udsat. Det er jo nødvendigvis ikke firmaet skyld, for det kan ske for alle. Dette er bare uheldigt, og kan ikke se at der skal klages, før man har forsøgt at slibe og rette ud på skaderne.

Men det er pisse ærgeligt, sådan et smukt hoved, den medlidenhed har du fra mig :/ Men håbet, i mine øjne, for hovedet er ikke ude endnu ^^ Næsen og munden er da i det mindste stadig i god behov, så der kan sagtens slibes der hvor der ellers er sket noget Smile

Jeg kan tilføje, at jeg har oplevet det samme. Da resinen blev for blød pga mængden af sprit jeg brugte, kom jeg til at strejfe med en negl der satte spor i resinen. Jeg lagde det straks fra mig, og lod det tørre/hærde igen. Det er et spørgsmål om at bruge tilstrækkelig med knofedt og mindst muligt sprit, og slet ikke acetone da.
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 4:42 am

Av det ser rigtig slemt ud.. :/
(og alligevel, kunne det blive til en sej dukke.. xD En med hud problemer.. Jeg ser muligheder.. hehe.. Wink Sorry! Men altid posivtiv ^^)


Jeg vil dog også mene at det ikke er firmaes skyld.. Ser mere ud til at du har ladt det ligge for længe i blød.. Især hvis det er et helt nyt hoved der ikke helt er vand til det..?
Så vidt jeg har forstået ihvertfald.. ^^ (ret mig endelige)

Selvfølgelige kan du skrive til firmaet og brokke dig, og spørge hvad pokker der sker.. Og måske springe det over at du har ladt det ligge i blød.. Wink Som Nick (MuseumBizarro) også allerede har skrevet..

- Jeg vil ærligt sige, at jeg IKKE tror på at du får et nyt hoved.. Det er jeg ked af.. ^^;


Sidst rettet af wolter Fre Sep 25, 2009 5:13 am, rettet 1 gang (Reason for editing : tilføjede -)
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 4:46 am

... Du har haft lagt hovedet i blød, i sprit...?? ... Det kan jeg slet ikke forholde mig til, jeg var ved at dø bare af at lægge min Vals headcap i blød (han er en soom sard) fordi jeg havde sat den ene magnet forkert og jeg skulle have limen opløst. Headcappen tog synlig skade på de ca. 20-30 minutter den lå der. Det kan godt være at husholdnings sprit ikke er så grelt kræs som acetone, men det ætser altså stadig.

Jeg tror ikke at du skal gøre dig nogen forhåbninger om at få et nyt hoved. Du har været super heldig at det ikke også er sket med dit andet hoved.
Tilbage til toppen Go down
Thildechan




Antal indlæg : 17
Age : 29
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 05/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 5:03 am

Hold da op, der har du godt nok været uheldig. Sad
Har før hørt at man skal passe på med at lægge hoveder i blød i længere tid, men at resinen ligefrem bliver opløst af den behandling, det var jeg ikke klar over... At hovedet bliver helt blødt.. damn. Jeg tror ikke der er ret mange der kender til de risici ved sprit - den viden bør man nok sprede. :/ Er ked af, det skulle gå ud over dig. Gad vide om der findes mildere alternativer? På den anden side skal der nok nogle heftige opløsningsmidler til at opløse MSC (taget i betragtning hvordan dampene fra det lugter.. og dødningehovedet på dåsen. x__x)
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 5:07 am

Thildechan skrev:
Hold da op, der har du godt nok været uheldig. Sad
Har før hørt at man skal passe på med at lægge hoveder i blød i længere tid, men at resinen ligefrem bliver opløst af den behandling, det var jeg ikke klar over... At hovedet bliver helt blødt.. damn. Jeg tror ikke der er ret mange der kender til de risici ved sprit - den viden bør man nok sprede. :/ Er ked af, det skulle gå ud over dig. Gad vide om der findes mildere alternativer? På den anden side skal der nok nogle heftige opløsningsmidler til at opløse MSC (taget i betragtning hvordan dampene fra det lugter.. og dødningehovedet på dåsen. x__x)
Den mere "sikre" metode er at dybbe vatpinde og/eller køkkenrulle/toiletpapir i sprit og gnubbe med det på hovedet. Så udsættes resinen ikke så voldsomt for de stærke sager som istedet er mere fokuseret på at opløse MSC'en, så er det nemmere at styre.

Men nej, vil ikke sige det nytter noget at gå til NotDoll med det her, Af samme grund som Xan og Kinu skrev, Ser ingen grund til at skrive det endnu engang.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 8:05 pm

Bare for at slå den skøre tanke ud af hovedet på folk om at hovederne ikke kan tåle at ligge i sprit - det kan de, bare ikke i SÅ frygtelig lang tid af gangen(vi snakker højest 2min), og så er det en god idé at skylle hovedet med vand bagefter.
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 10:08 pm

Pawky skrev:
Bare for at slå den skøre tanke ud af hovedet på folk om at hovederne ikke kan tåle at ligge i sprit - det kan de, bare ikke i SÅ frygtelig lang tid af gangen(vi snakker højest 2min), og så er det en god idé at skylle hovedet med vand bagefter.

Nu er det ikke dukker til 100 kr stk. så hvorfor lege med ilden?
Men ja, det er møgærgeligt, men spørgsmålet er så om Resin kan have forskellige kvaliteter, det må de jo næsten have hvis nogen firmaers resin kan ligge i "blød" og andre ikke...
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 10:13 pm

MuseumBizarro skrev:
Nu er det ikke dukker til 100 kr stk. så hvorfor lege med ilden?
Men ja, det er møgærgeligt, men spørgsmålet er så om Resin kan have forskellige kvaliteter, det må de jo næsten have hvis nogen firmaers resin kan ligge i "blød" og andre ikke...

Som Pawkey faktisk havde skrevet.. Kan de godt tåle at ligge i sprit, dem alle sammen.. ^^
Bare ikke så længe af gangen.. Wink
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 10:17 pm

wolter skrev:
MuseumBizarro skrev:
Nu er det ikke dukker til 100 kr stk. så hvorfor lege med ilden?
Men ja, det er møgærgeligt, men spørgsmålet er så om Resin kan have forskellige kvaliteter, det må de jo næsten have hvis nogen firmaers resin kan ligge i "blød" og andre ikke...

Som Pawkey faktisk havde skrevet.. Kan de godt tåle at ligge i sprit, dem alle sammen.. ^^
Bare ikke så længe af gangen.. Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_wink

Det kan godt være at de kan det, men hvorfor lege med ilden, som jeg også skrev før, for eftersom man ikke ved hvordan Resin opfører sig, så må man hellere passe på, men det er jo op til folk selv, men jeg bruger jo bare det råd om jeg fik da jeg startede, brug acetone på en vatpind og gnub godt...
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeFre Sep 25, 2009 10:19 pm

MuseumBizarro - Der vil nok altid være en forskel på Resin fra forskellige dukkefirma'er, kunne forestille mig der også er flere om emnet Smile
Og nogen firma'er mener jeg, kan også finde på at blande fransk Resin og den "almindelige" Resin.

Men som Pawky nævner, så skal man heller ikke overdrive hvor længe man lægger hovedet i blød, og et sted tror jeg ikke at man i virkeligheden tager helt oprigtig tid på hvor længe hovederne ligger der - 1 minut er faktisk ret lang tid og jeg er ved at tude over tanken om at ligge et hovede i blød i mere en 1 minut
- Jeg har det også med at dybbe/ligge hovedet i blød for at have gang i en større overflade af gangen, men det ligger der ikke længere end måske 10-max30 sekunder.

Men vi har alle vores måde og metoder at gøre forskellige ting, der er jo ingen regler, men man så også lærer at tage konsekvensen af ens handlinger når man bliver stillet over for fakta, at det måske var ens egen fejl Smile
- Selvom menneskeloven er, lad os give nogle andre skylden.

Jeg var da også ved at gå i panik engang jeg troede at jeg bare kunne bruge klar neglelak til læberne, det havde jeg gjort før og VUPTI! Så var alt farve og MSC på læberne bare væk fordi der var mere acetone i lakken end de jeg havde brugt førhen. Jo, jeg havde fået at vide at jeg skulle holde neglelak fra mine dukker, men jeg lærte det så på den hårde måde, trods dukken ikke gik i stykker af det, men jeg fik mig en ordentlig forskrækkelse.

Så et sted tror jeg ikke at vi skal give resinen skylden for hvor vidt den kan tåle at lægge i blød, lægger den for længe og tager skade følgende, kan vi vist kun erklære det en begynder fejl eller en Fejl 40 (Menneskelig fejl)
- Og så må man bare se at få det bedste ud af det..
Tilbage til toppen Go down
Mitsu

Mitsu


Antal indlæg : 45
Age : 33
Geografisk sted : Sorø
Registration date : 05/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeLør Sep 26, 2009 4:30 am

Jeg ville bare lige opdatere lidt.
Notdoll har stadig ikke svaret på min email, men jeg kan se at de har åbnet den.

Jeg har nu slebet den gamle face-up af, fordi den er umulig at få af på den normale måde, hvilket vil sige der er noget galt med resinen.
Min far har hjulpet mig en hel del med dette, da det er pænt svært at slibe MSC af inde i næsebor og mund.
Han siger også at resinen mangler et lag, som gør at den ikke suger alt hvad den kommer i nærheden af (som der jo er på mine andre dukker).
Det at resinen faldt fra hinanden var min egen skyld, da jeg lagde den for mange gange efter hinanden i sprit. Men i processen tænkte jeg ikke over det, da MSC'en ikke ville fordampe og løsne sig.

Defor giver jeg fortsat Notdoll skylden. Den næste face-up hun får vil være den sidste, da jeg regner med at samme problem vil opstå igen, med at MSC'en ikke kan komme af.
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitimeLør Sep 26, 2009 5:56 am

Mitsu - Jeg har aldrig hørt om at resinen skulle have et "lag" af nogen art, da Hovederne er støbt ud i et, og som Max fra forhandler vil blive behandlet med MSC i tilfælde af at noget måtte smitte af på hovedet under afrejse.
Så den tror jeg desværre ikke helt på.

Det eneste tidspunkt jeg mener man kan snakke om lag på nykøbte dukker er på enklete tanned dukker hvor den brune farve ligger udenpå resinen :/

Men igen, har bare intet hørt, men hvis du kan komme med noget konkret bevis på at dukkerne har dette omtalte leg tager jeg ordene i mig igen.

Men igen, hvis NotDoll har lavet deres dukker på den måde siden de startede, så er det ikke deres fejl.


Jeg prøver virkelig ikke at lyde fej, for det er pisse ærgeligt hvad der er sket, og har ondt af dig, men har også ondt af det firma der skal tage sviner for noget der ikke er deres fejl :/
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!   Sådan ødelægger man Bella. Hjælp! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Sådan ødelægger man Bella. Hjælp!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Face up (hjælp)
» Face-up hjælp!
» Bella & Miho [[NDLC Belladonna/ Soom Nion]]
» Dybe ar (hjælp)
» wig kliping hjælp

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: