Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Restringing model doll??

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Coewless

Coewless


Antal indlæg : 61
Age : 31
Geografisk sted : *Eventyrland*
Registration date : 30/12/08

Restringing model doll?? Empty
IndlægEmne: Restringing model doll??   Restringing model doll?? Icon_minitimeLør Jul 17, 2010 10:17 pm

Dette emne ligger helt sikkert ikke det rigtige sted, men jeg vidste ikke hvor jeg skulle gøre af det. I må meget gerne sige, hvis i kender et bedre sted det kan ligge :]


Ja, nu er det altså sådan, at James, min dejlige model doll James, er gået hen og er blevet gammel! Jeg har haft ham i godt 3 år, og nu kan jeg altså mærke, at han skal til at restringes. Det brude jeg nok have gjort før, men nu er det altså ret slemt. Nogle af hans strings (hedder de det? Noob) er faktisk knækket, så han er utrolig løs og knækker hele tiden sammen.
Men jeg har ikke en dyt forstand på at restinge, og jeg har ikke meget mod på at give mig i kast med det selv.

Er der nogen der kender nogle lette tutorials til hvordan man gør det, eller er der evt nogen der har lyst til at gøre det for mig? ;]. Jeg ville være evigt taknemmelig!! Og hvad med de der stings, hvor skal de købes og sådan?

Jeg er totalt lost når det kommer til dette, så jeg vil rigtig gerne have noget hjælp. Jeg har slet ikke lyst til at røre ved James, fordi han virker så skrøbelig.. Sad
My poor baby!!
Tilbage til toppen Go down
http://www.coewlessabjd.wordpress.com
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Restringing model doll?? Empty
IndlægEmne: Sv: Restringing model doll??   Restringing model doll?? Icon_minitimeSøn Jul 18, 2010 2:47 am

Jeg vil nok ummiddelbart anbefale at du køber elastikken fra dukkefirmaerne, min erfaring med elastikker fra hobbyforretninger er nemlig at de ikke holder helt så godt, selv om de ellers har den rigtige størrelse. Men de kan sagtens bruges ^^

Nu har jeg ikke nogen erfaring med model doll, men jeg har restringet et par af mine egne dukker, og en venindes.
Det du skal bruge er:
- En masse elastiksnor, mit bud vil være 0,5 mm, gætter på han er SD?
- To stykker tynd, men solid snor, evt. stegesnor hvis I har noget af det i huset. Dejlig lange stykker.
- Et bord, det er svært at holde styr på alle delene i en seng, og du mindsker risikoen for at der forsvinder en krog.
- Godt lys! Lige nu er dagslys det bedste, du kan bare lade være med at sidde i direkte sol.
- Vand og sæbe, hvis du beslutter at han sagtens kan tåle en smule vask nu hvor det alligevel er nemt at komme til.
- En eller to tuscher, kuglepenne eller ligende, til at holde på elastikken. Blyanter kan godt smitte af hvis du er uheldig.
- En hjælper, det er nemmere hvis man har en der kan holde imod.
- Rene hænder er også altid et plus, så undgår man sorte mærker på sin dukke.

Første trin - adskillelse:
- Først skal dukken afklædes, wiggen fjernes, men lad bare øjnene sidde i, medmindre de fylder meget. Lad headcappen blive af.
- Jeg starter gerne med at løsne en fod, og ligger derefter benet led for led ved siden af mig.
- Det gentages med det andet ben, og derefter ligges hoften/maven ovenover.
- Overkroppen skulle også gerne kunne pilles af nu, behold den foran dig og læg hovedet over til de andre dele, og elastikkerne ved siden af.
- Jeg løsner derefter en hånd, og lægger armene og overkroppen over til de andre dele.

Du burde nu sidde med en dukke i dele, 5 kroge og 3 elastikker. Husk at holde øje med krogene så de ikke smutter samme sted hen som den manglende sok Razz
Det er nu du skal gribe til vand og sæbe hvis han har haft en irreterende plet på det ene ben. Vaskeklude, eller ligende burde kunne tage det værste. Du kan også bruge en vatpind til at rense alle hans "huller" igennem, det kan også gøre det lettere at trække elastikken igennem senere.
Husk at lade de vaskede dele tørre.

Du nævner at elastikkerne er knækket, men hvis du kan skabe et nogenlunde overblik over hvor lange de tidligere elastikker har været, er du kommet et godt stykke.

Andet trin - restringing, arme:
- Mål elastikkerne op, en til armene og to til benene. Hvis de gamle er for ødelagte kan du starte med at lægge elastikken dobbelt, og så måle hvor langt der er fra håndled til håndled, og fra ankel til hals. Så er du sikker på du har nok.
- Tag de foldede elastikstykker, og træk i dem. Prøv om du kan måle ca. hvor langt inde på elastikken selve knuden skal sidde. Bind evt. knuden lidt længere inde en nødvendigt.
- Det nemmeste er at samle dukken i modsatte rækkefølge, altså starte med armene.
- Knuden skal gerne ende med at være inde i overkroppen, gerne lidt til den ene eller anden side da det vil gøre resten nemmere.
- Tag det ene stykke snor, træk det en gang gennem elastikken, og gør det samme i den anden "side".
- Begynd at sætte den ene arm på, start med overkroppen og slut uden hånd. Lad snoren blive på lidt endnu.
- Gør det samme i den anden side, uden at hive for meget i elastikken.
- Hvis du har en hjælper skal denne bruges nu. Hvis ikke, så bind en lille knude midt på den ene snor, og sæt en tusch ind i "klemme". Har du en hjælper skal denne blot holde i snoren.
- Træk lige så stille i den ene snor, så elastikken kommer frem. Sæt en tusch i klemme, og lad snoren blive lidt endnu. Den lidt sværere del, nu skal der hives i den anden side. Elastikken burde blive stram. Sæt en tusch mere i klemme, og afprøv armene. Kan de holde, eller sidder de for løst? Hvis de sidder for løst må du binde knuden op, og binde en lidt længere inde og prøve igen.
- Hvis elastikken passer, så sæt hænderne på, lad snorene blive, og prøv igen.
- Hvis armene stadig holder, så klip den overskydende elastik af, 1-2 cm. over knuden, og fjern snorene.

Tredje trin - restringing, krop:
- Hvis ikke du har gjort det, så gentag de første 2 punkter fra før. Det minder meget om armene, den eneste forskel er nu at det kan være lige så let at starte med at trække begge elastikker gennem halsen, og sætte dem fast med en tusch. Hvis halsåbningen er lidt lille, kan det kræve lidt pillearbejde.
- Sæt en snor i enden af hver elastik fra halsen. Den ene er til det venstre ben, den anden til det højre.
- Træk begge snore gennem hoften, i hver sit hul. Bare lad den ene snor ligge.
- Sæt lår og skinneben på snoren, træk elastikken igennem og sæt en tusch i klemme.
- Afprøv benet så godt som du kan, træk evt. delene fra hinanden ved knæet. Hvis det er nemt at skille dem 1-2 cm. fra hinanden skal elastikken strammes, og det skal den anden også.
- Hvis elstikken passer fint, så skil benet af igen, fjern hoften, og klip den overskydende elastik af, igen 1-2 cm. over knuden. Pas på du ikke får klippet i de andre elastikker.
- Gentag 2-4, denne gang må du gerne få din hjælper til at samle det andet ben, eller bare bind en lille knude midt på den ene snor, og sæt en tusch ind i "klemme" igen.
- Sæt fødderne på, lad snorene blive, og test benene igen. hvis de kan holde, så fjern snorene.

Du burde nu have en hel krop, uden hoved. Lige nu er faktisk det tidpunkt hvor en hjælper er bedst at have. Ellers kan du godt risikerer at blive "nappet" et par gange, og det er let at blive træt i armene.

Fjerde trin - hovede på:
- Hvis du er alene, så anbefaler jeg at du holder på overkroppen med dine lår, evt. med et tæppe under dig. ellers få din hjælper til at holde på kroppen.
- Løft op i tuschen ved halsen, og træk en snor gennem begge løkker. Lad tuschen blive siddende.
- Træk hovedet på snoren. Træk til elastikken når op i hovedet, og du kan få sat krogen fast. Hvis det virker umuligt, så få din hjælper til at prøve, og ellers så fjerne tuschen. Nogle hoveder er svære at få elastikker igennem, så det kan sagtens kræve en masse arbejde, og ømme fingre.
- Når krogen er kommer på plads, kan snoren fjernes, headcappen sættes på, og kroppen kan testes en sidste gang. Hvis alt er i skønneste orden, så er du færdig. Hurra!


Hvis det er kan jeg godt prøve at tage billeder af processen, jeg skal alligevel have strammet Keenan op på et tidspunkt. Og hvis du bor omkring Holbæk/Roskilde, så vil jeg meget gerne mødes med dig og hjælpe dig ^^ Jeg håber det hjalp, og hvis der er noget der mangler, skal uddybes eller forklares bedre, så sig endelig til!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Restringing model doll?? Empty
IndlægEmne: Sv: Restringing model doll??   Restringing model doll?? Icon_minitimeSøn Jul 18, 2010 3:39 am

Hvis du føler dig mere tryg ved at se andre gøre det først, i stedet for bare at læse, er der en tråd med en guide på DoA
http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?54025-Restringing-Tutorial-Instructions-Videos&highlight=guide+restringing
Tilbage til toppen Go down
Coewless

Coewless


Antal indlæg : 61
Age : 31
Geografisk sted : *Eventyrland*
Registration date : 30/12/08

Restringing model doll?? Empty
IndlægEmne: Sv: Restringing model doll??   Restringing model doll?? Icon_minitimeTirs Jul 20, 2010 5:34 am

Tusind tak for at være så hurtige til at svare! Smile

Manna: Jeg ville super gerne mødes med dig, så du kan hjælpe mig. Det ville virkelig være til stor hjælp. Også ret smart når du selv skal til at restringe :]
Det ville i hvert fald være rigtig rart med noget hjælp fra én der har prøvet det før Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.coewlessabjd.wordpress.com
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Restringing model doll?? Empty
IndlægEmne: Sv: Restringing model doll??   Restringing model doll?? Icon_minitimeTirs Jul 20, 2010 6:15 am

Det passer helt fint, jeg har ferie frem til d. 1. august, og så skal jeg lige finde ud af mine arbejdsskemaer. Men ellers kommer jeg til genki hvis det er, så kan vi finde et fredeligt rum der? Hvis det skal være hos dig, så er jeg villig til at rejse de fleste steder hen, så længe det er muligt at nå dertil med det offentlige, og helst ikke er Jylland eller Fyn ^^
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Restringing model doll?? Empty
IndlægEmne: Sv: Restringing model doll??   Restringing model doll?? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Restringing model doll??
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Fotoshoot til 2. runde af top model doll... ^^
» Snow [James, DM Model Doll Huey Lewis]
» Caught [Dollmore Model Doll Lisa Rubik]
» Snow Angel [DM Model Doll Huey Lewis]
» Nye ansigter (Dollmore Model Doll Lisa Rubik & Dollgru #12)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: