Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 spørgsmål om behandling af gulning

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

spørgsmål om behandling af gulning Empty
IndlægEmne: spørgsmål om behandling af gulning   spørgsmål om behandling af gulning Icon_minitimeMan Sep 08, 2014 8:10 am

Hej har set at på doa folk har prøvet nogle ting mod gulnede dukker, jeg vil høre om nogle her i danmark har prøvet noget lignende ?
kunne godt tænke mig at prøve at se om jeg kunne få bernkastel til at se mindre gullig ud Smile
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

spørgsmål om behandling af gulning Empty
IndlægEmne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning   spørgsmål om behandling af gulning Icon_minitimeTirs Sep 09, 2014 8:11 pm

Jeg læste engang at man kunne smøre de gulnede dele ind i natron/bagepulver pasta og pakke dem ind i plastikfolie.
En af mine dukker er meget gulnet, så jeg gave det et forsøg, men jeg kunne ærlig talt ikke se den store forskel. Om det var fordi delene havde været pakket ind i for kort tid eller fordi min dukke var for gulnet, det ved jeg ikke.

Jeg fandt et galleri på Flickr, hvor en pige har restaureret en meget gulnet Unoss. Hun har brugt Oxi-Clean, men om man kan få det i Danmark ved jeg ikke. https://www.flickr.com/photos/gamekitty/sets/72157646253773463/

Hvis det er rigtig slemt, så tror jeg ikke, at der er anden udvej end at slibe hele dukken, så det yderste gulnede lag fjernes.
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

spørgsmål om behandling af gulning Empty
IndlægEmne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning   spørgsmål om behandling af gulning Icon_minitimeOns Sep 10, 2014 8:32 am

Ved at Prinsessen brugte en teknik for nogle år siden med en bagepulver/klorhexidin blanding. Hun skulle have blå farve ud af en normal eller white skin dukke mener jeg - og der skete ret store ting så vidt jeg husker. Men hun kan nok bedre selv forklare hvordan og hvorledes. ^^
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

spørgsmål om behandling af gulning Empty
IndlægEmne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning   spørgsmål om behandling af gulning Icon_minitimeOns Sep 10, 2014 11:21 pm

tak begge to Very Happy jeg tør dog ikke slibe på hende
men jeg mener at have hørt om den teknis kurisu nævner på doa
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

spørgsmål om behandling af gulning Empty
IndlægEmne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning   spørgsmål om behandling af gulning Icon_minitimeTors Sep 11, 2014 8:14 pm

Det kan jeg godt forstå. Jeg tør heller ikke slibe nogle af mine dukker.
Jeg ville starte med bagepulver/klorhexidin-løsningen og fjerne så meget af det gule som muligt. Og så må blushing og faceup stå for at fjerne det sidste gullige skær. Det var hvad jeg gjorde med min gulnede dukke og det fungerer faktisk udmærket.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





spørgsmål om behandling af gulning Empty
IndlægEmne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning   spørgsmål om behandling af gulning Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
spørgsmål om behandling af gulning
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.
» spørgsmål ang. MSC
» Regler og retningslinjer for Fotografi - tips og spørgsmål
» Spørgsmål om nye lemmer? :P (Til mods, ikke erstatning)
» DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: