Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Mine forældres holdning til dukkerne

Go down 
+3
wolter
Haruka_Kite
Rigi-chan
7 deltagere
ForfatterBesked
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeMan Maj 31, 2010 8:36 am

oh god ... total afsløret -_____-
min mor fandt idag ud af hvad jeg var i gang med... hun syndes jeg bruger for mange penge på det men...
jeg VIL IKKE give op >Sad ikke når jeg har søgt og kæmpet så længe men hvordan for jeg en dukke hjem uden mammi og daddi opdager det !
>x<""

Help!
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Haruka_Kite

Haruka_Kite


Antal indlæg : 245
Age : 32
Geografisk sted : Storkøbenhavn
Registration date : 29/12/08

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeMan Maj 31, 2010 8:13 pm

Se, jeg havde noget lignende dit problem, da jeg først fandt interesse ved dukkehobbyen. Jeg har haft arbejde og en rimelig pæn indkomst, siden jeg var 14, men eftersom dine (og ligeledes mine kunne) forældre i princippet kan fortælle dig, hvad du må og ikke må, til du fylder 18, er du jo nødt til at tale med dem. Med fare for at lyde super ærgerlig og løftet-pegefinger-agtig, så får du ikke meget ud af at snyde dine forældre. De finder sgu nok ud af det på et tidspunkt. Jeg talte med mine forældre om, at eftersom jeg var ansvarlig nok til at passe et job - og det desuden var mine penge, og de derfor faktisk ikke har ret til at blande sig - ville jeg godt have lov til at gøre en investering i noget, der interesserede mig.

Set fra dine forældres synspunkt giver det mening, at de synes det spild af penge. De har jo ikke - ligesom dig - sat sig ind i, hvad det rent faktisk handler om. Et tilsvarende eksempel kan være, at de ikke forstod, at du måske ville bruge ligeså mange penge på f.eks. et abstrakt maleri, hvis det var der, din interesse lå.

Så kort sagt skal du bare tale med dem og vise, at du er ansvarsbevist nok til at vide, hvad du bruger dine penge på. (: Held og lykke!
Tilbage til toppen Go down
http://haruka-kite.deviantart.com/
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeMan Maj 31, 2010 8:36 pm

jeg troede at jeg ville ende i dit problem da jeg startede med hoppyen.
Først ville jeg bare bestille dukken hjem, men til sidst fik jeg ringet og spurgt min mor af først, før jeg begyndte at spørge min far.
Inden de kunne starte ville jeg ligge ud med. "DET ER MINE PENGE OG JEG VÆLGER SELV HVAD JEG VILLE KØBE!"
men de gav bare efter inden jeg kunne nå at sige det jeg ville sige.. Måske er ens forældre ikke så slemme? Wink


Ihvertfald, syns jeg at du skal give dine forældre lov til at blande sig, lad dem tale ud, lyt til dem, og deres idér..
Og bagefter forklare du dem din mening..

Held og lykke Smile
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
AliceFromUnderland

AliceFromUnderland


Antal indlæg : 114
Age : 30
Geografisk sted : Hadsten, Danmark
Registration date : 22/04/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeMan Maj 31, 2010 8:40 pm

jeg hade det samme problem ... da jeg for ja godt 3 uger siden købet mig en dukke .. min mor var vildt skuffet over mig ... men jeg taltet med hende og sagde det jo mine penge og dette er noget jeg godt kan lide ... hun kan ikke lide min misaki men hun siger ikke jeg ikke må have den ... jeg håber dine forældre forstår det ...
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeMan Maj 31, 2010 11:01 pm

mange mange tak >.<"
*dyb indåndning* vil prøve jeres forskellige råd vil ikke give op nu !
NÆGTER Exclamation
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeMan Maj 31, 2010 11:03 pm

Forældre kan godt være svære at overbevise, men jo bedre du kan sælge varen, jo nemmere er de at overtale. Hvis de syntes dukkerne er spild af penge, så forklar om alle de ting man kan gøre med dem, sæt dig godt ind i dem så du viser dem at du er rigtig interesseret, og fortæl dem hvad du regner med at bruge dem til. Personligt bruger jeg dem mest til at tage billeder af, fordi jeg gerne vil udvikle mine fotoevner, og de poserer så godt at det meste er muligt. Jeg syer ganske lidt tøj til dem, men det er mere som en midlertidig løsning eller simple ting.
Du kan også fortælle dem om de træf vi holder, hvor rigtig mange ender med at få venner rundt omkring i Danmark. Der er også folk i alle aldre herinde, nogle mister lysten til dukkerne og andre holder fast i dem.
Men du skal være ærlig over for dine forældre, for det er rigtig svært at holde det skjult, og det bliver endnu værre når de så opdager det. Min far syntes at dukkerne er noget pjat, men han accepterer dem så længe de bliver på mit værelse og ellers "passer sig selv" som han siger xD Min mor kan godt finde på at pille ved dem hvis jeg har dem fremme, og hun vil også gerne kommenterer på mine billeder, så længe jeg viser hende dem når hun har tid.

Hvis det kan hjælpe som et argument kan du også tage med til en træf hvor du kan udforske dukkerne, for træf er bestemt ikke kun for dukke-ejere. Så kan du prøve dig frem med de forskellige dukker, og se om det faktisk er en tiny du vil have, eller om du måske falder pladask for nogle af de andre størrelser.

Du skal også huske at tænke over hvad der kan gå galt når du bestiller en dukke:
- Du skal have adgang til et Visa/Dankort eller paypal
- Du kan risikerer at pakken bliver tager i tolden hvis du bestiller uden for EU, og det koster også penge, de kan dog betales på posthuset.
- Hvis noget går galt, eller din pakke bliver væk, så er det godt at have nogle der kan hjælpe dig med at tage fat i Post Danmark og sikre at din pakke når frem uden problemer.

Det er ikke for at lyde pessimistisk, men det er altså rart at have nogle der venter sammen med dig, ikke kun veninder. Jeg bestilte min dukke, og rejste så til Australien en måned med mine forældre, og der spurgte de da også ind til om jeg havde hørt noget, og om hvornår pakken ville komme.
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 1:54 am

wow det lyder virkelig som om i har tjek på tingende her inde xD
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Gæst
Gæst




Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 5:29 am

Jeg er enig i hvad alle de andre har sagt intil videre Smile
Jeg ved det lyder totalt medfølger-agtigt men har ikke selv ret meget bedre at sige XD
Jeg har selv 2 BJD'er nu, begge prisklasse 2.000,- og op! >.< Og jeg må godt nok indrømme at da jeg skulle have min første besvimede min mor næsten. Ej, det var først da hun så prisen <.<' Men hun syntes de var utroligt flotte, og forstod mig egentligt godt. Da hun så prisen, havde vi en lille snak om hvorvidt jeg regnede med at bruge sådan en dyr ting til noget. Siden det er de større dukker jeg har, valgte jeg at argumentere med at de var anatomisk korrekte, og det ville hjælpe mig MEGET når jeg skulle øve mig i at tegne mennesker Smile Så fortalte jeg hende en hel del om mulighederne med hår (stort set alt at vælge mellem x3 ) og de frygteligt mange øjne, hoveder, hænder, kropstyper og meget mere. Har også brugt mine dukker til i min sørgelige amatør hobby med at fotografere xD Men ja, jeg syntes bare i skal tale om det o3o' Selvom min mor er okay med min dyre sære hobby, så kan hun ikke dy sig for at kigge med når jeg overvejer tøj og lignende. Hun er faktisk lidt inde i det også, hun siger bare det er alt for dyrt. Men må godt nok indrømme at da jeg fik den nyeste og mindste af mine to dukker, kidnappede hun ham D8 Hun syntes simpelthen at han var mega nuttet. Også kommenterer hun hele tiden at ingen af dem har sko, fordi jeg ikke har råd til det XD "De ser altså ud til at fryse! Ò__ó ". Min far ved slet ikke jeg har den her hobby, og ved slet ikke om jeg har lyst til at fortælle ham det. Mine forældre er skildt, så jeg kan nok holde det "hemmeligt" så længe jeg vil. Han går nemligt meget op i at teenagere skal opføre sig så voksent som muligt, så tror ikke det bliver til noget med ham XD
Haha. Men altså: Konklusion (så slipper du for at læse ovenstående ^^'): Tal med dine forældre om det. Jeg er sikker på at det nok vil gå. Så længe det jo er dine egne penge er det dit eget valg, og det syntes jeg ihvertfald er helt fair : 3
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 8:18 am

jeg er vist ikke så god til at snakke med forældre
end til videre er det NEJ! fra forældrene ved ikke hvad jeg gør >x,O
jeg er bare ikke god nok til at udtrykke mig, og hvis jeg så for en dukke hjem i smug tror i så de sender den TILBAGE!!???
det køre ikke så fedt.. No
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
nightfly

nightfly


Antal indlæg : 247
Age : 37
Geografisk sted : Grenå
Registration date : 19/12/09

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 8:33 am

Det ville måske hjælpe hvis de mødte nogen der har dukker... ^^ Så de kan se at folk ikke har dem som "barbie dukker", men som sampler objekt, model m.m.
Og de kan se at det ikke bare er en midlertidig hobby der er ovre om et par uger når dukken ikke er interessant mere...
Tilbage til toppen Go down
http://bloody-danish.deviantart.com/
Gæst
Gæst




Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 8:35 am

Det ville nok ikke kunne betale sig for dine forældre at sende dukken tilbage, og der er meget sjældent returret de steder hvor du køber dukker. Jeg er aldrig stødt på en side, hvor de tager imod at man sender dukker tilbage medmindre der er en form for fejl på.
Og Nightfly har ret, sæt et møde op med en i nærheden måske! Eller vis dem Resin Garden?
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 8:47 am

hm ;___; *sniff* i will try
hvis jeg bare kan overtale min mor og vise hende det hele fra min synsvinkel går det vel .___.
Bare far ikke finder ud af det, eller bare så længe han ikke kender prisen på dem >o<"
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
nightfly

nightfly


Antal indlæg : 247
Age : 37
Geografisk sted : Grenå
Registration date : 19/12/09

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 8:52 am

Hvis du kan få din mor over på din side, så kan hun måske overtale din far... ^^ men i hvert fald så held og lykke...
Tilbage til toppen Go down
http://bloody-danish.deviantart.com/
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTirs Jun 01, 2010 1:20 pm

Jeg havde skrevet en fortsættelse til min roman længere oppe, men da nettet var dumt forsvandt det hele væk. Men jeg vil skrive det jeg kunne huske..

Jeg har en øvelse til dig og din mor. I skal begge to fortælle i 2-5 minutter hvorfor du skal/ikke skal have en dukke. I skal argumentere for jeres valg, og sælge jeres påstand. Undgå at bruge sætninger som "Det er mine penge!", "Du er alt for uansvarlig!" og trusler, som "Jeg skal nok få dukken om I vil det eller ej!", "Hvis du køber den, så smider vi den ud!". Lad også tidligere konflikter ligge, det nytter ikke at tale om den slikpose du ikke måtte få, og den uge hvor du skulle støvsuge men ikke gjorde det.
Når I begge har fortalt skal i tænke over hvad den anden har sagt i et minut eller to, og derefter byttes rollerne om. Du skal nu prøve forstå din mor, forstå hvorfor hun reagerer som hun gør, og hun skal sætte sig i dit sted, og prøve at opleve noget af de tanker du gør dig. Snak igen i 2-5 minutter, med de omvendte roller. Hvis den ene eller jer begge ikke gider øvelsen hjælper den ikke, og hvis I bruger sarkasme og ironi i stedet så ender I med at få en endnu større konflikt. Hvis det går galt, så stop, og lad hinanden få lidt fred. Øvelsen kan så evt. genoptages senere.

Ud over det, så er det vigtigt at du ikke plager. I stedet syntes jeg at du skal prøve at snakke lidt om en sjov historie du måske fandt herinde, et flot billede, eller måske en ny dukke. Lad dine forældre vide at du ser dukkehobbyen som en del af din hverdag nu, og hvis du kan få din mor til at kigge lidt rundt herinde kan hun jo også selv se de mange muligheder i dukkerne. Lad være med at vise historier/billeder der indeholder sex, nøgenhed, og andre ting forældre ikke mener er tilladt for børn. For så får du hende ikke overtalt. Hvis dine forældre mener at du snakker alt for meget om dukkerne og bare bliver irreteret på dig, så giv dem en pause hvor I bare snakker om andre ting.

Hvis du er heldig, så vil dine forældre efterhånden holde op med at kæmpe imod dig. De kommer ikke nødvendigvis til at elske dem, men de kan tolerere dem. Jeg sparede op i flere måneder for at få råd til min første dukke, og det var også med til at vise mine forældre at det var noget jeg ville. Men held og lykke med det, jeg håber at jeg har kunne hjælpe dig lidt ^^
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 1:40 am

yay jeg har fået skovlen under min moor >x3
!!!! What a Face
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Gæst
Gæst




Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 2:42 am

Rigi-chan skrev:
yay jeg har fået skovlen under min moor >x3
!!!! What a Face

OH, Tillykke! 8D
Må man spørge om hvordan? x3
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 3:47 am

geez min mor gad bare ikke høre på min plagen så jeg fik lov .____.
...
YAY! xD

men far må stadig ikke vide det >x<""
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Amano

Amano


Antal indlæg : 448
Age : 37
Geografisk sted : Vejle
Registration date : 16/11/09

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeOns Jun 02, 2010 5:27 am

Så sig til far det er en gave... sådan har jeg fået lov til at få min dukke...
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeTors Jun 03, 2010 4:10 am

en gave .____."
den tror jeg ikke rigtig han tror på
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitimeMan Jun 07, 2010 5:36 am

men ellers mange tak alle sammen ^w^
I love you
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Sponsoreret inhold





Mine forældres holdning til dukkerne Empty
IndlægEmne: Sv: Mine forældres holdning til dukkerne   Mine forældres holdning til dukkerne Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Mine forældres holdning til dukkerne
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Dukkerne i Danmark
» Hvordan leger du med dukkerne?
» Alle dukkerne i danmark
» Krav til dukkerne på Resin Garden
» Dukkerne indtager Nørrevosborg (mm kaoru og dm u-jee)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: