Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 "Værktøj" og hvor det kan skaffes

Go down 
+4
boots
dark_dream
Charlie
Riki
8 deltagere
ForfatterBesked
Riki

Riki


Antal indlæg : 56
Age : 38
Geografisk sted : Holbæk, Danmark
Registration date : 29/12/08

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeMan Jan 12, 2009 12:23 am

Jeg syntes det ville være godt med en tråd hvori man kan anbefale div. "værktøjer" man bruger til face-ups og modifikationer og hvor man kan finde dem henne.

Jeg står nemlig selv og mangler både "slibe-svampe", neglebor og så er jeg nysgerrig efter at vide hvilke hobby-knive i bruger?
Tilbage til toppen Go down
Charlie

Charlie


Antal indlæg : 73
Age : 32
Geografisk sted : Vejle - Ølsted
Registration date : 04/01/09

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeMan Jan 12, 2009 1:30 am

Jeg har set, at de nogengange sælger neglebor i Matas ^^
Ellers kan du få dem ved negleteknikkere (ligesom når man køber glattejern hos frisøren).
Tilbage til toppen Go down
http://nuclearbombsale.blogspot.com/
dark_dream

dark_dream


Antal indlæg : 130
Age : 29
Geografisk sted : danmark/nordjylland
Registration date : 04/02/09

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeTors Apr 23, 2009 6:02 am

ved ikke om det skal være i denne tråd ellers må i slette det eller flytte det

værktøj til at ligge fase-up? og hvor kan man købe noget fase-up?
(lyder rigtig som en lille amatør XD det er så typisk)
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeTors Apr 23, 2009 7:23 am

Riki skrev:
Jeg syntes det ville være godt med en tråd hvori man kan anbefale div. "værktøjer" man bruger til face-ups og modifikationer og hvor man kan finde dem henne.

Jeg står nemlig selv og mangler både "slibe-svampe", neglebor og så er jeg nysgerrig efter at vide hvilke hobby-knive i bruger?

'Slibe-svampe' kan du f.eks. købe hos Silvan. De hedder Vileda Miraclean.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeTors Apr 23, 2009 7:58 am

Hvad så med pensler? Hvor har I købt jeres tyndeste/fineste detalje pensler til f.eks. øjenvipper? Og hvor tynde er de?

Sys ellers jeg har købt et par meget tynde...men enten er det mig der er for kluntet når jeg bruger dem, eller også må der findes nogle der laver tyndere streger. XD
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeSøn Apr 26, 2009 5:32 am

Kurisu> jeg har heller ikke kunnet finde så tynde pensler som jeg har brug for, men har løst problemet ved at tage en gammel tynd pensel og klippe næsten alle hårene af, så der kun er nogle få hårstrå tilbage. Smile Det virker rigtig godt for mig. Ellers kan øjenvipper laves med en godt spidset pastelblyant. n_n Har man hovedet i den rigtige vinkel, er det (efter min mening) lettere at lave pæne tlspidsede vipper i en lille buet bevægelse. Generelt er jeg ikke for god til at arbejde med flydende materialer på resin, det klatter simpelthen ud. XD
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeSøn Jun 28, 2009 8:11 am

En lille opdatering - ved at udspørge Miki, fik jeg anbefalet at købe pensler i butikker der handler med Warhammer og lignende miniaturefigurer. Smile Dvs butikker som Faraos Cigarer i København, Roskilde Fanatic eller en anden lokal nørderi/rollespils-pusher. Wink Den mindste pensel jeg kunne finde hedder "Wargamer Insane Detail". Den er væsentligt mindre end de mindste i panduro hobby.
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
Gæst
Gæst




"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeMan Jun 29, 2009 2:29 am

Den mindste pensel jeg har hedder 5/0 eller 00000
den er meget tynd, men stadig 'barely' tynd nok til øjenvipper :I
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 35
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeMan Jun 29, 2009 7:26 am

Remser lige ned hvad jeg bruger og hvad mine erfaringer er ^^

Pensler:
Jeg bruger godt og vel alle former for pensler, da jeg med tiden erfare hvilken pensel jeg kan bruge det hvad. Nogle pensler er gode til blushing, andre til alm. påmaling, mens andre fungere til mere atistiske formål såsom støve pensler til at "påklatte" fregner. Selvom der forfindes mærker, har jeg ingen konkret som jeg bruger. Har pensler fra Panduro, og fra Søstrene Grene.

Pasteller: Har endnu ikke viet fra Faber-Castell pastellerne, og det er simpelthen fordi de gør deres job som de skal. Der forfindes sikkert andre mærker vis pasteller ter sig lidt anderledes når de 'forstøves'. Men anbefaler Faber-Castell da de er så almindelig, og kommer i forskellige mængder, lige fra bokse med 12 stk, 24 stk, til 72 stk, samt farve-temaer (fx. jordfarver).

Akvarel/farveblyanter: Jeg benytter mig af to bokse pt med farveblyanter. Men ved at man også kan benytte sig af de små farve-blokke, der kan købes enkelvis. Den ene boks jeg benytter mig af er af Staedtler, det er 12 stk af de mest almindelig brugte farver af blyanter. Dem bruger jeg mest til vis jeg skal tegne noget, fx hår til øjenbryn, øjenvipper eller strejer på læberne.
Så har jeg en anden boks fra Derwent, AQUAtone, som indeholder 24 stk blyanter, som er farve hele vejen igennem. Det vil sige at de ikke er omsvøbt af træ. Dem benytter jeg så til at opløse med vand og til påmaling. Det får en rigtig god lækker solid farve, og absolut ELSKER at arbejde med dem.

Gloss/lak: Her benytter jeg noget så simpelt som Ocean Lack fra Panduro, og det har jeg gjort lige siden jeg kom ind i hobbyen. Den er både dårlig og god. Jeg bruger den mest fordi den ikke får et totalt blankt finish ved første lag. På den på ser det mere naturligt ud. Vis jeg ønsker et blankere resultat, påføre jeg et lag mere. Men efter for mange lag, bliver det for tykt og kan ses, men ender somregel aldrig der.

Modifikationer/slibning: Jeg benytter mig pt af en hobbykniv jeg har købt fra en af dukke firmaerne, som har et godt greb, og der medfulgte 25 blade, så det var rart. Men når det kommer til hobbyknive, går jeg efter dem vis vinkel i spidsen er under 45 grader, så at de også er så spidse som muligt.
Af sandpapir skifter jeg mellem tre typer korn, igennem mod'nings-forløbet: 120 korns, 320 kors og 800 korns. Starter groft for at tage det mest, tager middel når jeg nærmer mig det endelig resultat, og det fine som sidste touch på værket, som vil udjævne resinen.
Benytter mig til tyder også af et mine-dremmel, med udskiftelig hoved-dele, dog mest ved grove stykker arbejde da den ikke egner sig til tydelig og overfladiske stykker arbejde på så fine dukker.

Slibe-/rensesvampe/hviskelæder:
Enten købt hos dukkeproducenterne, eller hos Silvan. Jeg benytter dem på forskellige tidspunkter, også under face-up. Ligeleds med hviskelæder, dog kun under face-ups. Men rensesvampen har jeg fået indtrykket af at den fungere mere eller mindre som en meget mild form for sandpapir det kan tage overflade snavs uden af efterlade tydelige spor på face-ups. Jeg har altid en på mig da den næsten kan fjerne al snavs ens dukke kunne optage, med få undtagelser. Og så behøver man jo ikke vand, genialt. Benyttelse under face-up er fx ved at ændre på blushing der fx er blevet for kraftig, eller blushing der har farvet et forkert sted, fordi svampen er god til at fjerne og efterlade en god over-toning mellem kontrasterne i resin og farve.

Lim: Til påsætning er øjenvipper benytter jeg mig ikke at sekundlim, kun til mindre ting hvor det nemt kan falde af pga det lille flade den hænger fast med. Men med fx øjenvipper benytter jeg somregel alm. lim der tør lidt hurtigere og ikke er for 'gummi'-agtig bagefter så at øjenvipperne kan risikere at blive revet af. Igennem benytter jeg mig blot af Panduros lim-serie.
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 10:26 am

Da jeg er ny i det her Face-Up univers, men er uddannet Make-Up Artist og mener jeg burde have en ærlig chance for at gå til det, så skal der simpelthen ske noget og allerede nu har det været en dyr måned, her er hvad der er indkøbt til Face-Up og Modding...

Pensler: Jeg er af den holdning at naturhårspensler er de bedste, derfor har jeg købt en pensel sæt i naturhår og jeg har nogle lækre gamle make-up pensler som jeg kan bruge, jeg har dog købt nogle meget tynde og fine til detalje arbejde, de er så af kunsthår.

Pastel kridt: Jeg er gået lidt overbord i det her, så jeg har valgt at købe den store mahogni æske fra Faber Castel, fandt den på nettet til under 500 kr af butikspris, der er 100 farver i, alt fra sort og hvid til guld, sølv og kobber, ja det skal nok blive nogle mystiske ting jeg skal have lavet Very Happy

Gloss: Fik lige et fantastisk sparetip af Xan (tro mig, det havde jeg virkelig brug for), så lige for at kopiere hende, Ocean Lack fra Panduro

Fixing: MSC sæføli

Afrensning af gammel Face-up: Acetone

Modding: Jeg har en drimmel maskine, den tager det værste og gøre resten nemmere at ændre, jeg skal derfor ud i morgen og investerer i noget meget fint sandpapir, det skal bruges til at ordne kanter og slibe dukkens samlinger til, så de kan blive flotte... (korntypen kender jeg ikke)

Ud over det har jeg købt en elastic string puller, forceps til at holde elastikken og eye putty, så mangler jeg vist ikke noget mere lige nu Wink Very Happy

Det er så langt jeg er kommet
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
Sponsoreret inhold





"Værktøj" og hvor det kan skaffes Empty
IndlægEmne: Sv: "Værktøj" og hvor det kan skaffes   "Værktøj" og hvor det kan skaffes Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
"Værktøj" og hvor det kan skaffes
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Jagten på den helt rigtige ... (ting til dukkerne) Hvad er jeres "tilbehørsbesættelse"?
» Rebirth Episode 01: "Birth of Harmony" [CP Chiwoo SH mod] Advarsel i selve post!
» Sjove udtalelser om dukker, som får andre til at undre sig ("Jeg skal snart have nye øjne ..." osv.)
» "..Og efter kampen.." ( Advarsel: Blod. )
» "I take, she gives and forgives, and I keep forgetting it." [Ringdoll Dylan]

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: