Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Personlig stil og genkendelighed (fotos)

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Personlig stil og genkendelighed (fotos) Empty
IndlægEmne: Personlig stil og genkendelighed (fotos)   Personlig stil og genkendelighed (fotos) Icon_minitimeTirs Apr 14, 2009 11:36 pm

Det sker, når jeg kigger på billeder i fotogalleriet, at jeg tænker, at nogle fotos er meget karakteristiske for den fotograf, der har taget dem. Det kan fx være, at et medlem stortset kun tager sort/hvid-fotos, eller altid finder spændende locations til sine foto-serier, eller bruger et specielt filter ved billedredigeringen. Måske er det noget med vinkler, belysning, karakteristisk posering af dukkerne, eventuelt tekst til billederne eller brug af rekvisitter.

Tænker I meget over jeres egen "stil" (eller andres)? Over særlige kendetegn eller "trademarks" ved jeres måde at tage billeder på (og efterbehandle dem)? Eller prøver I netop at gøre mange forskellige ting, så I ikke har en klar stil? Eller er det noget, som gradvist bliver udviklet? Er det fedt, når folk har en genkendelig stil, eller bliver det kedeligt i længden?
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Personlig stil og genkendelighed (fotos) Empty
IndlægEmne: Sv: Personlig stil og genkendelighed (fotos)   Personlig stil og genkendelighed (fotos) Icon_minitimeSøn Jun 21, 2009 4:10 am

Det er faktisk en meget intressant debat! (som jeg først ser nu.....)
Mange af de spørgsmål har jeg faktisk tænkt på..
Altså jeg vil rigtig gerne have min egen stil. Men det tror jeg nu at de fleste vil.. ^^ (hvem vil ikke genkendes? Razz)
Syns faktisk også at der er mange som har deres stil, men det kan jo altid være kameraet..?
Men jeg følger at jeg altid ligger en smule af mig selv i mine billeder, og de altid betyder noget for mig, så de ikke bare er et hurtigt billede! Så de billeder jeg ligger ud på RG, betyder rigtig meget for mig! Og jeg håber at jeg har lagt min stil på dem.. Smile (håber at det gav mening.. ? )
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Personlig stil og genkendelighed (fotos) Empty
IndlægEmne: Sv: Personlig stil og genkendelighed (fotos)   Personlig stil og genkendelighed (fotos) Icon_minitimeMan Jun 22, 2009 4:56 am

Humm... Jeg tror ikke rigtig jeg har nogen stil (ud over at jeg tager de fleste billeder udendørs ^^') Men ellers så gør jeg mit bedste for ikke at efter-redigere billederne jeg tager, selv om nogle dukkebilleder kræver lidt kontrast-ænding... Det skyldes nok også at jeg er elendig til billedredigering, og at jeg gerne vil prøve at få mit "udtryk" frem ved brug af fysiske hjælpemidler.. Hvis det giver mening ^^
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Personlig stil og genkendelighed (fotos) Empty
IndlægEmne: Sv: Personlig stil og genkendelighed (fotos)   Personlig stil og genkendelighed (fotos) Icon_minitimeSøn Feb 28, 2010 12:45 am

*genopliver tråd* XD
Der er visse ting, jeg fokuserer på, når jeg tager billeder, men det er mere generelle regler for mig selv end en specifik stil, tror jeg. Jeg går en del op i detaljer, og jeg foretrækker at gøre så meget som muligt fysisk og i det hele taget give mig selv det bedst mulige råmateriale at arbejde med i efterbehandlingen. Jeg vil gerne have, at de billeder, jeg lægger op, viser dukkernes personlighed og er færdige, små værker i sig selv og udgør en helhed sammen i den pågældende billedtråd. Om alt det så lykkes kan vel diskuteres. XD
Af og til kan jeg godt lide at eksperimentere og finde de effekter, der passer bedst til, hvad jeg nu prøver at få frem. Fx lavede jeg på et tidspunkt en fotohistorie sat op som en bog, der blev bladret igennem. Jeg er tilhænger af efterbehandling af billeder, men jeg prøver på ikke at overlæsse mine fotos med effekter. Hvad der end bliver brugt skal helst fremhæve den effekt, som jeg har forsøgt at opnå med råmaterialet. Til gengæld er det også meget forfriskende, fx ved udendørsbilleder, at lægge uredigerede billeder op, som er så naturlige som muligt.
I Roomies-fotohistorierne går jeg (eller vi, for jeg arbejder sammen med Kinu om dem) bevidst efter en genkendelig stil. Formatet er det samme på alle billederne, der er lige mange fotos i hver episode, og der er et logo i øverste højre hjørne. Billederne er ofte uden ret meget efterbehandling, og vi går efter et "autentisk" look på den måde forstået, at det gerne skal se ud, som om det foregår i en rigtig stue med masser af småting i baggrunden i den rigtige størrelse og nogle gange figurer, der ikke indgår i handlingen i færd med daglige gøremål.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Personlig stil og genkendelighed (fotos) Empty
IndlægEmne: Sv: Personlig stil og genkendelighed (fotos)   Personlig stil og genkendelighed (fotos) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Personlig stil og genkendelighed (fotos)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Tøj til Yo-SD i Mori stil
» Behind-the-scenes fotos
» Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?
» Billeder af dukker uden faceup (især dem, forhandlerne ikke selv har fotos af)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: