Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder

Go down 
+3
Akatsuki
Manna
Nerdystreak
7 deltagere
ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitimeMan Mar 05, 2012 2:43 am

De fleste kender det nok, når man hurtigt vil tage nogle billeder af en dukke derhjemme. Det er de færreste, som har indrettet et værelse eller et hjørne til fotostudie. Men selvom det nogle gange kun handler om at vise en dukke frem og ikke så meget om det fototekniske, så kan ting, som ikke har noget med dukken at gøre, nemt komme til at forstyrre på billederne.
Her er et hurtigt tip til, hvordan man kan sørge for at skabe mest mulig opmærksomhed om dukken, når man tager billeder i dagligstuen eller på værelset.

Billede 1:

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Indoor1

Her er dukken placeret på et bord. Der er en masse ting i baggrunden, som tager opmærksomheden fra det, som jeg egentlig gerne vil vise - altså dukken.
Stærke farver kommer især til at slås med motivet om opmærksomheden. Hvis alt mit rod var holdt i samme, afdæmpede nuancer, havde det set bedre ud. Ens blik bliver hurtigt fanget af den røde mærkat på flasken og genskinnet i glasset til venstre og kommer til at vandre rundt i stedet for at hvile på dukken.


Billede 2:

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Indoor2

Her er der ryddet op i baggrunden. Det hjælper at få kraftigt farvede og nemt genkendelige genstande væk.
Men ens blik kan stadig ikke helt undgå at blive fanget af omgivelserne, og de giver ikke billedet af dukken noget ekstra. Havde jeg ladet dukken interagere med nogle af genstandene eller passede de godt til i farverne eller størrelsen, var det en anden sag.


Billede 3:

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Indoor3

Den her løsning er bedst og var faktisk nemmere end at rydde en masse op. Jeg har hængt et stykke sort stof op bag dukken, så rod og dagligstue er skjult. Nu er der ikke noget til at stjæle opmærksomheden fra dukken. Ens blik bliver på den.


Billede 4:

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Indoor4

Man kan bruge et tæppe eller et stykke stof (enten ensfarvet eller med et diskret mønster), eller flytte dukken hen til en neutral væg. Det er en god idé at sørge for, at baggrunden passer til eller matcher motivet. - En skrigende grøn baggrund havde eksempelvis virket alt for iøjenfaldende her.
Det her er et lyst stykke ensfarvet stof. Jeg kunne selv bedre lide den sorte til det her billede, men med en lys farve bliver omridset af håret lidt mere luftigt.



Af Mary
Model: Luts Kid Delf Bory
Kamera: Canon EOS 500D


Læs mere om månedens fototip her: https://resingarden.danskforum.net/t4802-manedens-fototip
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitimeMan Mar 05, 2012 2:52 am

Super fed idé! Jeg kender selv alt for godt det at man har taget en masse billeder, og egentlig først bagefter ser rodet i baggrunden OTL Jeg glæder mig til at se nogle af de andre tips ^^
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitimeMan Mar 05, 2012 3:28 am

Fed ide! Jeg vil se frem til mere af dette. Smile Jeg kunne især godt bruge nogle råd om posering.
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
FrkLynge

FrkLynge


Antal indlæg : 139
Age : 33
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 07/02/12

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitimeMan Mar 05, 2012 8:06 am

Vildt god ide Very Happy Vil se frem til hvad der sker i fremtiden - et ønske vil vœre information om brugen af det gyldne snit / vinkler og opbygning af et billede på et tidspunkt hvis muligt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://nico-robins.livejournal.com/
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitimeMan Mar 05, 2012 8:22 am

Nice! Glæder mig til fremtidige tips Smile

Kunne godt bruge noget om belysning, brugen af blitz osv Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitimeFre Mar 09, 2012 4:06 am

Super fed idé med sådan nogle månedlige tips! Jeg har selv tit overvejet at lave en tråd med nogle foto tips - har bare aldrig taget mig sammen til at gøre det. Det kan være jeg sender nogle af dem til dig på et tidspunkt. ^^

Det her tip, er noget jeg selv benytter mig af ofte. Faktisk bruger jeg tit sådan nogle.. tror måske det er papir til scrap bøger, de kan ofte købes i Søsterne Grene, og også i diverse hobby butikker. De er nok bedst til tinies eller til portrætter af større dukker.

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder 6818349272_087a6088b7_b
Min lille samling af dem

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder 6964471303_9fb0f431b4_b
Jeg plejer gerne at stille det op sådan her, men kan også sættes fast med en klat elefant snot på væggen

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder 6964471461_b33949c2e8_b
Det endelig billede (er også redigeret i photoshop)

Et eksempel mere her og et eksempel med stof her. ^^
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitimeFre Mar 09, 2012 5:06 am

Chazzi, rigtig god ide det tror jeg jeg vil prøve at gøre i fremtiden
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Empty
IndlægEmne: Sv: Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder   Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Månedens fototip (marts 2012): Baggrunde på indendørsbilleder
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Månedens fototip (april 2012): Baggrunde - den dovne version
» Månedens fototip
» KBH Træf, Baresso, 18. Marts 2012
» Fotoudfordring marts
» fotoudfordring marts

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: