Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.

IndeksIndeks  FAQFAQ  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Login  

Share | 

Giggle's Freak Show

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : 1, 2, 3  Next
ForfatterBesked
Gigglegeek

Antal indlæg: 182
Geografisk sted: Østerbro
Registration date: 28/12/08

IndlægEmne: Giggle's Freak Show   Fre feb 06, 2009 6:38 pm

Jeg starter lige en hel tråd for mit nye projekt, da jeg ikke rigtigt kan få det passet ind i "Fremtidige dukker"-tråden.

Jeg har spillet Madame Fate en masse på det sidste, og er blevet TOTALT fanget af hele stemningen/livsstilen/historien om de omrejsende carnivals/fairs/sideshows fra sidst i 1800-tallet og frem til 1930'erne. Jeg har de sidste par uger set det meste af Carnivale serien, gen-set den klassiske Freaks film fra 1932 og surfet Nettet tyndt efter oplysninger om historiske freaks og freakshows.

Jeg laver nu mit eget freak show. Min kære dukke Desde levede også i den periode, så jeg har nu skrevet ind i hendes historie, at hun i 1880-90'erne rejste rundt i USA med et omrejsende sideshow. På den måde kan jeg bare bygge videre på hendes historie.

Men så skal jeg jo have nogle freaks, og det betyder nye dukker... så... det bliver et lidt længere varende projekt. Men indtil jeg får råd til at købe dem, nyder jeg nu at planlægge dem.

Hvilke freaks skal mit show så indeholde? Tja.... indtil videre er disse planlagt:

- En stærk mand/tatoveret mand (to fluer med et smæk) --> IpleHouse EID Akando (eller anden EID)
- En albino/fortune teller (to fluer med et smæk), mand el kvinde --> ?
- En Circassian kvinde/slange tæmmer --> Desde's rolle i showet med Tyra paryk på
- En siamesisk tvilling --> to dukker sat sammen, men hvordan... 001 eller 002 eller 003?
- En midget --> måske en Asleep Eidolon Lian Long ?

Andre??

Jeg hygger mig gevaldigt med dette lige nu, og håber det holder ved Very Happy Very Happy Very Happy

Her er en lille photoshoppet version af min stærk mand/tattoo mand:

-

Sidst rettet af Gigglegeek Fre feb 06, 2009 10:50 pm, rettet i alt 3 gange (Reason for editing : stave bommert)
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Pallas

Antal indlæg: 453
Geografisk sted: Amager

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Fre feb 06, 2009 9:20 pm

Hvor lyder det bare som en fed ide!
Et 30'er inspireret freak show ville være så fedt. eller et 20'er inspireret, men har jeg jo også en ting med 20'erne.

Jeg tror faktisk at en mandlig spåkone (spåmand?) ville være fedt, da det jo normalt er kvinder man ser i den rolle. En mand ville gøre det endnu mere "underligt".

Charlie

Antal indlæg: 162
Geografisk sted: Vejle - Ølsted
Registration date: 03/01/09

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Fre feb 06, 2009 9:29 pm

Jeg synes til gengæld en spåkone kunne være rigtig sej, bare fordi jeg har billedet af den her nærmest sindsyge dame med turban og diamanter og stort, krøllet hår - men det styrer du jo selv ^^

Men, havde de ikke også et slangemenneske? Sådan en fyr der kunne dreje sig på bizarre måder og kravle ned i en halv meter høj kasse? Om ikke andet ville den nye Dollshe Craft-krop være god til jobbet XD Den kan i al fald sno og bøje sig.
Og ellers den skæggede dame, det er da en klassiker 8D

Btw; er dybt, DYBT imponeret over din photoshop-tegning! De tattoos er sååå lækre og pisse flot lavet. Glæder mig vildt meget til at se det i virkeligheden, så nu bliver du NØDT til at gøre det her projekt til noget!
Vis brugerens profil http://nuclearbombsale.blogspot.com/
Kaneko

Antal indlæg: 331
Geografisk sted: Jorden
Registration date: 01/01/09

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Fre feb 06, 2009 10:13 pm

Hmm.. Må jeg foreslå en fakir? ^.^

Synes din idé er utroligt original Very Happy håber den vare ved, så vi kan se nogle af dine idéer virkeliggjort. ^.^

Som foreslag til din spåkone/mand.. mega store øreringe, farvestrålende, måske indisk inspireret tøj eller noget? xP
Vis brugerens profil
Gigglegeek

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Fre feb 06, 2009 10:27 pm

Pallas skrev:
Et 30'er inspireret freak show ville være så fedt. eller et 20'er inspireret, men har jeg jo også en ting med 20'erne.
Me too!! Men i 20'erne er Desde i New Orleans og lever det vilde flapper liv, så jeg har lagt hendes sideshow tour lige før det.

Pallas skrev:
Jeg tror faktisk at en mandlig spåkone (spåmand?) ville være fedt, da det jo normalt er kvinder man ser i den rolle. En mand ville gøre det endnu mere "underligt".
Charlie skrev:
Jeg synes til gengæld en spåkone kunne være rigtig sej, bare fordi jeg har billedet af den her nærmest sindsyge dame med turban og diamanter og stort, krøllet hår
Kaneko skrev:
Som foreslag til din spåkone/mand.. mega store øreringe, farvestrålende, måske indisk inspireret tøj eller noget?
Hmmm... gode argumenter/ideer... har endnu ikke besluttet mig. Det kommer nok til at komme an på, hvilken dukke jeg bare MÅ have, når jeg får råd til at købe spå-personen.

Charlie skrev:
Men, havde de ikke også et slangemenneske? Sådan en fyr der kunne dreje sig på bizarre måder og kravle ned i en halv meter høj kasse? [...] Og ellers den skæggede dame, det er da en klassiker 8D
Kaneko skrev:
Hmm.. Må jeg foreslå en fakir?
Både et "slangemenneske", en skægget dame og en fakir ER på overvejelses-listen Smile Det er de følgende også:

- kæmpe (høj dame/mand) --> fx Mecha Angel el. modeldoll
- torso-kvinde uden arme og ben
- super pierced person
evt kombineret med ildsluger, sværdsluger, knivkaster, piske-trick person eller daredevil

Der er bare SÅ mange muligheder!!!
-
Vis brugerens profil
Charlie

Antal indlæg: 162
Geografisk sted: Vejle - Ølsted
Registration date: 03/01/09

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Fre feb 06, 2009 11:45 pm

Du er nået til det stadie, at du har SÅ mange muligheder, at du ikke kan vælge - lidt ligesom når man skal vælge uddannelse XD Men jeg er sikker på, at uanset hvad du vælger, så bliver det godt 8D Er allerede helt spændt på at se, hvad det bliver til, for det skal fandme blive til noget XD

Og; jeg er hooked på idéen om overpierced-person! Det kunne være sjovt at se XD Torso-damen er også rimeligt sej. Udfordringen bliver at få nogle stumper til at sidde tilbage, så det ikke bare er armene og benene der mangler fra kugleledene og ned XD
Men, med dine siamesiske tvillinger; den letteste at lave er jo helt klart den, hvor de kun sidder fast i hoften, til gengæld er den sejeste den der har to hoveder. Tror bare problemet ligger i, hvordan man skal få to hoveder klemt ned på så smalle skuldre - og skal man så lave brystkassen bredere? O.o
Vis brugerens profil http://nuclearbombsale.blogspot.com/
Gigglegeek

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Lør feb 07, 2009 5:21 pm

Charlie skrev:
Men, med dine siamesiske tvillinger; den letteste at lave er jo helt klart den, hvor de kun sidder fast i hoften, til gengæld er den sejeste den der har to hoveder. Tror bare problemet ligger i, hvordan man skal få to hoveder klemt ned på så smalle skuldre - og skal man så lave brystkassen bredere?

Versionen med hænge-sammen-ved-hoften er klart den mest almindelige version i virkeligheden. Langt de fleste freakshow siamesiske tvillinger sad sammen på den måde (bare enten mere ved maven eller ryggen, så de ikke stod LIGE ved siden af hinanden). Fx the Two-Headed Nightingale og de oprindelige Hilton søstre. Men hvis man skulle lave en-krop-to-hoveder versionen (som Abigail and Brittany Hensel) så skulle brystkassen klart laves bredere. Svært, tror jeg.

Jeg ærgrer mig stort over at Heise's HZ Doll Roros er alt for små, da de har de perfekte arme og ben til et freak show.
Vis brugerens profil
Zidora

Antal indlæg: 117
Geografisk sted: Helsinki, Finland
Registration date: 29/12/08

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Man feb 09, 2009 7:58 am

Kan godt forstå du er blevet fanget af freakshow-fænoment Smile

Der er mange muligheder for at lave nogle fine og farverige karakterer ud fra konceptet. Kan godt lide din ide med at kombinerer nogle af de klassiske roller til én, så du slår to fluer med et smæk, som du siger, og også det med at ændre køn ifht ved rollen klassisk har været ( en stærk, tatoveret kvinde ville for resten være rigtig fed Wink).

Både dine udkast til den tatoverede mand og de siamesiske tvillinger ser allerede meget lovende ud. Hvis du kan modellere kunne du jo lave din egen torso til siamesisk tvilling "model 1" ( har selv en svaghed for denne udgave Smile) og så ellers bruge en normal krop for resten og købe to hoveder til den. Tror godt det kunne lade sig gøre nogenlunde fornuftigt.

En anden ting, der også optrådte i sideshows var dyremennesker, a la "ulvemanden".
http://www.americancivilrightsreview.com/Freak%20Show/freak-page5.html
http://media-2.web.britannica.com/eb-media/36/78136-004-AE24DB2D.jpg
( - en skam at soom så ikke lavede de kinesiske stjernetegn, hvor der vist er en hund, om jeg ikke tager meget fejl Wink...)
Vis brugerens profil
Gigglegeek

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Man feb 09, 2009 12:37 pm

Zidora skrev:
Hvis du kan modellere kunne du jo lave din egen torso til siamesisk tvilling "model 1"
Tak for den ide! Det havde jeg faktisk slet ikke overvejet. Jeg er ikke en ørn til modellering, men det burde kune lade sig gøre. Er også billigere end at skulle købe to hele kroppe. Hm.... det vil jeg klart tænke mere over...

Zidora skrev:
En anden ting, der også optrådte i sideshows var dyremennesker, a la "ulvemanden".
Jeg er helt SYG med både Jo-Jo the Dog Faced Boy og Lionel the Lion (bemærk hvordan Lionel reder håret på næsen OPAD - hihi), men jeg har desværre ikke fantasi til at se, hvordan man skulle lave dem som dukker... øv. Det er svært nok at finde en måde at lave naturtro skæg til en evt. skæget dame Smile
Vis brugerens profil
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Man feb 09, 2009 5:17 pm

For pokker, det lyder (og ser ud) som et rigtig rigtig fedt projekt! Glæder mig især til at se de siamesiske tvillinger og hvordan du kommer til at gøre det. Syntes helt klart at ide 002 er den bedste/mest interessante, men ide 003 er nok den nemmeste at lave. Man kunne med de to første ideer evt. overveje at lave noget af kroppen selv og så købe resten?
Astrid

Antal indlæg: 543
Geografisk sted: København
Registration date: 04/01/09

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Man feb 16, 2009 8:16 pm

Wow, noget af et projekt, og JEG ER VILD MED DET : D !!!!!1!1!!oneoneone!!
Din tatoverede mand giver mig et helt nyt syn på denne slags :'3 <3
Derudover vil jeg sige, at 002 er en supergenial idé, hvis den da ikke er for besværlig x3 (go go de tre ben!)
Held og lykke med projektet!
Vis brugerens profil
chuchu

Antal indlæg: 819
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Ons feb 18, 2009 9:18 pm

Jeg ELSKER det spil!!!

jeg ved ikke hvoffor søde men ham her vil bare passe så godt ind i din stab http://www.iplehouse.net/shop/step1.php?number=1140

XD
Vis brugerens profil
Ziggimaguagua

Antal indlæg: 212
Geografisk sted: Danmark, Roskilde/Regstrup
Registration date: 29/12/08

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Tors feb 19, 2009 11:22 am

WTF!!! Photoshop O_o ??? Det kan man da ikke! f*ck hvor er du god til det der!!!
Vis brugerens profil
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Tors apr 23, 2009 7:42 pm

Vis du nogensinde har læst Kuroshitsuji (inspireret af 30'erne eller 20'erne) og der møder du i de nyeste chapters et freak show, jeg linker dig derfor til hvilke chapter hvor du møder freakshowet for måske at få nogen ideer da det måske kan hjælpe ^__^

Start: http://www.onemanga.com/Kuroshitsuji/24/17/ og slut ved det sidst udkommet chapter :3
Heceta

Antal indlæg: 1116
Geografisk sted: Holstebro DK

IndlægEmne: Re: Giggle's Freak Show   Ons apr 29, 2009 9:51 am

fandt et billed på doa jeg lige tænkte jeg ville vise dig som inspiration Smile

Vis brugerens profil

Giggle's Freak Show

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Next

Similar topics

-
» The Sketch Show på DR
» Danish Kennel Club – International Dog Show - Vejen - 14-08-2010
» Zierfishe & Aquarium .... Et besøg på verdens største akvaristiske show september 2009.
» Giggle's Freak Show
» Giggle's Freakshow: Den Skægede Dame - Madame Stella Maris (F-04)