Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Empty
IndlægEmne: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Icon_minitimeFre Feb 26, 2016 8:50 am

Der er 50 spørgsmål i alt, men vi deler dem ud på fem gange for at strække det lidt længere Very Happy
Spørgsmålene er lavet af MorbidDelusionshttp://theresincrew.blogspot.dk/

1. Har din smag i dukker ændret sig i årenes løb?

2. Når du får nye dukker, har du så lavet karakterne på forhånd med helt faste rammer, eller venter du til du har dukken og så lader inspirationen styre det?

3. Hvad gør du, hvis du er helt forelsket i en bestemt sculpt og bare ønsker at få den hjem her og nu, men af en eller anden grund ikke kan (det kan f.eks. være fordi du skal spare op først)?

4. Hvor mange dukker er for mange, synes du?

5. Hvad synes du, om dukker som har pre-eksisterende karakterer fra f.eks. film/bøger/tegneserier/andet?

6. Akryl, glas eller urethan? Og hvorfor?

7. Hvor meget irritere gulning dig? Hvor meget gulning, synes du, er acceptabelt før du vil gøre noget ved det?

8. Hvad synes du om Anthro BJDs vs rigtig dyre BJDs?

9. Hvor lille er for lille? Hvor høj er for høj? Eller betyder højde overhovedet noget for dig?

10. Snakker du med dine resin venner mens du f.eks. maler dem eller klæder dem på?
Tilbage til toppen Go down
Kia

Kia


Antal indlæg : 154
Age : 29
Geografisk sted : Viborg
Registration date : 27/10/14

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Icon_minitimeFre Feb 26, 2016 10:14 am

Lyder som en sjov ide!  Very Happy

1. Har din smag i dukker ændret sig i årenes løb?
JA, mon ikke, og jeg tror ærlig talt at den bliver ved med det. Især som dukkefirmaerne også skifter, laver nye dukker og eksperimenterer.
Men startede ud med at være totalt in for de lidt anime agtige(dream of doll, Luts delf) uden at det var Dolfie dreams dukker, til de mere realistiske, og nu igen er jeg gået mere over til de med store øjne og små nuttede træk.

2. Når du får nye dukker, har du så lavet karakterne på forhånd med helt faste rammer, eller venter du til du har dukken og så lader inspirationen styre det?
Jeg har som regel nogle stikord som laver konturen til karakteren, men det er først når jeg sidder og laver deres faceups at jeg virkelig går i gang med at bygge karakteren op. Har nok på forhånd en tøj-mæssig forestilling om hvordan de skal være, før jeg får dem. Primært så jeg ikke står og ikke har tøj til dem, for det er træls.

3. Hvad gør du, hvis du er helt forelsket i en bestemt sculpt og bare ønsker at få den hjem her og nu, men af en eller anden grund ikke kan (det kan f.eks. være fordi du skal spare op først)?
Bider det i mig, sukker over andres billeder og går i tænkeboks.

4. Hvor mange dukker er for mange, synes du?
Når jeg selv er tilfreds, I guess. Jeg vil nok aldrig have mig en samling på en værdi(eller rettere sagt, hvad jeg selv har betalt) på over 100,000kr. Det er ikke så meget hvor mange dukker for mig, det er mere hvor mange penge jeg maks vil have stående som dukker.
Godt nok elsker jeg dem, men vil ikke have over hundredtunsind stående i for a dukker, VEDMINDRE at jeg selv har givet mindre og at dukkerne så er steget i værdi.  

5. Hvad synes du, om dukker som har pre-eksisterende karakterer fra f.eks. film/bøger/tegneserier/andet?
Syntes ofte de ikke er blevet særlig gode, men det er min erfaring. Selvom de gennemførte så som nogle af Volks' er okay fede. Smile
Men generelt, så er jeg ikke fan. Syntes dog det er sjovt når folk laver cosplays til deres dukker, uden at transfer karakteren bag til dem.

6. Akryl, glas eller urethan? Og hvorfor?
Urethane og glas, men urethane er klart nummer 1 for mig. Der er en dybde i dem som hverken glas eller akryl kan få frem, især
kan urethane give hyper realistiske øjne. Glas kan også være ret så charmerende, og godt lavede øjne kan virke stort set lige så godt som urethane. Akryl virker for mig meget 2005, haha. Tror generelt de færreste bruger akryl mere. Nogen kan slippe virkelig godt fra det, hvis de har nogle gode par til de rigtige hoveder! Jeg kan ikke lide akryl, der må jeg være ærlig, men enkelte er gjort virkelig godt.  Smile

7. Hvor meget irritere gulning dig? Hvor meget gulning, synes du, er acceptabelt før du vil gøre noget ved det?
Jeg er ret åben overfor gulning. Ser det som en ret naturlig reaktion der sker, også selvom man ikke giver sine dukker lys. Det er næsten deres måde at ældres på, men selvfølgelig kan man ældres med ynde. Ujævn gulning er min grænse. Jeg ville være ligeglad med en svært gulnet dukke, bare så længe det er nogenlunde jævnt, og ville nok først prøve at fjerne det var ujævnt.

8. Hvad synes du om Anthro BJDs vs rigtig dyre BJDs?
Er super kræsen med hensyn på anthros. Dear Mine er jeg helt vild med, men ellers tror jeg ikke jeg har været meget for andre. Vil have svært ved at bonde med en anthro, så må nok sige dyre bjd'er. Kunne rigtig godt tænke mig et par dyr, såsom en kat eller en gnaver af en art.
Desværre er dyre bjd'er ofte meget dyre at købe, i forhold til hvor små de som regel er. Men er nok også kræsen her.  cat

9. Hvor lille er for lille? Hvor høj er for høj? Eller betyder højde overhovedet noget for dig?
Ja, jeg har opgivet SD'er da de er for voldsomme, men jeg er blevet lidt hooked på at få mig en igen.. Så det er mig en svingende og blandet
følelse hvad der er for stort. For lille er nok de mindste yo-sd'er, de af dem som er mennesker. Dyr må godt være små, men kan ikke se mig selv med en bjd på under 12cm f.eks. Vil nok heller ikke have større end 70cm, like ever. Det er bare aaaalt for stort. Cool For dårlige nerver bare ved tanken om at give mig en 70cm+ dukke i hænderne!

10. Snakker du med dine resin venner mens du f.eks. maler dem eller klæder dem på?
Nej, de ting gør jeg i min lille kubbel. Så er jeg i total zen når jeg laver faceups eller klæder på. Der går min autisme virkelig i selvsving, og alt tøj bliver foldet pænt på plads i de rigtige æsker hvis de ikke skal bruges, og nusser helt vildt om dukkerne så det sidder rigtigt! Bliver helt
sagelig ved tanken, for det er min egen lille, rolige verden jeg går ind i. Har enkelte gange lavet faceups samt skrevet med andre, men det trækker processen for langt ud, plus det er irriterende hele tiden at skulle skifte fra dukke til computer.

Men hvis det menes om jeg snakker med selve dukkerne under faceup processen, så ja! Helt bestemt.


Sidst rettet af Kia Man Feb 29, 2016 1:28 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Icon_minitimeFre Feb 26, 2016 11:34 pm

1. Har din smag i dukker ændret sig i årenes løb?
Både og, jeg er tit faldet for sculpts jeg synes var utrolig flotte, og det gør jeg egentlig stadigvæk, men det er ikke helt de same ting jeg finder flotte mere. Det hænger nok også lidt sammen med at jeg ikke selv kan visualisere en faceup, så jeg bliver hooked på den de har fra firmaets side, for det meste.

2. Når du får nye dukker, har du så lavet karakterne på forhånd med helt faste rammer, eller venter du til du har dukken og så lader inspirationen styre det?
Jeg har sjældent gjort mig ret mange tanker inden jeg køber, f.eks. var det planen at Mary Ann skulle være min jersey ko, men det gik så ikke xD Så ved jeg at jeg gerne vil have en veninde til Kylie, men jeg har ikke tænkt så meget i tøj og personlighed.

3. Hvad gør du, hvis du er helt forelsket i en bestemt sculpt og bare ønsker at få den hjem her og nu, men af en eller anden grund ikke kan (det kan f.eks. være fordi du skal spare op først)?
Nu forelsker jeg mig heldigvis sjældent i limited dukker, så jeg bider i det sure æble og venter. Jeg ventede i 6+ måneder på at kunne købe Jimmie, og han var det hele værd <'3

4. Hvor mange dukker er for mange, synes du?
Jeg har svært ved at sætte mig ind i folk der har 20-30+ dukker. Jeg er langsomt ved at give mine dukker mere tid igen, men de sidder fremme og får et kys eller et vink ind i mellem. Jeg vil slet ikke kunne overskue at have så mange dukker tror jeg, men folk er jo heldigvis forskellige.

5. Hvad synes du, om dukker som har pre-eksisterende karakterer fra f.eks. film/bøger/tegneserier/andet?
Jeg har svært ved at se hvilket formål de har, andet end at være til pynt. Fordi hele deres udseende, karaktertræk osv. er forudbestemt, så der er ikke rigtig noget at bygge på.

6. Akryl, glas eller urethan? Og hvorfor?
Jeg har for nyligt været ved at opdatere mine akryl til glas, fordi jeg var træt af at alle havde så "døde" øjne Very Happy Jeg har ikke selv haft fingrene i urethan, så jeg ved ikke hvordan de er. Så jar jeg et par silicone eyes fra soom, og de sidder perfekt i Julia og har aldrig behøvet eye putty.

7. Hvor meget irritere gulning dig? Hvor meget gulning, synes du, er acceptabelt før du vil gøre noget ved det?
Jeg har ikke nogle problemer med det, jeg synes bare det er et charmepunkt ved dukkerne. Dog er jeg noget loren ved mine tan-dukker, fordi grøn er lidt mere unaturligt, og, tænker jeg, sværere at slippe af med igen. Så længe gulningen er jævn, eller sidder så den alligevel er dækket af tøj, så er jeg ikke så hys.

8. Hvad synes du om Anthro BJDs vs rigtig dyre BJDs?
Jeg kan godt lide dem, men jeg er mest til human face og så kan resten godt være animal parts. Jeg synes man kan få nogle søde dyr, men de er alt for dyre, og det er super begrænset hvad jeg ville gøre med dem.

9. Hvor lille er for lille? Hvor høj er for høj? Eller betyder højde overhovedet noget for dig?
Der er så mange flotte SD dukker, men de fungerer ikke for mig. Mest bare som eye-candy Very Happy Så jeg holder mig til MSD og derunder, men jeg skal ikke have noget mindre end Mary Ann, det bliver for småt.

10. Snakker du med dine resin venner mens du f.eks. maler dem eller klæder dem på?
Guilty! Jeg snakker til dem hele tiden, men jeg har også en vane med at levendegøre samtlige døde ting jeg kommer i nærheden af. Min kæreste og jeg er 100% freaks underholdning, når f.eks. kakaomælken bliver ked af at den ikke må komme med hjem Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Ravica




Antal indlæg : 2
Age : 40
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 05/04/15

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Icon_minitimeMan Feb 29, 2016 1:41 am

1. Har din smag i dukker ændret sig i årenes løb?
Er ret ny i hobbyen, men jo, det har ændret sig - er blevet mere fokuseret på karakterer såvel som at de alle skal være meget individuelle. Køber ikke flere af samme krop fra samme firma osv ...

2. Når du får nye dukker, har du så lavet karakterne på forhånd med helt faste rammer, eller venter du til du har dukken og så lader inspirationen styre det?
Venter på dukken skal fortælle mig hvem han/hun er ^^ Så har kun et generelt tema fælles for dem alle.

3. Hvad gør du, hvis du er helt forelsket i en bestemt sculpt og bare ønsker at få den hjem her og nu, men af en eller anden grund ikke kan (det kan f.eks. være fordi du skal spare op først)?
Så planlægger jeg hvem den skal være, googler efter inspiration og gør mig selv dobbelt utålmodig XD

4. Hvor mange dukker er for mange, synes du?
hmm ... når du ik kan huske hvem hver dukke er ...

5. Hvad synes du, om dukker som har pre-eksisterende karakterer fra f.eks. film/bøger/tegneserier/andet?
Det er ikke noget for mig, men spændende at se på Smile

6. Akryl, glas eller urethan? Og hvorfor?
Kan lide dem alle pt., men er ved at blive mere glad for urethane og custom eyes.

7. Hvor meget irritere gulning dig? Hvor meget gulning, synes du, er acceptabelt før du vil gøre noget ved det?
Mine er ikke gulnet endnu, så svært at sige ... jeg beskytter dem ikke specielt meget og har grundlæggende ikke et problem med det.

8. Hvad synes du om Anthro BJDs vs rigtig dyre BJDs?
Eh, kan anthro BJDs ikke være dyre også ...?

9. Hvor lille er for lille? Hvor høj er for høj? Eller betyder højde overhovedet noget for dig?
Alt under 60 cm er fint med mig! Over 60cm bliver de for tunge at håndtere. Under 15cm synes jeg ikke de bevæger sig så godt, men stadig cute nok til at jeg falder for dem ^^

10. Snakker du med dine resin venner mens du f.eks. maler dem eller klæder dem på?
Nogle gange ^^"
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Icon_minitimeMan Feb 29, 2016 11:10 pm

1. Har din smag i dukker ændret sig i årenes løb?
Meget! Før i tiden kunne jeg bedst lide de mere 'anime'-agtige ansigter der ikke havde vildt meget udtryk i sig, men efterhånden kan jeg bedre lide mere realistiske sculpts med mere modelerede udtryk.

2. Når du får nye dukker, har du så lavet karaktererne på forhånd med helt faste rammer, eller venter du til du har dukken og så lader inspirationen styre det?
Det er lidt en blanding. Jeg forelsker mig først og fremmest i dukken. Oftest laver jeg karakteren til dukken når jeg modtager den, men nogle gange er jeg nødt til at ændre på en karakter for at få den til at passe med dukken. Andre gange virker dukken ikke til den karakter jeg så har tænkt mig frem til, men så kan man altid bruge sculpten til en anden karakter eller i sidste ende blive nødt til at sælge den Smile

3. Hvad gør du, hvis du er helt forelsket i en bestemt sculpt og bare ønsker at få den hjem her og nu, men af en eller anden grund ikke kan (det kan f.eks. være fordi du skal spare op først)?
Som regel kan jeg fortælle mig selv at jeg altså ikke har råd og sådan er det. Der vil altid være flere jeg har lyst til XD En enkelt gang har jeg dog fået lov at låne penge af min søster til at købe et limited fullset 'Very Happy

4. Hvor mange dukker er for mange, synes du?
Når man ikke længere kan overskue sin samling, bør man nok overveje om det er fordi man har for mange. Men at sætte et specifikt tal på kan jeg ikke lige. Det er en fornemmelse man har tror jeg. XD

5. Hvad synes du, om dukker som har pre-eksisterende karakterer fra f.eks. film/bøger/tegneserier/andet?
Det er da helt fint. Men for mig virker det ikke. Jeg vil hellere forme mine egne karakterer der ikke er bundet af andres opfattelser. Very Happy

6. Akryl, glas eller urethan? Og hvorfor?
U-RE-THANE!!! Very Happy Fordi de er afsindigt klare og så gode at fotografere. Der er alt for meget genskin i glasøjne, og akryl har alt for lidt dybde ^^"

7. Hvor meget irriterer gulning dig? Hvor meget gulning, synes du, er acceptabelt før du vil gøre noget ved det?
Det er da i sig selv ærgerligt at det er et problem, men well. Det er en del af hobbyen. Jeg håber bare ikke mine bliver for grønne (nu da jeg mest har tans og grå)...Tror desværre ikke der er en 'kur' mod greening endnu ;_;"

8. Hvad synes du om Anthro BJDs vs rigtig dyre BJDs?
Anthro kan være meget pæne, men er ikke helt lige det jeg interesserer mig for. Rigtig dyre BJDs? Det er vist temmelig subjektivt XD Jeg vælger ikke rigtig dukker ud fra prisen, andet end at pris og resin-kvalitet ofte følges ad :3 Men jeg dropper at købe 2nd hand hvis prisen er helt vild. Så er det bare ærgerligt Smile

9. Hvor lille er for lille? Hvor høj er for høj? Eller betyder højde overhovedet noget for dig?
Jeg har ikke rigtig behov for flere dukker under 58cm. Har en 26cm pige, men det vil være den eneste lille dukke jeg kommer til at have Very Happy
Tror ikke jeg vil have en BJD der er meget over 80cm før det bliver lidt uhyggeligt XD

10. Snakker du med dine resin venner mens du f.eks. maler dem eller klæder dem på?
Ikke rigtig 'Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Icon_minitimeTirs Mar 01, 2016 10:02 am

1. Har din smag i dukker ændret sig i årenes løb?
Ja. I begyndelsen ville jeg helst have mere anime lignede dukker med store runde hoveder med store runde øjne og uden for meget "ansigt". Nu skal mine dukker være mere "realistiske".

2. Når du får nye dukker, har du så lavet karakterne på forhånd med helt faste rammer, eller venter du til du har dukken og så lader inspirationen styre det?
Jeg har gerne en karakter, men den er kun halvt lavet, og så når jeg får dukken, kan jeg lave den anden halvdel.

3. Hvad gør du, hvis du er helt forelsket i en bestemt sculpt og bare ønsker at få den hjem her og nu, men af en eller anden grund ikke kan (det kan f.eks. være fordi du skal spare op først)?
Så undværer jeg den. Der var en forholdvis billig Volks Amelia på DoA får en måned siden, men da jeg ikke har penge til at købe dukker for nu, så måtte jeg jo bare lade hende være.

4. Hvor mange dukker er for mange, synes du?
Over 10, men jeg har selv 13-15 stykker (tør ikke tælle).

5. Hvad synes du, om dukker som har pre-eksisterende karakterer fra f.eks. film/bøger/tegneserier/andet?
Hvis det virker for andre, så go for it. Jeg vil hellere lave mine egne karakterer, men de kan selvfølgelig godt være meget inspireret af personer jeg har mødt i bøgernes verden.

6. Akryl, glas eller urethan? Og hvorfor?
Helst urethan, men jeg har det også fint med glas.

7. Hvor meget irritere gulning dig? Hvor meget gulning, synes du, er acceptabelt før du vil gøre noget ved det?
Det irriterer mig hvis det er ujævnt. Ellers tænker jeg ikke over det.

8. Hvad synes du om Anthro BJDs vs rigtig dyre BJDs?
Jeg er ikke selv til BJDer der ligner dyr, men jeg kunne godt se en Anthro BJD passe ind her.

9. Hvor lille er for lille? Hvor høj er for høj? Eller betyder højde overhovedet noget for dig?
Ikke over et-par-og-70, men ikke under nogle-og-20. Dog kan jeg sket ikke finde ud af MSD-størrelsen.

10. Snakker du med dine resin venner mens du f.eks. maler dem eller klæder dem på?
Det er sket, men det er mest noget i stil med; "Kan du da for hel.... ikke bare ligge stille når jeg prøver at male dit fjæs!" eller "Så stop dog med at sparke eller du må sidde nøgen!"
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)   Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
»  Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 2 ud af 5 (Uge 10)
» Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)
» Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 4 ud af 5 (Uge 14)
» Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)
» Ugens prompt: Too Spooky BJD Monster Tag (Uge 2)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: