Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Fjernelse af Face up, tips og tricks?

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
AnMaNi

AnMaNi


Antal indlæg : 317
Age : 42
Geografisk sted : KBH
Registration date : 30/01/09

Fjernelse af Face up, tips og tricks? Empty
IndlægEmne: Fjernelse af Face up, tips og tricks?   Fjernelse af Face up, tips og tricks? Icon_minitimeOns Apr 28, 2010 2:32 am

Jeg har siddet og fjernet face up på et par af mine dukke hoveder og tja det er hårdt arbejde og tidskrævende. Muligvis fordi jeg kun har gjort det 2-3 gage før og jeg ikke kender til så mange tips og tricks. Så jeg tænkte på om der ikke var nogen som ville dele deres tips og tricks? Og også noget om hvor grundige de er. Jeg er selv meget grundig og har siddet i ret så lang tid og studeret alle små afkroge og huller for diverse msc rester.
Håber at høre fra jer ^^
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Fjernelse af Face up, tips og tricks? Empty
IndlægEmne: Sv: Fjernelse af Face up, tips og tricks?   Fjernelse af Face up, tips og tricks? Icon_minitimeOns Apr 28, 2010 4:34 am

Jeg har ikke selv erfaring med fjernelse af msc, så det eneste "tip" jeg har er... at vatpinde vidst skulle være gode at bruge Razz
Og i mundvige har jeg hørt at nogle bruger tandstikker o3o
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Fjernelse af Face up, tips og tricks? Empty
IndlægEmne: Sv: Fjernelse af Face up, tips og tricks?   Fjernelse af Face up, tips og tricks? Icon_minitimeTors Apr 29, 2010 3:36 am

Min fremgangsmåde:
Husholdningssprit eller acetone på vat. Acetone går hurtigst og kræver ikke så meget knofedt, men er også noget stads, man skal være forsigtig med.
Nogle gange tandstikkere af træ til øjenkroge, mundviger etc.
(Tidligere har jeg somme tider haft hovedet i blød i sprit i et stykke tid også, men jeg bruger hellere acetone nu, og det skal man bestemt ikke lægge hovedet i blød i! Selv sprit kan være lidt risikabelt.)
Skylning og venden og drejen i godt lys for at se, om det hele er kommet af, når hovedet er tørt igen.
Processen gentages, indtil det ikke ser ud til at blive bedre.
Er jeg ikke tilfreds (hvis noget maling af en eller anden grund er trængt ned i resinen; fx ved et ujævnt moddet stykke, som har ridser), så tager jeg noget rigtig fint sandpapir og sliber. Det samme hvis jeg opdager ridser, jeg ikke har set før.

Egentlige tips var det måske ikke, men det er i hvert fald min måde at gøre det på. :-) Vatpinde er også fine til små steder, og WC-papir kan bruges i stedet for vat i en snæver vending.
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Fjernelse af Face up, tips og tricks? Empty
IndlægEmne: Sv: Fjernelse af Face up, tips og tricks?   Fjernelse af Face up, tips og tricks? Icon_minitimeTors Apr 29, 2010 7:10 am

Jeg er enig med Mary. Det er en god fremgangsmåde, synes jeg Smile

Jeg bruger acetone mest. Synes egentlig at sprit er så underligt at arbejde med. Og kan simpelthen ikke få face-uppen ret af det, og så hader jeg de hvide msc områder bagefter. De kommer ikke med acetone, og derfor bruger jeg det mest. Nogen gange er det måske bare læberne jeg vil have ændret og så er det fedt at kunne fjerne kun det område.

Men som Mary siger, er det noget man skal være forsigtig med! Det er stærke sager for et lille dukkehoved. Og pas på med neglelak fjerner- tjek lige om der er olier i!

Jeg bruger vatpinde i de svære områder (øjne, mund og øre). Kan ikke lide ideen om at bruge tandstikker.

I sidste ende skal man bruge det man selv er tryg ved.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fjernelse af Face up, tips og tricks? Empty
IndlægEmne: Sv: Fjernelse af Face up, tips og tricks?   Fjernelse af Face up, tips og tricks? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Fjernelse af Face up, tips og tricks?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Tutorials og tips til at skabe en BJD
» Til fjernelse af face-up
» Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.
» fjernelse af casting striber??
» Face-up Wiki - Alt ang. face-ups!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: