Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio]

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Empty
IndlægEmne: Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio]   Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Icon_minitimeSøn Jan 17, 2016 11:51 am

Der er virkelig meget tekst her. Hvis I ikke har lyst til at læse det, så er i mere end velkomne til at springe forbi det og direkte til de få billeder.

Jeg har valgt at placere tråden her i Billedhistorier selvom billederne ikke fortæller en historie. Billederne understøtter historien mere end de egentlig fortæller den.

Elfdoll Vivien er nok den dukke, som jeg har haft i flest udgaver. Jeg elsker simpelthen bare det hoved. Her er Vivien på en Soom Vesuvia krop i bronze og hovedet er blushet til at matche. Nogle dage tænker jeg at jeg vil forkorte hendes hals, mens andre dage kan jeg godt lide hende med en lang hals; jeg tror simpelthen aldrig at jeg bliver tilfreds med hende på det punkt.

Hun plejer at have en sort paryk, men jeg synes at det blev lidt for mørkt med stort hår, sort tøj, og sort hale, så nu har hun fået en ny paryk.

Hun hedder Phryne Ffoulkes, men hendes kælenavn er Scorpio. Jeg kalder hende selv ved begge navne.
Navnet "Phryne" kommer fra den græske historie om Mnesarete, som er en af de vigtigste inspirationer for min Phryne. Men "Phryne" kommer også fra TV-serien ”Miss Fisher's Murder Mysteries”, da jeg synes Phryne i den serie minder meget om hvordan min Phryne var til at begynde med.
"Ffoulkes" er fra Den Røde Pimpernel serien, som jeg elskede at læse som barn. Andrew Ffoulkes er lidt naiv, men har et stort hjerte og vil gå gennem ild og vand for dem, som han holder af. Han er hovedpersonens højrehånd og vigtig for at ingen dør undervejs. Det passer også meget godt på min Phryne. Og alt i alt, så synes jeg at Phryne Ffoulkes ser sejt ud på skrift og jeg synes det lyder godt at sige.
"Scorpio" kommer af at hun får en Skorpionhale.



~~ *~~ Phrynes Baggrundshistorie ~~*~~

Phryne er barn af to slaver, men hendes forældre hjalp hende til at stikke af, da hun stadig var lille. Hun løb og løb indtil hun rendte ind i en gammel blind mand. Han havde brug for hjælp og hun indvilligede i at hjælpe ham. Hun flyttede ind hos ham, og han kaldte hende for sit barnebarn. Han lærte hende om politik, logik, fysik og poesi (han er inspireret af Aristoteles).

Da hun var omkring 18 år, døde den gamle mand. Han efterlod al sin rigdom til Phryne. Hun blev hurtigt anset for et godt parti af byens drenge, men hun havde ikke lyst til at gifte sig. I stedet valgte hun at følge i sin bedstefars fodspor og blev filosof. Hun blev hurtigt annerkendt i byen for hendes intellekt men også for hendes udseende. Hun var meget køn og hun vidste det; hun havde ingen problemer med at udnytte sit udseende til at opnå hvad hun ville (dog ikke seksuelle tjeneste i modsætning til Mnesarete). Phrynes meninger var både respekteret og budt velkommen af byens ledere (som er de lærde ældre mænd). Byen kvinder hadede hende. De så hende ikke som den første kvinde, hvis mening havde vægt hos lederne. De så hende som en pige, der sigtede efter magt. Kvinderne endte med at anklage Phryne for ugudelighed.

Hun blev kendt skyldig under en retssag, men lige da dommen var afgivet ramte et voldsomt jordskælv byen. Retsbygningen faldt sammen. Man fandt aldrig Phrynes lig, men man regnede med at hun var død. Byens flok antog at jordskælvet skyldtes dommen, og Phryne blev hurtigt kåret til helgen. Men Phryne var ingen helgen. Hun slap væk fra byen gennem kloakkerne. Hun ville så langt væk som muligt, og hun søgte mod nord. Hun skulle krydse en stor ørken for at komme til landene i nord. Hun var døden nær mens hun vandrede i ørkenen, men hun blev reddet af en Ørken Heks (som er hekse der bor under sandet i store grotter).

Ørken Heksen brugte underlig magi for at redde Phryne. Faktisk var magien så underlig at hun ikke kunne styre den. Hun reddede Phrynes liv, men det skorpiongift som var brugt som en del af magien flettede sig ind i Phrynes DNA og Phryne endte med en skorpionhale (hvilket er grunden til hendes kælenavn, Scorpio). Phryne var forfærdet over at have en skorpionhale, som hun mente ødelagde hendes udseende. Hun blev hos Ørken Heksen i en periode indtil heksen foreslog at hun tog nordpå. I de nordlige lande lever nemlig Voodoo Konger, som er mestre i al magi der kræver ingredienser. Ørken heksen indrømmede, at hun havde brugt Voodoo Kongernes magi for at redde Phrynes liv, så måske kunne en Voodoo Konge fjerne halen igen. Da Phryne når frem til Voodoo Kongernes land finder hun ud af at der ikke rigtig findes Voodoo Konger mere. Hun prøver at finde et sted at sove, men alle afviser hende. De frygter hendes hale.

Phryne render ind i en ung fyr (Zombie). Hans hud er ved at rådne op, men hans udseende skræmmer hende ikke. De snakker længe og bliver hurtigt venner. De er hinanden første rigtige venner. Sammen tager de ud for at finde en Voodoo Konge, for der må da stadig være mindst en tilbage. De finder endelig en Voodoo Konge (Voodoo), men de er forfærdede da han fortæller dem, at han ikke kan hjælpe. Voodoo Magi kræver ingredienser, men han har ikke flere. Hans butik, værksted og lejlighed er blevet ødelagt af hans fjender, så alt hvad han ejer er det han holder i sine hænder. Phryne foreslår en aftale. Hende og Zombie vil hjælpe Voodoo med at bygge hans værksted op igen, hvis han vil hjælpe dem med deres problemer. Voodoo indvilliger og de tre tager ud for at finde nye ingredienser.






Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] IMG_0295_zps5ae4yyd6

Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] IMG_0268_zpso6iffbck

Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] IMG_0283_zpsqtu5zova

Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] FullSizeRender_1_zpsvwuaunkd
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Empty
IndlægEmne: Sv: Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio]   Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Icon_minitimeSøn Jan 17, 2016 2:47 pm

Hun er bare så super flot, og det er virkelig interessant at få lov til at høre noget mere detaljeret baggrundshistorie Very Happy Jeg vil allerede have mere ;D
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Empty
IndlægEmne: Sv: Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio]   Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Icon_minitimeMan Jan 18, 2016 9:49 pm

Det er virkelig en fantastisk historie, du er kommet op med Very Happy Den er så interessant og lidt atypisk for dukkehistorie, hvilket jeg super godt kan lide!

Scorpio er jo bare skøn, men det vidste du godt, at jeg synes Wink
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Empty
IndlægEmne: Sv: Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio]   Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Icon_minitimeTirs Jan 19, 2016 1:07 am

Uh! Endelig kan man læse lidt flere detaljer om hende *___*
Sikke en fed historie og karakter. Jeg får også virkelig lyst til at vide mere.

Er ret vild med hendes look efter at du skiftede paryk. Den pink er virkelig sexy til hende og understøtter hendes smokey cat-eye make up. Kan godt forstå hun er/var populær hos mændene ;D
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Sponsoreret inhold





Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Empty
IndlægEmne: Sv: Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio]   Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio] Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Phrynes Baggrundshistorie [Elfdoll Vivien hybrid, Scorpio]
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Sparrow (Elfdoll Vivien hybrid)
» Det går aldrig af i vask [elfdoll Vivien]
» En stille stund (elfdoll Vivien)
» når man keder sig >_<(elfdoll Vivien og Aden)
» nye pige i familien! (elfdoll vivien)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Galleri :: Billedhistorier-
Gå til: