Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Beholde default face-up eller lave ny?

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Shefura

Shefura


Antal indlæg : 65
Age : 37
Geografisk sted : Herning
Registration date : 07/01/09

Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitimeSøn Sep 12, 2010 8:22 am

Jeg ville høre om i syntes det er værd at beholde en face-up lavet af forhandleren? Især hvis dukken var limited. Er face-up'en så også?

Gi jeres mening. Smile
Tilbage til toppen Go down
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Sv: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitimeSøn Sep 12, 2010 8:27 am

Det kommer meget an på faceuppen kvalitet og om den passer til dukkens karakter...
Hvis den er i god kvalitet og passer ville jeg sige at det er en MEGET god ide at beholde den Smile De holder jo længe sådan nogle Razz

Min DZ LE Shoyo-cat havde en faceup fra forhandler af, men jeg valgte at lawe den om fordi den ikke passede ind! Såååh... Tror det kommer meget an på den enkelte ^^
Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Sv: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitimeSøn Sep 12, 2010 11:37 am

Jeg tror det kommer meget an på hvilke planer du har med dukken. Hvis den bare skal pynte kan det være fint at beholde default face-up. Eller hvis du skal sælge, så kan det være en god idé at baholde face-up, da nolge får mere ud af at se på en ansigt med face-up end uden ^^ De fleste af mine har default, fordi det passer fint til dem og deres person. Den ene er min Ai fra SOOM, hvor begge hendes hoveder har default, men jeg har overvejet at fjerne den ene da jeg gerne vil have åbnet hendes øjne på det ene hovede, så jeg også kan nyde hendes søde ører <3

Som Marha siger, så er det op til den enkelte.
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Sv: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitimeMan Sep 13, 2010 2:42 am

Jeg er meget enig med de 2 andre OwO


Jeg går dog selv med min Soom Ai, faceuppen er lavet af Soom, og den er bare så dejlig! TwT
MEN desværrer, vil jeg ha åbnet øjene på ansigtet, men så skal jeg jo fjerne den søde faceup!
Det er en svær beslutning, og den gør næsten helt ondt, og jeg ved at jeg bare vil fortryde det! T.T
Men jeg er 100 % sikker på at jeg hellere vil fjerne faceuppen og åbne øjene mere, så
hun passer ind! ^w^
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Sv: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitimeMan Sep 13, 2010 3:01 am

For mig er det at male faceup selv en stor del af hobbyen, så jeg ville nok fjerne den uanset hvad. Men hvis man ikke har det sådan, kan man jo sagtens beholde den.
Jeg ville stille mig selv følgende spørgsmål:

- Passer faceuppen til dukkens øvrige udseende/personlighed? (fx øjenbrynenes farve og "humøret")
- Er faceuppen flot/godt lavet, og kan jeg lide stilen?
- Kan jeg selv lave en faceup, som jeg vil være tilfreds med?
- Kan jeg få andre til at lave en, som jeg bedre vil kunne lide end den, den kom med?
- (Især) Hvis dukken er en limited edition, har jeg så planer om at sælge den? (Det kan måske forringe værdien lidt, at den originale faceup ikke er der - men omvendt kan værdien måske også stige, hvis den i stedet for har en ny og flot en.)

Jeg synes, det er ærgeligt at hænge på en faceup, bare fordi man er usikker på, om man selv kan lave en; så kan man da prøve, og går det endelig helt galt, kan andre jo hjælpe. Men omvendt synes jeg ikke, at man skal fjerne en faceup, bare fordi andre i hobbyen selv maler - hvis den er flot og passer til dukken, er det jo fint.
Tilbage til toppen Go down
Shefura

Shefura


Antal indlæg : 65
Age : 37
Geografisk sted : Herning
Registration date : 07/01/09

Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Sv: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitimeOns Sep 15, 2010 2:11 am

Mange, mange tak for jeres input Smile

Som i nok har gættet spurgte jeg fordi jeg var i tvivl om hvad jeg skulle gøre med min egen dukke. Jeg tror jeg fjerner Miho's face-up da den i forvejen er ved at skalle af og jeg vil se om hun ikke kan se mere ond ud.....evil kvindelig yakusa boss hehe Very Happy

Nu må vi bare se om jeg kan finde ud af det :S
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Sv: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitimeOns Sep 15, 2010 3:21 am

Held og lykke med det, Shefura! Når faceuppen er så slidt, og du også gerne vil have et andet udseende, synes jeg i hvert fald, at det er det værd. :-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Beholde default face-up eller lave ny? Empty
IndlægEmne: Sv: Beholde default face-up eller lave ny?   Beholde default face-up eller lave ny? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Beholde default face-up eller lave ny?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.
» Kan man lave en pigedukke om til en drengedukke?
» Hvad skal jeg så lave i dag ?
» Face-up Wiki - Alt ang. face-ups!
» Grøn eller grå kat?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: