Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Forskel på resintyper når man arbejder med dem?

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Empty
IndlægEmne: Forskel på resintyper når man arbejder med dem?   Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Icon_minitimeFre Nov 25, 2011 11:03 pm

Det her er mest en tråd til dem, der laver faceups og/eller modificerer og har haft med forskellige mærker at gøre.
Jeg er nemlig nysgerrig efter at høre, hvilke erfaringer I har med hensyn til resinen. Jeg ved ikke, om vi kan udlede noget brugbart til arbejdet med dukkerne, og jeg tvivler på, at der kan komme 100% sikre beviser for noget, men det er da et forsøg værd. Smile

Så har I lagt mærke til, om der er forskel på de forskellige firmaers resin, når man skærer/sliber eller skal lave faceup?

Synes I fx, at nogle firmaers dukker er nemmere at lægge faceup på end andre? Holder den bedre eller er sværere at få af på nogle end andre?
Er det sværere at skære i nogle end andre? Knækker nogle firmaers dele nemmere?
Forekommer der oftere fejl (fx luftbobler eller ujævne kanter) hos nogle firmaer end hos andre?
Eller er nogle producenters resin påfaldende blank, mat eller "grynet"?
Spiller resinfarven ind på arbejdet (udover det åbenlyse med, at man ikke kan modde en tan dukke, hvis farven ikke går hele vejen igennem)?

Jeg har selv gjort mig nogle erfaringer, men jeg håber, at andre vil bidrage med deres, før jeg udbreder mig i langdrag. Smile


Sidst rettet af Mary Lør Nov 26, 2011 10:39 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på resintyper når man arbejder med dem?   Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Icon_minitimeFre Nov 25, 2011 11:35 pm

Hmm godt emne...

Face-up:
Jeg føler selv at Dollmore er meget nemmere at face-uppe og spray msc end nogle af de andre dukke jeg har.
Soom Amber var nemmere at face-uppe end min Soom Adamelli, så deres nyere resin har sværer ved at tage imod msc og pastel.

Modding:
Resinsoul, grå skintone, må ikke limes med 10 sekunderslim! Så blir den nemli hvid x'D Den støvler heller ikk så meget som Luts gør, når man sliber i resinen.

Resin:
Sooms resin er meget forskellig føler jeg, min Monzo er rug, Amber er glat og Adamelli er noget imellem.
Modding af grå resin medfører at resinen bliver lysere - Har skulle slibe mine Resinsoul grå dukker for at de så mere "sunde" ud (fra mørk grå - havde fået røg, til lys grå)
Dollfamilys resin virker varm og gummi agtig Very Happy Det er rigtig sjovt at røre ved i forhold til Soom kolde resin.
Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på resintyper når man arbejder med dem?   Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Icon_minitimeLør Nov 26, 2011 1:46 am

Marha>> Tak for svaret. Jeg kan rigtig godt lide din måde at sætte det op på! (Det vil jeg da kopiere og selv svare på senere. Wink) Jeg har et spørgsmål: Din Amber er WS, så vidt jeg ved. Hvad med Monzo og Adamelli? For jeg synes, at Sooms tan er meget mere ru end WS (deres NS har jeg kun en gammel version af, men jeg vil faktisk mene, at det er "midt imellem") og dermed også anderledes at lave faceup på.
Tilbage til toppen Go down
TLDJ

TLDJ


Antal indlæg : 24
Age : 25
Geografisk sted : Sydsjælland
Registration date : 13/08/11

Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på resintyper når man arbejder med dem?   Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Icon_minitimeLør Nov 26, 2011 1:50 am

Jeg havde engang en resinsoul white skin pige, og hendes face up holdte i meget lang tid, den havde ikke skallet bare lidt af, efter nogle måneder, og jeg havde siddet og gnubbet og rørt i hendes ansigt, på face uppen, og der skete nada.
Tilbage til toppen Go down
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på resintyper når man arbejder med dem?   Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Icon_minitimeLør Nov 26, 2011 3:58 am

Mary - Monzo er grey skin og Adamelli er White skin :3
Jeg har ikk prøvet at gøre noget med Monzo endnu, men skal nok snart blushe hans klør, så vi jeg melde tilbage med hvordan det var ^__^
Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
PrinceNaru

PrinceNaru


Antal indlæg : 67
Age : 28
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 10/04/11

Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på resintyper når man arbejder med dem?   Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Icon_minitimeSøn Nov 27, 2011 12:36 pm

Jeg har kun prøvet at lave face-up på to forskellige slags dukker!
Den ene var fra fairyland, og den anden fra dollfamily

Jeg synes at det var utrolig svært at fjerne face-uppen fra et fairyland hoved, og utrolig nemt at gøre det på dollfamily. Jeg ved ikke om det bare er mig
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Forskel på resintyper når man arbejder med dem?   Forskel på resintyper når man arbejder med dem? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Forskel på resintyper når man arbejder med dem?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: