Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Sandpapir til modificering?

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
AnMaNi

AnMaNi


Antal indlæg : 317
Age : 42
Geografisk sted : KBH
Registration date : 30/01/09

Sandpapir til modificering? Empty
IndlægEmne: Sandpapir til modificering?   Sandpapir til modificering? Icon_minitimeMan Mar 22, 2010 11:21 am

Jeg står og skal lave en kraftig modificering på mine nye hove da knæ ledet ikke passer helt til min MNF's ben... Hvilke slags sandpapir (korn) vil i anbefale?
Det er et godt stykke resin der skal slibes af.
Håber der er nogen som kan hjælpe. ^^
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Sandpapir til modificering? Empty
IndlægEmne: Sv: Sandpapir til modificering?   Sandpapir til modificering? Icon_minitimeMan Mar 22, 2010 11:27 am

Jeg kender ingen gode mærker, men vil forslå dig du Ca tegner med en blyant det du gerne vil af med af resin, bare for og have et sikkert standpunkt, og så begynder med
en forholdsvis grov sandet papir, og slutter af med Den fine type sandpapir man gerne sliber med sammen med vand, det giver en glat og urisset efterflade, har jeg haft super god earfaring med når jeg har slebet brystkassen flad på nogle af mine pige molds, og det giver et rigtig flot efter resultat ^^ Det er altfald det råd jeg kan give, du kan altid beskrive sandpapiret med vand hos en forhandler så er jeg sikker på de kan finde det til dig
Tilbage til toppen Go down
AnMaNi

AnMaNi


Antal indlæg : 317
Age : 42
Geografisk sted : KBH
Registration date : 30/01/09

Sandpapir til modificering? Empty
IndlægEmne: Sv: Sandpapir til modificering?   Sandpapir til modificering? Icon_minitimeMan Mar 22, 2010 11:32 am

Cool Tak chuchu det var et super godt råd det med blyanten, det vil jeg gøre. Det beroliger mig at du har god erfaring med det da det er min først rigtige modificering. ^^

Hvis der er nogen der har et bud på det groveste sand papir, korn antal jeg kan bruge ville det være fedt.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Sandpapir til modificering? Empty
IndlægEmne: Sv: Sandpapir til modificering?   Sandpapir til modificering? Icon_minitimeMan Mar 22, 2010 8:09 pm

Jeg har haft et par forskellige mærker. (Visse mærker har vist slet ikke tal, men hedder ting som "ultrafine".) Jo højere tal, jo finere sandpapir.
Lad os se ... *kigger igennem* Jo, jeg har noget, der hedder "dragon 141", hvis logo er en guldsmed. Det fineste, jeg har af det, hedder P1200. Jeg har noget fra Tamiya, som er helt oppe på P1500. Det groveste, jeg har liggende, hedder P240. Det har en mørk grå/blå farve og er vist købt i XL. Det er beregnet til vand, hvilket er godt af to grunde: Det siges at give en jævnere slibning, og det binder de små resin-partikler, som ellers er noget møg at have flyvende rundt i luften.
Man kan også få sandpapir i "svampeform", sådan enten som en firkantet blok (lidt større end en håndsæbe) eller stykker, der nærmest ligner sandpapir limet på en tyk vaskeklud (det laves af 3M). Førstnævnte er jeg glad for til store operationer (fx til grovslibning af torso, når brysterne er blevet savet af ved kønsskifteoperation fra pige til dreng). Begge varianter kan bruges med vand.

Butikker som Silvan, Bauhaus og XL burde alle have noget, du kan bruge. Jeg har købt en slibeblok i Bilka engang (den er i øvrigt helt sikkert grovere end P240, men der er ikke tal på selve produktet), og jeg kunne også forestille mig, at Jem og Fix og andre steder har noget, der kan bruges.

Maske, vand og udendørs slibning kan helt klart anbefales. Resin er noget giftigt stads, der ikke skal indåndes, og når man finsliber, kan det ikke undgås, at der kommer små partikler rundt i luften. Men selvfølgelig kommer det an på, hvor meget der skal laves. Jeg har slebet en lille ridse i et ansigt uden maske, men under vand, men jeg kunne aldrig finde på at slække på forholdsreglerne ved omfattende procedurer, som tager timevis.

I øvrigt hører jeg meget godt om at bruge Dremel (en maskine, lidt ligesom en lille boremaskine, der kan sættes slibehoveder på), men det har jeg aldrig selv prøvet.
Tilbage til toppen Go down
AnMaNi

AnMaNi


Antal indlæg : 317
Age : 42
Geografisk sted : KBH
Registration date : 30/01/09

Sandpapir til modificering? Empty
IndlægEmne: Sv: Sandpapir til modificering?   Sandpapir til modificering? Icon_minitimeMan Mar 22, 2010 11:31 pm

Mange tak Mary det var meget hjælpsomt! ^^
Så tror jeg vist at jeg bare skal en tur i silvan og så igang med sliberiet!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Sandpapir til modificering? Empty
IndlægEmne: Sv: Sandpapir til modificering?   Sandpapir til modificering? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Sandpapir til modificering?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Sandpapir hvilken str bruges til hvad?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: