Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Ikke godt nok?

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
lupus-wolfy

lupus-wolfy


Antal indlæg : 637
Age : 35
Geografisk sted : fyn
Registration date : 28/06/09

Ikke godt nok? Empty
IndlægEmne: Ikke godt nok?   Ikke godt nok? Icon_minitimeMan Mar 21, 2011 6:50 am

unskyld for at bringe dette på banen eller vis det er på det forkerte sted??

Hva jeg mener med "ikke godt nok" er føgler i et press når i skal tage billeder af jeres kærer små??
Jeg må indrømmer at når jeg laver story´s eller bare billeder føgler jeg aldri at billederne er gode nok til at smide ind på siden og
mine story´s ikke er gode eller sjove nok lavet.
"pokkes lyste er dårligt"
"det er sløret"
"møj jeg ryster formeget på hænderne"
"arg stave fejl igen"
"dukken virker for dukket"
"arg der er jo ikke noget liv idet her billede"

Jeg ved ikke selv om det er fordi jeg er noget til et pundt at jeg er blevet ligt for opmærkesomheds krævene eller
jeg bare er blevet for krævene af mig selv at jeg kræver mere af mig selv end jeg er noget at lærer endnu
eller samlinger jeg for meget lige som jeg nogle gange kommer til at gøre med mine tegninger.

men jeg vil gerne hører hvad i føgler eller hvordan i har det når i skal tage billeder til siden her
Tilbage til toppen Go down
Zhean

Zhean


Antal indlæg : 202
Age : 32
Geografisk sted : Esbjerg
Registration date : 14/09/10

Ikke godt nok? Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke godt nok?   Ikke godt nok? Icon_minitimeMan Mar 21, 2011 8:57 pm

tjah...sandhed er at mine billeder ikke ligefrem er de bedste...^^''
det er altid mere interesserant for mig at se på billeder der ikke er "perfekte" eftersom du HELT sikkert vil blive bedre og bedre hen af tiden.
Det er bedre at få en masse kritik, til bagefter at kunne ændre de fejl der var.
Jeg synes bestemt ikke at dine story's virker kedelige. Jeg har læst dem alle, og vil gerne indrømme at Rilan er mega awsome ^^''', min favorit i blandt dine dukker er dog Mano ^^ <3
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Ikke godt nok? Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke godt nok?   Ikke godt nok? Icon_minitimeMan Mar 21, 2011 9:56 pm

Folk har jo forskellige kameraer til rådighed, og det spiller jo også ind på billederne. Og jeg syntes at en god story er vigtigere end perfekte billeder.
Jeg har rigtig mange billeder som egentlig er gode, men som jeg ikke poster fordi historien bliver for overfladisk eller usammenhængende. Og andre billeder er jeg ikke helt tilfreds med, men jeg poster dem fordi de er vigtige for historien. Jeg er ikke den store ørn til at bruge PS eller andre billedredigeringsprogrammer, men jeg prøver lidt ind i mellem og ser hvilke resultater jeg får ved at bruge de forskellige værktøjer. Jeg har en gammel udgave af PS til rådighed, men jeg kan faktisk bedre bruge PAINT.net, der er et gratis program med mange af de samme egenskaber.

Alle de "tekniske" ting som for lidt lys eller rysten på hænderne kan afhjælpes. Du kan købe en stærk lampe der kan give et godt lys, og du kan finde noget der kan bruges som stativ, en kasse eller noget i den stil. Ofte er dårligt lys + ingen blitz den perfekte blanding der giver rystede billeder. Du kan også sætte noget over din blitz, enten et gråt stykke papir, hvidt karton eller ligende, prøv dig frem med hvad der virker bedst for dig ^^
Hvis du bruger Google Chrome som browser, så har du mulighed for at installere Googles stavekontrol der faktisk virker rigtig godt. Når du laver storys kan du også skrive alt ned først, og så bagefter tjekke det igennem for fejl, så du får skrevet det du vil uden at blive hylet ud af den på grund af stavefejl.
Hvis du føler at dukken er for dukket kan du jo prøve med en anden posering, personligt prøver jeg at tænke meget over hvordan et rigtigt barn/ung/voksen vil reagere, posere og ellers give udtryk for det de føler. Og så er der nogle vinkler der bare ikke er gode, men det er igen bare at prøve sig frem, hellere tage for mange billeder end for få, jeg er elendig til det xD

Noget jeg skal blive bedre til er også at notere mine idéer, og så tage billederne når jeg har bedre tid, eller lyset er bedre xD
Tilbage til toppen Go down
MorbidNeeds

MorbidNeeds


Antal indlæg : 185
Age : 39
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 29/12/10

Ikke godt nok? Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke godt nok?   Ikke godt nok? Icon_minitimeTirs Mar 22, 2011 2:14 am

Selvom jeg kan se 1000vis af fejl i mine billeder, om det enkelt shoots eller photo-stories, så det ikke noget andre end jeg selv ligger mærke til (har hvert fald ikke hørt noget for det). Har det med at være temmeligt selvkritisk en gang i mellem, men smider billederne op alligevel da man skal lære at tro lidt mere på sig selv og intet er alligevel 100% perfekt. Plus, man kan altid forbedre sig og så kan man se tilbage på hvordan man har forbedret og udviklet sig gennem tiden. Der er intet bedre end at gense billeder der er 2 år gamle og så et fra idag og sidde nærmest paf over forskellen. Ja, kan da godt være man ikke havde særligt godt kamera, men det ikke altid kameraet der afgør om man er en god fotograf.

Syns bare du skal poste dine billeder, du har jo gjort det så godt du kunne, og man bliver kun bedre til at stave hvis man træner det, som med alt andet i livet ^^
Tilbage til toppen Go down
Saki

Saki


Antal indlæg : 137
Age : 33
Geografisk sted : Nordjylland, Aalborg
Registration date : 21/08/09

Ikke godt nok? Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke godt nok?   Ikke godt nok? Icon_minitimeTirs Mar 22, 2011 3:55 am

You know.. I dont really care for it... Altså, jeg finder det irreallevandt hvorvidt billederne er en anelse rystet, om lyset kunne have været bedre, kom de ser for dukket ud (god damned it, det er altså dukker...), etc. så længe det "føles rigtigt" for historien, eller for det generalle tema for billedserien.
Tilbage til toppen Go down
http://sasakikouishi.deviantart.com
Sponsoreret inhold





Ikke godt nok? Empty
IndlægEmne: Sv: Ikke godt nok?   Ikke godt nok? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ikke godt nok?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Sovet godt?
» Jeg syns det var et godt forslag
» dæmoner kan godt blive syge
» *Alt godt i fremtiden*- Til Wolter, men andre må også gerne kigge!
» Tab ikke hovedet!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: