Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!

Go down 
+3
Miki
TrekkieGrrrl
manda
7 deltagere
ForfatterBesked
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 3:58 am

Jeg købte her for nylig en dukke, som var udstyret med en rigtig flot faceup, som jeg gerne ville bevare. Smile
Dog ville jeg gerne have øjenbrynene lidt længere ned, og det skulle også være muligt. Jeg gik så i gang med at fjerne dem med sprit, men der skulle en del arbejde til.
Da hovedet var vådt, så det fint ud, men da det tørrede, fik jeg en ubehagelig overraskelse i form af en skjold mellem faceuppen, og det område hvor msc'en åbentbart var slidt helt af. x_x
Skjolderne gik fra den restende del af øjenbrynet og et stykke op i panden, og det var bare en skjold. Ingen farveforskel ellers, da panden ikke er blushet, så jeg regnede med det kunne reddes. Jeg prøvede at sløre overgangen, men uden de store held, så jeg endte med at fjerne msc'en i panden, så panden i det mindste er ensartet. Overgangen er nu imellem øjenbrynene, selvom et nyt lag msc har sløret det lidt. x) Ak ja, hvis bare min karakter til duken havde pandehår...

Har nogle folk her nogle gode råd til hvad jeg kan gøre eller hvordan jeg skulle have gjort? n_n;; Har ikke rigtig den store erfaringer med at ændre enkelte dele ved en faceup og bevare resten - er det muligt at få et godt resultat?

Mvh Amanda (og den stakkels MNF dreng der nu sidder med sit sleeping head på, bare for at have et eller andet pænt at sætte på hans krop. XD)
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
TrekkieGrrrl

TrekkieGrrrl


Antal indlæg : 58
Age : 58
Geografisk sted : Århus
Registration date : 30/12/08

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 4:33 am

Skjold? Er det sådan lissom noget hvidt? Så er det sandsynligvis MSC der ikke er blevet fjernet godt nok.

Hvad brugte du til at fjerne den gamle faceup med? Prøv med propylalkohol og lidt magic eraser, det burde fjerne skjolden hvis det ER MSC rester. Og de kan være utroligt genstridige.

Jeg tror det er svært at fjerne noget faceup uden at tage det hele af. Kan godt forstå at du gerne vil bevare en pæn faceup, men ulempen er netop at der næsten med garant vil komme en skjold/overgang.
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 4:36 am

TK - Manda's problem er ikke at hun ikke kan fjerne faceuppen, problemet er hun kun vil fjerne NOGET af den og så ændre det :3

Har haft en SMS samtale kørende om det med hende, så ved hvad der foregår ^^

EDIT: Undskylder meget hvis det blev misforstået som et hårdt nedslag på hvad TK skrev ><; var ikke min hensigt på noget tidspunkt


Sidst rettet af Miki Ons Jan 21, 2009 5:11 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 4:41 am

Miki: Kom TG ikke bare med gode råd til hvad hun kunne prøve med for at få overgangen væk? Og som hun også skrev: så er det super svært uden at lave skjolder.

^^
Men manda hvorfor ikke prøve med en ny face up måske?
Tilbage til toppen Go down
TrekkieGrrrl

TrekkieGrrrl


Antal indlæg : 58
Age : 58
Geografisk sted : Århus
Registration date : 30/12/08

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 4:43 am

Øh som jeg ser det er problemet at der hvor hun har fjernet faceuppen er det ikke gjort grundigt nok, og så er der kommet en skjold.

Men det er svært at bedømme uden billeder.

Sorry skal nok holde kæft med noget jeg ikke forstår mig på så.
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 5:07 am

TrekkieGrrrl skrev:
Øh som jeg ser det er problemet at der hvor hun har fjernet faceuppen er det ikke gjort grundigt nok, og så er der kommet en skjold.

Men det er svært at bedømme uden billeder.

Sorry skal nok holde kæft med noget jeg ikke forstår mig på så.
Det var slet ikke sådan ment TK, kan ligeså vel være mig der misforstod det du skrev ^^
Forstod det som om at du troede hun ville fjerne hele faceuppen, Men hun ville kun fjerne øjnbrynene Smile

Beklager hvis vi har talt forbi hinanden, skulle ikke tydes som en fornærmelse
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 5:19 am

det er desværre kun et at gøre og det er at fjerne det hele. Man kan ikke bare fjerne noget af en face up og lade resten blive, eller jo kan man godt, men så kommer de skjolde du snakker om, og det ser ikke pænt ud.

Du fjerner jo et lag, og derved vil det også kunne ses at der er forskel på det. Og det kan endda ende med at skalle af, altså det sidste, fordi det er blevet løsnet fra overfladen.
Så mit råd er, fjern det og lav en ny eller få en anden til det
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 9:04 pm

Grundlæggende er jeg enig i, hvad der er blevet sagt. Jeg har dog en enkelt tilføjelse; Jeg har én gang fjernet en del af en faceup uden problemer/skjolder/uønskede farveovergange. Det var på en faceup, jeg selv havde lavet, hvor øjenbrynene skulle laves om. Det lykkedes mig at fjerne dem forsigtigt med sprit. Jeg tørrede al faceup fra og med øjenbryn og opefter af og lavede dem derefter i den rigtige form. Først kunne man godt se, at der var en brat farveovergang nogle steder, men da jeg supplerede med blushing af den øvre del af ansigtet og tonede det ud nedefter, kom det faktisk til at se udmærket ud.
- Jeg ved ikke, om det er muligt at gøre noget lignende i dette tilfælde eller om hele faceuppen skal laves om. Men held og lykke! :-)
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeLør Feb 14, 2009 8:10 am

Heceta skrev:
det er desværre kun et at gøre og det er at fjerne det hele.
Man skal aldrig sige aldrig! (eller noget...) Det Kan lade sig gøre Smile

Nok lidt sent svar, men jeg har haft præcis det samme problem. Kim havde fået nogle mærker og da jeg fjernede dem (med sprit) kom jeg (åh gru!) til at fjerne noget af hendes kind, og hun fik på samme måde en "skjold" mellem ansigtet, der stadig var dækket af resin, og kinden, der var renset. Jeg tror det kommer af at man "skubber" lidt til MSCen når man renser.
Men anyways: til løsningen!
Xandorram redede mig fra det vhj af en slibesvamp (vileda eller velida eller noget, det kan jeg ikke lige huske. De er hvide og de sliber! ^_^'). Hun sagde vist at de kan købes i Silvan, men man kan nok også købe dem i andre byggemarkeder og lignende.
Det man gør er at slibe "overgangen", så den ikke kan ses. Med Kim er det lidt af et problem stadig, fordi kinderne ikke er ens længere, men med øjenbryn og lignende kan jeg ikke se det skulle være et problem Smile

Og nu jeg tænker over det kan meget, meget fint sandpapir nok også gøre det Smile (det har jeg ikke selv prøvet, så ret mig hvis jeg tager fejl)

Håber jeg (og Xan self. ^^) kunne hjælpe (/kan hjælpe (andre der får samme problem))

(ps. kan man se jeg er glad for paranteser, eller hvad? :p)
Tilbage til toppen Go down
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitimeSøn Mar 15, 2009 4:05 am

Tak for rådene, og undskyld det sene svar! x) Har været bortrejst i en periode og lidt af hvert, men nu er jeg tilbage...(det er ikke for at genoplive en gammel tråd, vil bare lige komme med en konklusion og vise resultatet af mit forsøg, hvis andre vil vide hvordan resultatet kan blive n_n)

Mary> Det var faktisk præcis det jeg gjorde, og overgangen er så godt som usynlig efter noget blushing og msc. Smile Nogle ekstra lag msc får ligesom udjævnet forskellen, og jomindre man stirrer intenst på området mellem hans bryn, er det ikke til at se. n_n Så well, det ER muligt, så længe det er faceupændringer som at flytte øjenbryn nedad og lignende. Tak for det råd, det er dejligt at vide, det ikke er helt håbløst, når resten af faceuppen bare er perfekt til karakteren. XD

Ziggimaguagua> Uh, tak for det råd. Smile Kan være jeg kan benytte mig af det en anden gang, i hvert fald godt med nogle inputs. Og sådan en slibesvamp kan nok være nyttig i mange sammenhænge, forestiller jeg mig. n_n

Her et par billeder af det færdige resultat (min evne til at at tegne øjenbryn kan diskuteres, men overgangen er i hvert fald usynlig xD):
Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Nigel009
Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Nigel011
Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Nigel004
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
Sponsoreret inhold





Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Empty
IndlægEmne: Sv: Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!   Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Resin-skjolder efter faceup-ændring x__x hjælp!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Resin matches
» Chatbox på Resin Garden
» Mr Super Clear kun til resin?
» Opdatering af Resin Garden
» Luts/AOD resin match?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: