|
| | "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? | |
| | Forfatter | Besked |
|---|
Mary Admin

Antal indlæg: 1578 Age: 31 Geografisk sted: København Registration date: 28/12/08
 | Emne: "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? Fre feb 06, 2009 9:38 pm | |
| Mange kender det nok; man står i en park med et kamera og er travlt optaget af at tage billeder af sin dukke, eller man sidder et par stykker på en café og er i gang med at posere hinandens dukker eller bytte om på parykkerne - og så kommer der en nysgerrig fremmed og stiller et spørgsmål i stil med: "Undskyld, men hvad er det for nogle dukker, I har dér?"
Hvad svarer I? Man har jo ikke uanede mængder af tid til at forklare folk alt om dukkerne, så hvordan griber I det an? Hvad lægger I vægt på? Fortæller I om personlige erfaringer med hobbyen (fx "Jeg har selv malet ansigtet og syet nederdelen.") eller kommer I med generelle facts (fx "Nogle tager billeder af dem, andre maler dem selv, og nogle har dem stående mest til pynt.")? Anbefaler I nogen websider (og hvis ja, hvilke, og skriver I dem ned eller har visitkort på jer?)? Siger I med det samme noget om prisen, og hvis I gør, har I så nogen måde at gøre det forståeligt, at det altså ikke er billigt legetøj? Hvad præsenterer I dukkerne som (ABJDs, moderne asiatiske dukker, aisatiske kugleledsdukker, eller noget helt andet)? Er det noget, i absolut ikke siger om hobbyen? Er der forskel på, hvad (og hvor meget) I siger til folk alt efter, hvem der spørger?
Jeg håber, vi kan udveksle erfaringer i denne tråd og måske hente inspiration fra hinanden, til hvordan man bedst muligt griber det an, når udenforstående viser interesse for dukkerne. _________________  |
|  | | Kaneko

Antal indlæg: 331 Age: 18 Geografisk sted: Jorden Registration date: 01/01/09
 | Emne: Re: "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? Fre feb 06, 2009 11:52 pm | |
| Personligt lægger jeg vægt på at man kan male dem selv, købe øjne, wigs og designe dem helt som man vil have, og at mange bruger dem til at tage pæne billeder af osv. Jeg kan ikke helt huske hvad jeg plejer at præsentere dem som, men jeg tror at jeg lige nu hvor jeg tænker over det ville præsentere dem som "ABJD, eller Asiatiske kugleledsdukker."
Ellers er jeg mest typen der forklarer når folk spørger mere ind til emnet. ^.^ |
|  | | yokomo

Antal indlæg: 188 Age: 25 Geografisk sted: Danmark Registration date: 02/01/09
 | Emne: Re: "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? Lør feb 07, 2009 10:55 am | |
| Jeg ligger vægt på at fortælle dem at det er samle objekter, og ikke bare legetøj som man giver til små børn, fordi de syntes de er pæne eller seje. Jeg ligger også vægt på det at fortælle dem hvor meget du faktisk kan gøre med dukken; Skifte dens øjne, wig, sko, tøj, enda dens afce-up, og at man kan sælge dem for mere end mand købte dem, hvis man søger for at sælge lidt ting ved siden. ect. samt de foto muligheder der er ved at have en dukke. |
|  | | Guest Gæst
 | Emne: Re: "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? Lør feb 07, 2009 3:00 pm | |
| Fortæller for det meste hvor de kommer fra da det er det folk spørger mig oftest om, de spørger også tit ind til tøj og sko, og sådan noget som "er de ikke vildt dyre?", hvorefter man så kommer lidt ind på prislag og forklare dem lidt om at 4000kr ikke er særligt meget og prøver at komme med sammenligninger til fx brugskunst eller andet. En sjælden gang eller to har jeg også fortalt om hvordan det hele startede med Volks i Japan som begyndte at producere disse dukker. Når folk spørger bliver man bare vildt glad for at der er nogen der viser interesse eller er nysgerrig, på den måde bliver man også bedre til at formulere sig og forklare tingene (^^ |
|  | | Angel

Antal indlæg: 54 Age: 24 Geografisk sted: Denmark, Odense Registration date: 28/12/08
 | Emne: Re: "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? Man feb 09, 2009 6:41 pm | |
| Jeg fortæller både hvor de kommer fra, hvad jeg laver med dem og om det sociale aspekt i hobbien... Og hvis de spørger, fortæller jeg også, hvad de koster og hvordan man får fat i nogle. Eller demonstrerer hvordan man kan tage head cap osv. af for at vise, hvordan de hænger sammen.
Spørger de mere til dukkernes 'personlighed' og sådan, fortæller jeg mere om det, da det er det aspekt, jeg bedst kan lide. ^^' men det sker ikke så tit. |
|  | | Isabella

Antal indlæg: 766 Age: 21 Geografisk sted: Lundby, Sydsjælland Registration date: 05/01/09
 | Emne: Re: "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? Tors mar 05, 2009 4:33 pm | |
| JEg bliver for det meste panisk når folk spørge. for jeg er bange for at folk kun vil havde en enekl sætning eller ikke har tid til at høre på en. så det bliver til tider bare sluder, men nu har jeg ikke haft min Erik med nogen rigtige steder endnu. men jeg mener jeg nævner prisen og at det ikke bare er legetøj, men et samleopjekt. prøver at samlinge det med folk der køber model biler eller noget andet. og at man kan en masse ting med dem som fx at tage billeder af dem og gå til møder. |
|  | | Astrid

Antal indlæg: 543 Age: 19 Geografisk sted: København Registration date: 04/01/09
 | Emne: Re: "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? Tors mar 05, 2009 5:23 pm | |
| Jeg plejer først og fremmest at sige: "Det er asiatiske kugleledsdukker" og se folks reaktion xD Mange har bare det der "wtf?"-udtryk. Men det er også meget hyggeligt xD Hvis de så er nysgerrige og vil høre mere, lægger jeg nok mest vægt på at fortælle om, hvor forskellige de er, og hvor meget man selv kan ændre og gøre ved. Og hvor meget man egentligt kan foretage sig med dem, hvis man har lyst til det ^^ En ting, jeg ofte venter med at sige, er prisen xD jeg ved egentligt ikke helt hvorfor o.O Måske vil jeg ikke skræmme folk væk x'D |
|  | | | | "Reklametalen" - Hvad fortæller I, når der bliver vist interesse for jeres dukker? | |
|
Similar topics |  |
|
| | Permissions in this forum: | Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
| |
| |
| |