Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Face-up! igen!

Go down 
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




Face-up! igen! Empty
IndlægEmne: Face-up! igen!   Face-up! igen! Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 2:58 am

Jah.. jeg har set lidt rundt på siden, godt nok har jeg fået mange af mine spørgsmål besvaret, men der er ligesom stadig nogle ubesvarede!! Så nu spørger jeg!! xD

Jeg vil lave en Ny face-up til min Liam!! Det er første gang jeg skal lave en, så jeg er ret nervøs >> Jeg skal jo først fjerne den gamle! Og her kommer mine spørgsmål

1:Jeg har hørt om nogle "hvide MSC pletter" når man tager face-uppen af med sprit. Hvordan får man dem væk?
2: Skal man virkelig bare bruge sprit til at rense med?
3: hvordan ved man at man har fået alt MSC'en væk? og gør det noget hvis der stadig sidder nogle rester?

Og så til spørgsmålene til den nye face-up

1: Man bare bruge almindelige pasteller uden olie? Ikke?
2: hvordan får man læberne til at skinne? xD
3: Hvor lang tid skal MSC'en tørre før man må begynde at 'male'??

Jeg håber jeg får nogle svar! Tak på forhånd
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Face-up! igen! Empty
IndlægEmne: Sv: Face-up! igen!   Face-up! igen! Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 3:15 am

1.
Først og fremmest hvis du støder på nogle pletter msc det ikke vil gå af sådan lige, så hav lidt tålmodighed og bliv ved, vær ikke bange for at bruge lidt knofedt. Hvis det simpelthen ikke vil gå af, bliver du nok nødt til at slibe det af med noget meget meget fint sandpapir (mener 1000 er godt?)

2.
Husholdersprit
*nodnod*

3.
Når du mener du har fjernet al msc'en, så vask hovedet med vand, tør det og lad det ligge i en tid, jeg tror næsten 5min er godt nok. Så kigger du det grundigt efter pletter af msc og hvis der er flere, giver du det en omgang sprit mere.
Det er irriterende at have pletter af msc siddende på den nye face-up, da de bliver meget tydelige.

--------------------

1.
Jep, almindelige pasteller uden olie, og eventuelt også akryl maling eller farveblyanter til små detaljer. ^^

2.
Man bruger en hvilken som helst vandbaseret lak.

3.
Det kommer i høj grad an på hvor tykt et lag du sprøjter på. Et normalt tyndt lag *anbefalet* tager ca. 10-20 sekunder om at tørre, mens at andre tykkere lag godt kan tage helt op til et minut. Har prøvet >< Hold dig til tynde lag!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Face-up! igen! Empty
IndlægEmne: Sv: Face-up! igen!   Face-up! igen! Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 4:22 am

Pawky: ååååh Tusind tak!<3
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Face-up! igen! Empty
IndlægEmne: Sv: Face-up! igen!   Face-up! igen! Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 5:52 am

Hvis du ikke kan få de sidste rester af MSC'en af med husholdningsprit og du har brugt både knofedt og tålmodighed :p , så kan du også forsøge med acetone, inden du forsøger med sandpapir.
Der er mange der som fraråder actetone. Men jeg har aldrig slev haft problemer med det.
Det vigtigste er at huske at du IKKE må lade hovedet ligge i blød, ligesom nogen gør med sprit. Acetone er meget, meget kraftigt. En smule acteone på en vatrondel er mere en rigeligt til at fjerne MCS. Skyl hovedet med vand med jævne mellemrum, så er du sikker på at acetonen ikke ligger og gemmer sig i små næsebor og øjenfolder.

Mht. MSC'ens tørretid, så ville jeg vente mindst 5 min, ligegyldigt hvor tykt eller tyndt et lag jeg har sprøjtet. Hellere være sikker på at det er 100% tørt, end at komme til at ødelægge en faceup fordi MSC'en ikke var helt tør.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Face-up! igen! Empty
IndlægEmne: Sv: Face-up! igen!   Face-up! igen! Icon_minitimeTors Jun 03, 2010 11:53 pm

Pallas: Aah tusind tak!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Face-up! igen! Empty
IndlægEmne: Sv: Face-up! igen!   Face-up! igen! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Face-up! igen!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hygge på Baresso (igen igen) [16.06.09]
» Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.
» Jasper hjemme igen :)
» For at live lidt op i RG igen.
» Face-up Wiki - Alt ang. face-ups!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: