Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Dybe ar (hjælp)

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 29
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Dybe ar (hjælp) Empty
IndlægEmne: Dybe ar (hjælp)   Dybe ar (hjælp) Icon_minitimeSøn Okt 21, 2012 9:06 am

Jeg skal lave ar (eller kinda sår?) i min Lion. Jeg har prøvet at finde tutorials og billeder uden held, kun en masse der har lavet overfladiske (helede?) ar med lim og blushing, men jeg vil gerne lave noget hen af cuts.

Er der nogen der har lavet noget lignende eller har nogen ideer til hvordan det kunne gøres?
Jeg er ikke bange for at skære og slibe i ham (da min hund allerede har haft fat i ham, og knækket et stykke af hans øre af .__.).


Jeg kan huske at der var nogen på det gamle Resingarden forum der havde gjort noget derhen af, men kan ikke finde noget nu.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Dybe ar (hjælp) Empty
IndlægEmne: Sv: Dybe ar (hjælp)   Dybe ar (hjælp) Icon_minitimeMan Okt 22, 2012 12:38 am

Jeg er også i gang med et ar-projekt. Smile
Det første, som jeg vil anbefale, er at finde fotos af ar. Som du allerede er inde på, er der jo mange forskellige typer ar og måder, som arvæv kan blive dannet på. (Og farver, der ændrer sig igennem helingsprocessen.)
Jeg kommer til at lade de fleste af de ar, som jeg er i gang med, med henholdsvis maling (tynde penselstrøg i tykke lag, som simulerer pænt helede/relativt overfladiske sår) og lim (til mere omfattende skader). Jeg overvejer også at lave fordybninger, men jeg vil som regel helst undgå det, og jeg er ikke sikker på, hvilke af de skader, som min dukke skal forestille at have, der ville give den type ar.
Men nu virker det, som om du vil lave noget, der ikke ser fuldstændig helet ud. Hvis du skal kaste dig ud i at skære, så er en skarp skalpel eller en meget tynd fil nok gode bud, men jeg skal ærlig talt indrømme, at jeg ikke ved nok om det til at kunne give solide råd. Du siger "cuts", men skæresår kan jo også være forskellige alt efter, hvad de er lavet med (fx en skarp kniv, en økse eller en køkkenkniv med takker), så jeg ville anbefale at finde referencemateriale til den type, som du har i tankerne.
Det var ikke så konkret, men jeg håber, at du kan bruge overvejelserne til noget. Smile
Tilbage til toppen Go down
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 29
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Dybe ar (hjælp) Empty
IndlægEmne: Sv: Dybe ar (hjælp)   Dybe ar (hjælp) Icon_minitimeMan Okt 22, 2012 1:25 am

Mere like hundeklør og -bid. Jeg tænkte også på en fil eller noget .. Tror bare jeg kaster mig ud i det :p
Tilbage til toppen Go down
Souly

Souly


Antal indlæg : 140
Age : 30
Geografisk sted : Grenaa
Registration date : 09/04/11

Dybe ar (hjælp) Empty
IndlægEmne: Sv: Dybe ar (hjælp)   Dybe ar (hjælp) Icon_minitimeMan Okt 22, 2012 2:17 am

Jeg her aelv overvejet at lave ar på en af mine dukker hvis ikke jeg kan finde en som kan lave de mods jeg gerne vil have.

Jeg havde tænkt mig at find eet materiale som kan fjernes igen, og så lave et tyndt lag der hvor man vil have arret, og så skære i det i stedet for direkte i dukken.

Det er inspireret af den teknik man bruger på teater og film til at lave sår og ar.
Tilbage til toppen Go down
http://soule-evans.deviantart.com
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 29
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Dybe ar (hjælp) Empty
IndlægEmne: Sv: Dybe ar (hjælp)   Dybe ar (hjælp) Icon_minitimeMan Okt 22, 2012 2:36 am

genialt xD ! det skulle man måske hellere gøre.. hvis man havde tålmodigheden til det ....
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Dybe ar (hjælp) Empty
IndlægEmne: Sv: Dybe ar (hjælp)   Dybe ar (hjælp) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Dybe ar (hjælp)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» wig kliping hjælp
» ridse i msc'en - HJÆLP!
» Face-up hjælp!
» Face up (hjælp)
» DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: