Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Empty
IndlægEmne: DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!   DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Icon_minitimeTors Feb 05, 2009 7:58 am

Hej alle sammen Smile

Jeg KAN ikke finde drømmedukken nogle steder, og da jeg har en liiidt speciel karakter i tankerne, tænkte jeg at jeg ville tage chancen og lave hende fra bunden!
(Det gør hende jo også det mere speciel)

Lige pt er jeg stadig på udviklings/måle/skitse stadiet, så jeg er MEGET åben over for erfaringer og gode råd!

Ved at Leechy har været/er i gang og at Zidora endda har støbt hele to efter sin egen model!!
- Disse tråde er desværre gået tabt på det gamle forum, så derfor spørger jeg nu mere konkret Smile

1. Hvad er godt som indmad mens man former molden?
2. Er cernit OK til at lave en prøve udgave ud af? - eller bør jeg skaffe noget dyrer ler?
3. Skal man bruge modellervoks til støbeforme eller skal man bruge noget andet?
4. Hvad koster Resin til at støbe af?

Det er sådan de overordnede spørgsmål lige nu Smile

Der kommer arbejds-skitser op senere i næste post!
Holder den her ren for billeder og illustrationer Smile


Sidst rettet af Xandorram Tors Feb 19, 2009 6:50 am, rettet 1 gang (Reason for editing : Rettet for stavefejl)
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Empty
IndlægEmne: Sv: DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!   DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Icon_minitimeTors Feb 05, 2009 7:59 am

Process

DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Doll-2


Sidst rettet af Miki Tors Feb 05, 2009 10:40 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Anori




Antal indlæg : 323
Age : 32
Geografisk sted : Risskov, Århus
Registration date : 31/12/08

DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Empty
IndlægEmne: Sv: DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!   DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Icon_minitimeTors Feb 05, 2009 8:18 am

Siden jeg selv har været igang med et hovede, vil jeg lige svare n__n jeg mener cernit er godt at arbejde med. Det er vel og mærke det jeg har brugt, problemet er bare at når man får det i ovnen, er det hårdt, og ikke nemt at skære igennem @w@ Super Sculpey er vidst meget bedre.
Mht indmaden ved jeg det ikke. Jeg brugte staniol, og det er .. Ret.. Besværligt, så det vil jeg ikke foreslå.
Derfra kan jeg ikke hjælpe med mere XD; men held og lykke^^
Tilbage til toppen Go down
http://Anori-chan.deviantart.com
Zidora

Zidora


Antal indlæg : 66
Age : 46
Geografisk sted : Helsinki, Finland
Registration date : 30/12/08

DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Empty
IndlægEmne: Sv: DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!   DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Icon_minitimeTors Feb 05, 2009 11:34 pm

Gläder mig til at fölge dit projekt.
Skitsen ser lovende og meget velproportioneret ud, så ser ud til at du har en god basis ( var selv langt fra så godt forberedt, havde egentlig kun mål på hvor lang hver kropsdel skulle väre).

Har tänkt på at jeg skulle have samlet mine bilelder og uploade min tråd med dukkebygningen, så det vil jeg få gjort i löbet af denne uge. Kan väre der er noget info du kan bruge.

Og ang. materiale, så har jeg prövet 2 slags dukkeler:
- en slags papirler fra panduro Hobby kaldet "Dukkeler" ( i en grön pakke, hvidt, vist nok 500 gram), som jeg godt kunne lide at arbejde med fordi det var så nemt at slibe, men til gengäld lidt svärere at modellere da det let kan blive enten for vådt eller tört.
- og en mere cernit-agtig form for ler kaldet "Fimo puppen" (kan også fås hos Panduro Hobby), der er väsentligt hårdere at slibe, men til gengäld mere modellerbar. Föles meget ligesom cernit og skal også bages for at blive hårdt.

"Indmad" - jeg har brugt staniol, der er viklet ind i tape for at skabe en glattere overflade, der ikke hänger i leret. Det virker ok, men helt nemt bliver det nok aldrig at have med at göre, når den skal ud igen.

Jeg er på arbejde nu, men kan skrive hvad jeg ved om stöbematerialer etc når jeg lägger min diy-dukketråd op.

God arbejdslyst med projektet Smile
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Empty
IndlægEmne: Sv: DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!   DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Icon_minitimeFre Feb 06, 2009 12:45 am

Zidora-

Ville være super dejligt hvsi du gad lægge den op igen Very Happy den ville være en super hjælp for at få det her til at lykkes ^__^

Rigtig mange tak for de gode råd Very Happy Vil se hvor langt jeg kommer emd det cernit jeg har, det er sådan lidt kridt agtig, og skal luftørre o_O; Men det er dejlig billigt og nemt at slibe i Smile

mht indmad, så kunne man måske bruge staniol og tape, og så vikle det ind i silofan? det der mad-film som det også kaldes, man bruger det jo når man laver gipsmasker i skolen XD kunne være det var en mulighed Smile

Ellers har jeg også købt doll-sculping bogen fra Dollmore (via Heceta) billederne er genial hjælp Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Zidora

Zidora


Antal indlæg : 66
Age : 46
Geografisk sted : Helsinki, Finland
Registration date : 30/12/08

DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Empty
IndlægEmne: Sv: DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!   DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Icon_minitimeMan Feb 09, 2009 6:03 am

Så er jeg endelig kommet igang med at lægge min dukkedagbog op igen. Det tager dog noget længere tid end jeg regnede med, så det kommer nok til at tage nogle dage at samle alle billederne sammen igen og få dem samlet til og skrevet tekst, men opdaterer nok løbende de næste par uger Smile

Og synes det lyder som en rigtig god ide at vikle en staniolkerne ind i plastfolie til at modellere kropsdele omkring - tror det vil give en glat overflade, der er nem at trække ud.
Og uh, den sculpting-bog kunne jeg godt være fristet til at anskaffe mig også - lyder som en rigtig god reference at have.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Empty
IndlægEmne: Sv: DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!   DIY Dukke? - pt: Hjælp søges! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
DIY Dukke? - pt: Hjælp søges!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hjælp søges til slibning T _ T
» The Cullens from Twilight hjælp søges
» Hjælp søges - sko til doll chateau
» min anden face up, hjælp til forbedringer søges :)
» Søges: Speciel/interessant dukke under 45 cm

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: