Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Første BJD - en msd fra Iplehouse

Go down 
+2
Souly
Fluffelbum
6 deltagere
ForfatterBesked
Fluffelbum




Antal indlæg : 5
Age : 30
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 02/12/12

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeSøn Dec 02, 2012 11:56 am

Hej alle (:
Der har sikkert været en del spørgsmål som mit, men jeg syntes ikke rigtig at jeg fik svar på lige præcis de spørgsmål og tvivl jeg her. (:
Jeg har som mange andre set én som jeg er faldet for, men jeg syntes det er svært at finde ud af hvad der er smart at købe med og hvad der er unødvendigt.
Jeg har fundet en på hjemmesiden: iplehouse.net,, jeg er faldet for en på 45cm der hedder Colin.
Og eftersom han er lidt dyrt vil jeg jo gerne have det bedste men så er der en valgmulighed der hedder "special real skin" under skin colour? og jeg er også i  tvivl om hvor meget der er inkluderet i den pris.

Også med Face up'en har jeg et lille problem med, er der stor forskel på om den er uden eller med? og er det svært at lave den selv? og hvis man laver den selv og lave fejl kan det så fjernes igen? og hvad med tatoveringer, hvis man vil have dem?
Og så som et sidste spørgsmål. Er der nogle butikker i Danmark der sælger dem eller er det over nettet det er smartest at købe dem?

Ps. Er der nogle der ellers har erfaring med den hjemmeside/det firma?

Mange tak (:
Tilbage til toppen Go down
Souly

Souly


Antal indlæg : 140
Age : 30
Geografisk sted : Grenaa
Registration date : 09/04/11

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeSøn Dec 02, 2012 1:02 pm

Først og fremmest: Der er stor forskel på om en dukker har en face-up eller ej. En dukke uden face-up er ligesom et menneske uden farve i ansigtet, og uden øjenbryn.

Face-up er ikek decideret svært at lave, men det kan være svært at gøre det "pænt" eller sådan som man nu vil have det.

Face-up og tattoveringer can sagtens fjernes, hvis du sprayer din dukke med Mister Super Clear eller en anden dukke-safe forseglings spray først. Så længe der er Mister Super Clear under, så burde der ikek ske noget.
Du må heller ikk ebruge farver, som indeholder olier. Hold dig til akryl farver og akvarel farver!

Der er ikke ummidelbart nogle Danske dukke butikker, nej, du skal have dukken over nettet. Der findes europæiske forhandlere, hvor pakken så ikke bliver taget i tolden i Danmark... men jeg mener ikek nogen af dem sælger Iplehouse.
Tilbage til toppen Go down
http://soule-evans.deviantart.com
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeSøn Dec 02, 2012 7:26 pm

Special real skin er som, du allerede har skrevet en skin color, så det eneste, der er inkluderet er farven på selve dukken. Det er en rigtig flot farve, men du må jo gøre op med dig selv, om han behøver at have en specielt farve eller ej.
En ting som jeg lærte, da jeg undersøgte face-ups for mange år siden, var at alle de forsøg man bruger på at lave en face-up, slider på dukken. Som nybegynder skal man højst sandsynligt prøver mange gange, og det er super ærgerligt at slide på en dukke, som man virkelig godt kan lide. Derfor vil jeg foreslå noget, som jeg har brugt. Køb et billigt hoved brugt, som du ikke ville være ked af blev slidt, og hold dig til at øve på det, det første stykke tid. Selvom du ikke selv laver face-up på din Iplehouse dukke, findes der jo andre muligheder, som f.eks. at få en i Europa til det.
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Fluffelbum




Antal indlæg : 5
Age : 30
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 02/12/12

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 2:00 am

Okay mange tak for svarerne (:
Lige en ting til, er der nogle af jer der har fortrudt at købe en i den størrelse? fortrudt at den ikke er større, eller er den behageligt at den er i den størrelse?
(i det her tilfælde 45 cm)
Mange tak, jeres svar har hjulpet mig rigtig meget (:
Tilbage til toppen Go down
Souly

Souly


Antal indlæg : 140
Age : 30
Geografisk sted : Grenaa
Registration date : 09/04/11

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 2:03 am

MSD dukker har en rigtig dejlig størrelse! De er nemmere at have med at gøøre end større dukker.

Jeg fortrudte godt nok, at jeg startede med MSD dukker, da de bare ikke lignede voksne mennesker, som var det, jeg egentlig havde købt dem til at være.

Skal så lige sige, at jeg er i gang med at købe en MSD hjem igen lige nu, så jeg har lidt igen fortrudt at jeg solgte dem jeg havde...
Det er en super lækker størrelse, og SD dukker vejer bare et ton når man skal have dem med rundt. En MSD kan man sådan lige have i sin taske.
Tilbage til toppen Go down
http://soule-evans.deviantart.com
Fluffelbum




Antal indlæg : 5
Age : 30
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 02/12/12

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 4:33 am

Souly skrev:
MSD dukker har en rigtig dejlig størrelse! De er nemmere at have med at gøøre end større dukker.

Jeg fortrudte godt nok, at jeg startede med MSD dukker, da de bare ikke lignede voksne mennesker, som var det, jeg egentlig havde købt dem til at være.

Skal så lige sige, at jeg er i gang med at købe en MSD hjem igen lige nu, så jeg har lidt igen fortrudt at jeg solgte dem jeg havde...
Det er en super lækker størrelse, og SD dukker vejer bare et ton når man skal have dem med rundt. En MSD kan man sådan lige have i sin taske.

Okay det lyder rigtig godt, det var også noget i den stil jeg havde forventet hvis de var større.
Kom lige i tanke om et spørgsmål mere, er det muligt at fjerne den face-up man køber med den, hvis nu man finder ud af at man ikke kan lide den alligevel? (:
Tilbage til toppen Go down
Souly

Souly


Antal indlæg : 140
Age : 30
Geografisk sted : Grenaa
Registration date : 09/04/11

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 4:48 am

Hvis du køber en dukke med face-up fra forhandleren, så kan den godt fjernes, ja.
Forhandlerne laver face-ups på samme måde som alle andre, altså ved at forsegle dukken først med et beskyttende lag MSC, og så male ovenpå det... så det er ikke noget problem.
Tilbage til toppen Go down
http://soule-evans.deviantart.com
PotatoMash

PotatoMash


Antal indlæg : 235
Age : 29
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 29/03/12

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 4:51 am

Fluffelbum skrev:
Souly skrev:
MSD dukker har en rigtig dejlig størrelse! De er nemmere at have med at gøøre end større dukker.

Jeg fortrudte godt nok, at jeg startede med MSD dukker, da de bare ikke lignede voksne mennesker, som var det, jeg egentlig havde købt dem til at være.

Skal så lige sige, at jeg er i gang med at købe en MSD hjem igen lige nu, så jeg har lidt igen fortrudt at jeg solgte dem jeg havde...
Det er en super lækker størrelse, og SD dukker vejer bare et ton når man skal have dem med rundt. En MSD kan man sådan lige have i sin taske.

Okay det lyder rigtig godt, det var også noget i den stil jeg havde forventet hvis de var større.
Kom lige i tanke om et spørgsmål mere, er det muligt at fjerne den face-up man køber med den, hvis nu man finder ud af at man ikke kan lide den alligevel? (:

Man kan godt fjerne en face up, bruger personligt selv almindeligt husholdningssprit. Er lidt af en kylling, så jeg vil hellere arbejde med hovedet end at lægge det i blød, da det ikke er så godt længere tid af gangen. Men hvis det er fordi du er bange for face uppen er grim, kan du trygt stole på at de fleste dukker ser endnu bedre ud end på firma fotos Very Happy Sådan synes jeg tit det er, men det afhænger jo fra person til person.

Skal selvfølgelig heller ikke blande mig, og køber selv en MSD engang når jeg føler pengene er til det, men jeg synes selv at yo-sd størrelsen er utroligt kær. Synes også det er let at finde tøj til dem, men kan se du ville have en fra iplehouse, så er en kæmpe google-eyed pige nok ikke det du ledte efter xD

Thinkpink! Er den største europæriske dukke forhandler, men der er også Wind Dolls i frankrig, og Angelesque I england Smile Ved ikke hvor forelsket du er blevet i den dreng du fandt, men så har du da lidt at kigge på xD
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 5:05 am

Jeg vil også lige blande mig igen, da jeg har ejet en MSD fra Iplehouse, godt nok en pige, men fik fornemmelsen at det samme gældte deres drenge.
Iplehouse MSDs er større end almindelige Mature MSDs, og passer derfor kun strækbart mature MSD tøj, men de kan til tider passe immature MSD tøj. Det er lidt at prøve sig frem, hvis man køber tøj alle andre steder end Iplehouse.
Men der er en masse info på DoA til at hjælpe folk med Iplehouse MSDs.
Prøv at kigge i disse emner:
http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?243434-JID-clothing-database!-(Juvenile-Iplehouse-Doll)-Part-1
http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?467392-JID-clothing-database!-(Juvenile-Iplehouse-Doll)-Part-2
http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?336794-Iplehouse-Minis-Fashion-Photos-Part-1
http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?533983-IpleHouse-JiD-Mini-Discussion-Part-10
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 10:03 am

Nu håber jeg ikke at det gør noget, at jeg også lige blander mig lidt. xD
Mht. om det er den rigtige størrelse du vælger, så er det virkelig forskelligt fra person til person. Nogle fortrækker helt små dukke, nogle kan godt lide mature MSD'er og andre vil kun have SD'er. Selv har jeg to fortrukne størrelser: Yo-SD og SD. Hvis du er meget i tvivl om du vælger den rigtige størrelse dukke at starte med, kunne du jo overveje at tage til et meet-up inden du køber, så du kunne se og prøve at holde de forskellige størrelser. ^^
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeTirs Dec 04, 2012 10:19 pm

Jeg har en Iplehouse I i real skin, og jeg er rigtig glad for hende. Det eneste ved hende jeg ikke kan lide er hendes hofteled. De glider meget rundt, men jeg ved ikke hvordan det ser ud på deres drenge.
Jeg er selv rigtig tilfreds med den face-up hun har fra firmaets side, fordi hun har så realistiske træk at jeg ikke selv tror på jeg kan gøre det flot nok xD Nu er jeg så heller aldrig rigtig kommet længere end til tændstikmænd xD
Det du skal være opmærksom på med real skin, og mørke farver generelt, er at de i nogle tilfælde bliver grønne hvis de får for meget sollys. Jeg har stadig min pige med udenfor og tage billeder, men jeg er mere opmærksom på at hun sidder i skygge når jeg ikke lige bruger hende. Og ellers sidder hun i mit glasskab på mit værelse, hvor der ikke kommer ret meget sol ind på hende ^^
Tilbage til toppen Go down
Fluffelbum




Antal indlæg : 5
Age : 30
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 02/12/12

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeOns Dec 05, 2012 2:22 am

Mange, mange tak for de gode svar, de har hjulpet mig rigtig meget.
Det er dejligt at man kan stille selv dumme spørgsmål og få gode svar xD
Lige et lidt dumt/pinligt et: hvad betyder SD og MDS? Jeg er kommet så langt til at det har noget at gøre med størrelsen, men hvad betyder det sådan helt specifikt? xD
Tilbage til toppen Go down
Fluffelbum




Antal indlæg : 5
Age : 30
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 02/12/12

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeOns Dec 05, 2012 2:45 am

Manna skrev:
Jeg har en Iplehouse I i real skin, og jeg er rigtig glad for hende. Det eneste ved hende jeg ikke kan lide er hendes hofteled. De glider meget rundt, men jeg ved ikke hvordan det ser ud på deres drenge.
Jeg er selv rigtig tilfreds med den face-up hun har fra firmaets side, fordi hun har så realistiske træk at jeg ikke selv tror på jeg kan gøre det flot nok xD Nu er jeg så heller aldrig rigtig kommet længere end til tændstikmænd xD
Det du skal være opmærksom på med real skin, og mørke farver generelt, er at de i nogle tilfælde bliver grønne hvis de får for meget sollys. Jeg har stadig min pige med udenfor og tage billeder, men jeg er mere opmærksom på at hun sidder i skygge når jeg ikke lige bruger hende. Og ellers sidder hun i mit glasskab på mit værelse, hvor der ikke kommer ret meget sol ind på hende ^^

Har du haft hende længe, eller var hendes hofter løse da du fik hende?
Det lyder godt at de lave en pæn faceup derfra så er det da en ting mindre at bekymre sig om xD
Og med hensyn til hudfarven, så ønske jeg at han skal være halv-bleg, så hvis de kun er ved de mørke hudtoner at de blive grønne så er det også i orden. Men er der ikke noget med at de kan blive gule i stedet? (:
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeOns Dec 05, 2012 3:31 am

Fluffelbum skrev:
Har du haft hende længe, eller var hendes hofter løse da du fik hende?
Det lyder godt at de lave en pæn faceup derfra så er det da en ting mindre at bekymre sig om xD
Og med hensyn til hudfarven, så ønske jeg at han skal være halv-bleg, så hvis de kun er ved de mørke hudtoner at de blive grønne så er det også i orden. Men er der ikke noget med at de kan blive gule i stedet? (:


Det er bare måden de er lavet på, de skal vist være mere mobile, men det virker ikke helt som forventet xD Jeg er dog sikker på at der findes en let løsning hvis ellers bare jeg lige gad gøre noget ved det xD
Og jo, normale dukker kan blive gule, hvilket er lettere at se på whiteskin, fordi der ikke rigtig er nogle farve at blende med, som der er på normal skin. Men så længe du er opmærksom på at de ikke sidder i sol hele tiden er det ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om ^^

Forresten mener jeg at SD står for Senior Delf, MSD for Mini Senior Delf og YO-SD for YOnger Senior Delf. Betegnelserne stammer fra Luts, som vist nok var de første (ret mig en eller anden hvis jeg er gal på den xD) Og det er efterhånden blevet generelle betegnelser, selv om nogle firmaer, som f.eks. Iplehouse, laver deres egne betegnelser. Og er egentlig med til at definere størrelsen, da nogle molds/ansigter kommer i forskellige størrelser ^^
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeOns Dec 05, 2012 4:56 am

Betegnelserne stammer fra Volks, som var et af de første firmaer der lavede BJDs. ^^
SD - er dukker på omkring 50cm og op efter, og står for Super Dollfie
MSD - er dukker på omkring 35-50cm står for Mini Super Dollfie
Yo-SD - er dukker på omkring 20-35cm og så vidt jeg kan læse mig frem til, er 'yo' et japansk ord, der betyder 'barn'.
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitimeOns Dec 05, 2012 5:25 am

Darn xD Oh well, tæt nok på xD Tak Chazzi xD
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Første BJD - en msd fra Iplehouse Empty
IndlægEmne: Sv: Første BJD - en msd fra Iplehouse   Første BJD - en msd fra Iplehouse Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Første BJD - en msd fra Iplehouse
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Akavet "familiefoto" [elfdoll Vivien, Iplehouse Chase, Iplehouse Freesia]
» I wonder.. [Iplehouse I]
» Ny Iplehouse SID Man Omar
» Iplehouse er toppen!
» Still, but not broken.. [Iplehouse I]

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: