Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 En tur i haven med feerne

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Hibari

Hibari


Antal indlæg : 74
Age : 29
Geografisk sted : Et lille fint slot :3
Registration date : 13/11/09

En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 7:07 am

Tog lige min feer ud i det dejlige vejr.
All kritik er altid velkommen Smile


En tur i haven med feerne Have030_zps31c9e495

En tur i haven med feerne Have026_zpsfdf797eb

En tur i haven med feerne Have022_zpsdfbe410e

En tur i haven med feerne Have021_zpse165b3df

En tur i haven med feerne Have015_zpsb1e0c2fe

En tur i haven med feerne Have010_zps823895a6

En tur i haven med feerne Have002_zpse2242224

En tur i haven med feerne Have008_zps45d980ac

Tak for kigget! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: Sv: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 8:30 am

Ih, har du virkelig tre af Sooms feer? De er så fine. Jeg er vild med deres vinger. :3
At tage billeder af flere dukker sammen er både nemt og svært, synes jeg. Det er nemt at få noget til at ske på billederne, fordi de kan interagere, udfylde billedet, og i det hele taget være flotte sammen. Men omvendt kan der også nemt komme til at ske for meget eller noget utilsigtet. Koncentrerer man sig om en, har man nogle gange ikke opdaget, at en anden har armen i en sær stilling eller er ved at tabe parykken i baggrunden, og der er meget at holde styr på, så ingen vælter eller lignende.
Det virker, som om du har ønsket at vise en hel masse og har været ivrig med at få taget billederne, og det er dejligt at se engagementet skinne igennem. Men jeg kunne godt tænke mig lidt mere ro i nogle af billederne. Forstå mig ret; dynamikken er fin, men der er elementer, som stjæler fokus fra de flotte dukker og det dejlige lys.
Lad mig komme med eksempler:
Når man ser det første billede, bliver ens blik straks draget af fødderne i midten. De er centralt i billedet, de er flotte, og de andre fødder er lidt skjult af græs, så fokus er tydelig. Ens blik går fra fødderne i midten til de grønne ben og det spændende tøj. Græsset skaber en levende baggrund (og forgrund) med lyset og stråenes forskellige retninger, og man vil gerne se mere. Man tænker: "Sikke nogle spændende dukker!" - Det er rigtig godt.
Tag så billede nummer fem. Der har vi alle tre dukker set lidt bagfra og fra siden, den i midten står op, og de andre kigger på den. Vingerne bliver oplyst af solen, og det er flot. Men det første, jeg ser, er en gul bold med et ansigt, der vender på hovedet. Gul er nemlig en kraftig farve, som tiltrækker sig opmærksomhed, og at placere sådan en stor genstand i gul i billedet gør, at man ikke kan undgå at se på den. Ja, dukkerne er de samme som på de andre billeder, de ændrer sig ikke af, at der er en bold i baggrunden, og hvis man var der i virkeligheden, ville man selv filtrere synsindtrykkene og koncentrere sig om dukkerne - måske ikke engang opdage bolden. Men på et foto suger den opmærksomhed væk fra dem, og det er synd.
Det skal selvfølgelig også siges, at jeg kan rigtig godt lide, at du skifter vinkel, og at dukkerne skifter stilling på hvert billede. Det gør dem mere levende at se på.
- Jeg håber, at du kan bruge mine tanker til noget, selvom alles metoder nok er forskellige. Der er jo heller ikke det samme, man ønsker at få ud af eller vise med sine billeder. Jeg bruger personligt meget længere tid på at finde et sted, posere dukke(r), sætte paryk(ker) og tøj, fjerne eller tilføje ting i baggrunden osv., end jeg gør på at fotografere. Smile
Tilbage til toppen Go down
Hibari

Hibari


Antal indlæg : 74
Age : 29
Geografisk sted : Et lille fint slot :3
Registration date : 13/11/09

En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: Sv: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 9:41 am

Åhr hvor føler jeg mig dum. Når jeg læser din fantasiske kritik kan jeg helt tydeligt se hvad du mener med det du skriver og kan se de fejl/knap så vellykkede ting i billederne.
Mange gange tak fordi du tog dig tid til forklare mig så meget om billeder! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: Sv: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 10:32 am

viste ikke du havde 3 feer Smile de er rigtig smukke alle 3, jeg elsker hvor forskelligt du har stylet dem alle. de er så unikke. det ser ud til der er blevet brugt meget tid og kærlighed på hver og ens udseende
det er en rigtig god kritik Mary kom med, jeg har selv begået mange af de samme fejl Smile men får helt lyst til at kaste mig ud i gruppe photos igen

Tilbage til toppen Go down
Hibari

Hibari


Antal indlæg : 74
Age : 29
Geografisk sted : Et lille fint slot :3
Registration date : 13/11/09

En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: Sv: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 11:00 am

Jeg hamster på dem XD
Jeg er rigtig glad for at du også kan lide dem. Jeg føler det er Soom der har gjord at arbejdet, de eneste jeg har gjord er at give Asis en face-up og male hendes vinger, Idria har jeg ikke rørt ved. Og jeg havde ikke så mange penge da jeg købte Absynthe så må man finde på billige metoder Wink
Glæder mig til solen skinner igen, så jeg kan øve mig endnu mere! Det er meget beroligende at vide at jeg ikke er den eneste der har lavet sådan nogle fejl :3
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: Sv: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 6:22 pm

Selv tak da. Smile Jeg synes, at kritik handler om at komme med forslag til, hvordan noget kan blive endnu bedre og give folk lyst til at lege med nye metoder (og ikke om at udpege alle fejl), så det glæder mig, hvis du kan bruge det til noget. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: Sv: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitimeLør Maj 25, 2013 3:15 am

Hibari skrev:
Jeg hamster på dem XD
Jeg er rigtig glad for at du også kan lide dem. Jeg føler det er Soom der har gjord at arbejdet, de eneste jeg har gjord er at give Asis en face-up og male hendes vinger, Idria har jeg ikke rørt ved. Og jeg havde ikke så mange penge da jeg købte Absynthe så må man finde på billige metoder Wink
Glæder mig til solen skinner igen, så jeg kan øve mig endnu mere! Det er meget beroligende at vide at jeg ikke er den eneste der har lavet sådan nogle fejl :3

Asis er det hende med de blå og hvide vinger? Det kan godt være du ikke har haft så mange penge til Absynthe men de farver du har brugt på hår og tøj passer perfect til hendes skin. og jeg syntes den fler farvede dread wig er flot Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





En tur i haven med feerne Empty
IndlægEmne: Sv: En tur i haven med feerne   En tur i haven med feerne Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
En tur i haven med feerne
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Matias i haven
» My Haven (Spiritdoll Abies)
» Fuf i haven [Soom Skoll]
» Lilith i haven [Soom Amber]
» en tur i haven :) (sdf annette & cp Miyu)(store billeder)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Galleri :: Fotogalleri-
Gå til: