Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvordan gør i?

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
PukingRainbows




Antal indlæg : 16
Age : 27
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 24/04/14

Hvordan gør i? Empty
IndlægEmne: Hvordan gør i?   Hvordan gør i? Icon_minitimeFre Okt 03, 2014 7:51 am

Hej venner Smile Jeg har selv gået og arbejdet med at komme ud over mine normale Mary sue karakterer, og jeg ville høre hvordan I laver en farverig og speciel dukke?

Dette er ligeså meget til at hjælpe mig selv, som det ville være at hjælpe andre der måske har samme problem som jeg.

Har i nogen tips til udviklingen, og hvordan man bliver "modig" nok til at prøve noget nyt og uventet
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Hvordan gør i? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan gør i?   Hvordan gør i? Icon_minitimeFre Okt 03, 2014 9:24 am

Når jeg laver characters, prøver jeg at se dem så meget som et rigtigt menneske, som muligt.
Jeg snakker tit med min veninde om vores characters (det er en af vores måde at udvikle dem på), og så stiller vi hinanden spørgsmål "Hvad vil XXX gøre i denne her situation", "Hvilke allergier har XXX, og påvirker det hans liv?", "Hvordan ville XXX reagerer, hvis dette skete" osv.
Jeg synes ikke, at man kan vide for meget om sine characters, lige meget hvor enkelte eller kedelige detaljer det måtte være. (Om det er detaljer der bør skrives ind i en bog, er ikke nødvendigvis tilfældet, men som "forfatter", er det praktisk at kende dem)

Jo, mere du ved om din character, jo større er chancen for realisme, men der skal selvfølgelig være en sammenhæng i det, man finder på.
Udover at tale med min veninde om mine characters, udfylder jeg en pokkers masse af profiler af mine characters. Alle dem jeg kan finde faktisk. Man kan egentlig bare google det, men Charahub er også et godt sted at starte.

En vigtig ting at tage højde for, er at alle rigtige mennesker har gode egenskaber, men også fejl og mangler, så for at lave en "stærk" character, bør du forsøge at finde en balance, når du skaber dem. Ikke alle characters, behøver dog at være 100% velbalanceret, men det er bedst at undgå 100% gode og perfekte characters eller 100% dårlige og uperfekte characters.

Håber det kunne bruges Smile
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Hvordan gør i? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan gør i?   Hvordan gør i? Icon_minitimeLør Okt 04, 2014 8:40 pm

Jeg har ikke laved deciderede characters til mine, i hvert fald ikke så omfattende som Akatsuki har Wink
Jeg falder for det meste for en bestemt dukke, og når så jeg har den, begynder jeg at overveje hvad for en type person han eller hun er. Hvilken stil har vedkomne, og hvad er relationen til evt. andre dukker. Jeg tænker ikke så meget i baggrundshistorier, medmindre det er relevant for hvordan personen reagerer (f.eks. hvis personen er følelseskold osv.)
Men faktisk er de fleste af mine ret ligetil, for de representerer egentlig alle sammen en del af mig, som Eliza der er mit "barnejeg" og Kylie der er den badgirl jeg aldrig bliver Very Happy

Laver du characters til et eksisterende fiktivt univers, så kan det være relevant at kigge på de eksisterende characters. Hvor "stærke" er de, hvilke egenskaber har de, og hvad er deres "weak points". Og gør du det fordi selve universet er interessant, eller er det mere en bestemt person der fanger dig. Tænk på hvordan omgivelserne vil reagerer på din character, og hvordan du kan interagerer med flere forskellige personer.

Og så alt det som Akatsuki skriver Surprised
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Hvordan gør i? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan gør i?   Hvordan gør i? Icon_minitimeSøn Okt 05, 2014 1:29 am

er måske ikke lige den bedste at spørge til råds da jeg jeg selv ikke er øvet til karakter udvikling, og er selv stadig ret flov over at vise dem frem Embarassed

men hvad er det du mener er en mary sue, på det punk har folk forskellige meninger, for mig er en mary sue en der stjæler historien, det kan være ved at alt drejer sig om den. hvis det er en superhelt, kan de have flere eller stærkere kræfter end hvad der er normalt. hvis der er en konflikt er det altid den der har løsningen, alt hvad den gør er perfekt osv

der er nogle gode tips i tråden Smile om at vide om dem og hvordan de reagere, og hvordan omverden reagere på dem. som andre siger er det også vigtigt med balance i deres personlighed med stærke og svage sider, ting de elsker og hader osv.
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Hvordan gør i? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan gør i?   Hvordan gør i? Icon_minitimeFre Okt 10, 2014 1:19 am

Jeg synes altid, at det et så interessant at læse den slags diskussioner. Jeg har personligt slet ikke samme forhold til mine dukker som I har (jer som har svaret). Mine dukker har ingen baggrundshistorier eller personligheder. De har et navn og jeg ved hvordan de skal se ud og har en generel ide om hviken "type" de er. Men længere går jeg ikke.
Derfor er det spændende at læse hvilke overvejelser i gør jer, når i køber en ny dukke.

Men mht. at lave en farverig og speciel dukke, så tror jeg det er "lettest" at gøre hvad man synes bedst om. Hvis man tvinger sig selv til at lave en *speciel og unik* dukke, så tror jeg, at man oftest gør det modsatte. Så bliver det måske for kliché.
Men jeg ved det ikke.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvordan gør i? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan gør i?   Hvordan gør i? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvordan gør i?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» pircingere og hvordan
» Hvordan leger du med dukkerne?
» Hvordan styler man en furwig?
» Hvordan planlægger du en ny dukke?
» Hvordan sætter man hove på?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Dukkedesign og karakterudvikling-
Gå til: