Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hurtig syning af strømper (I hånden)

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Hurtig syning af strømper (I hånden) Empty
IndlægEmne: Hurtig syning af strømper (I hånden)   Hurtig syning af strømper (I hånden) Icon_minitimeMan Jan 25, 2010 2:33 am

Jeg syntes at mine drenge efterhånden manglede et par strømper, og jeg besluttede mig så derfor at lave en guide til hvordan man hurtigt fikser et par strømper. Det hele skal syes i hånden, da jeg ikke gad til at finde maskinen frem for det ene lille projekt.


Strømperne
Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3062

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3064
Først skal vi finde de ting vi skal bruge:
- Stof (gerne strækbart bommuldsstof)
- Matchende tråd (Flot Marie >>)
- Nål
- Sikkerhedsnåle
- Saks

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3065
Klip et stykke stof som er langt og bredt. Det skal ikke passe i størrelsen endnu. Husk at stoffet skal kunne strækkes i bredden (Det smalleste stykke)

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3068
Fold det på midten, og sæt en sikkerhedsnål i den ene ende.

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3069
Mål derefter ca. hvor bredt stoffet skal være (Stræk det gerne lidt, ellers kommer strømperne til at sidde løst)

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3072
Sæt sikkerhedsnåle i, og prøv forsigtigt at trække "strømpen" på foden. Er den for løs/stram, så ryk nålene lidt og prøv igen.

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3073
Når den passer, så klip stoffet til i længden og klip det overskydende stof fra (Klip så tæt på sikkerhedsnålene som muligt, eller pil dem ud efterhånden som du klipper)
Fold derefter stoffet ud, klip et stykke magen til, fold dem begge på midten og sæt dem sammen med sikkerhedsnåle, for at holde på stoffet.

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3074
Så skal vi til at sy. Husk at bruge rigeligt med tråd, det er ærgeligt at have syet halvdelen og så være løbet tør.

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3075
Først syer jeg fra den ene ende, med sting der går rundt om kanten (op - rundt - igennem nedefra)

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3077
Jeg stopper lidt før jeg når kanten, og vender "strømpen" om og trækker lidt i den. Derefter vender jeg den om igen og folder den med syningen i midten.

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3078
Jeg sætter en sikkerhedsnål fast lidt nede, og klipper forsigtigt en runding i stoffet, uden at klippe i det jeg har syet. (Klip evt. lidt "skævt" så rundingen matcher dukkens tæer)

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3079
Jeg syer derefter med små, almindelige sting (ned - op)
Derefter syer jeg tilbage med lidt bredere mellemrum mellem stingene.

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3083
Så vender jeg strømpen om, og så skulle enden meget gerne se sådan her ud

Hurtig syning af strømper (I hånden) DSCN3085
Og så er strømperne færdige! Derefter kan man selv vælge om de bare skal sidde, eller om de skal foldes et par gange. (Jeg har valgt ikke at sy dem i toppen, da det stof jeg brugte ikke virker som noget der trævler.)


Held og lykke med at prøve selv! Hvis I har spørgsmål eller kritik er I meget velkomne til at skrive her i tråden ^^
Tilbage til toppen Go down
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Hurtig syning af strømper (I hånden) Empty
IndlægEmne: Sv: Hurtig syning af strømper (I hånden)   Hurtig syning af strømper (I hånden) Icon_minitimeOns Jan 27, 2010 1:18 am

Fedt at der kommer flere tutorials her på RG. Very Happy Rigtig godt initiativ, når folk kommer til tasterne. n_n Og guiden er letforståelig og fint illustreret. Kan i øvrigt oplyse at almindelige strømper (i menneskestørrelse) kan blive til rigtigt gode strømper, strømpebukser osv. :]
Her er også en oplagt anvendelsesmulighed for de mange enlige sokker og sokker med hul i tåen. xD
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Hurtig syning af strømper (I hånden) Empty
IndlægEmne: Sv: Hurtig syning af strømper (I hånden)   Hurtig syning af strømper (I hånden) Icon_minitimeSøn Jul 04, 2010 3:01 am

jeg forstår ikke helt det med fodden men ellers wauw godt fundet på O.O !
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Hurtig syning af strømper (I hånden) Empty
IndlægEmne: Sv: Hurtig syning af strømper (I hånden)   Hurtig syning af strømper (I hånden) Icon_minitimeMan Jul 05, 2010 3:49 am

Rigi-chan - Det er bare for at måle ca. hvor langt inde i stoffet jeg skal sætte sikkerhedsnålene ^^ Det passer ca. med fodens bredde, da stoffet gerne må kunne strækkes lidt ^^
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Hurtig syning af strømper (I hånden) Empty
IndlægEmne: Sv: Hurtig syning af strømper (I hånden)   Hurtig syning af strømper (I hånden) Icon_minitimeSøn Jul 25, 2010 7:50 am

nåre okay ... Shocked i see... .... ....
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Sponsoreret inhold





Hurtig syning af strømper (I hånden) Empty
IndlægEmne: Sv: Hurtig syning af strømper (I hånden)   Hurtig syning af strømper (I hånden) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hurtig syning af strømper (I hånden)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: