Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.

IndeksIndeks  FAQFAQ  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Login  

Share | 

EMS shipping til udlandet?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
714

Antal indlæg: 556
Geografisk sted: Uføret
Registration date: 28/12/08

IndlægEmne: EMS shipping til udlandet?   Tirs okt 20, 2009 9:37 am

Jeg har solgt et dukkehoved til en russer, og hun spørger om jeg kan sende det med EMS. Hvad vil det sige?

Eller rettere:

Hvordan shipper man EMS til udlandet fra Danmark? Er det med Post Danmark, eller med et specielt firma? Svarer EMS til den hurtige udlandspakkepost (4-5 dage)? Eller hvordan hænger det sammen?
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Heceta

Antal indlæg: 1116
Geografisk sted: Holstebro DK

IndlægEmne: Re: EMS shipping til udlandet?   Tirs okt 20, 2009 10:23 am

Ems svare bare til at der er tracking på, altså at du får et pakke nummer og de kan følge den og den er forsikret, det er ihvertfald hvad ems betyder i min verden ^^
Vis brugerens profil
Prinsessen
Moderator

Antal indlæg: 791
Geografisk sted: Rødovre

IndlægEmne: Re: EMS shipping til udlandet?   Tirs okt 20, 2009 10:38 am

EMS er ikke noget vi har i Dk. Her er det Carry-On (medmindre de har skiftet navn igen igen) pakker, og det svare til de pakker som du sender på posthuset. Den er så kun forsikret lidt, så hvis du vil være sikker, så er du nødt til at få det sendt som værdipakke. En pakke på 1kg til Rusland med en værdi på 1000kr koster 291kr, hvor i mod hvis det er uden værdi, så koster det kun 197kr.

Ellers er det billigere at sende som rekommenderet brev. Et rekommenderet brev har en forsikret på vist 1000kr. Men det har så intet med EMS at gøre, men der er et track'n'trace nr på.

Ellers hvor meget er hovedet værd, og hvor meget vejer pakken, så kan jeg lettere finde noget der passer på lige din pakke Very Happy
Vis brugerens profil
714

IndlægEmne: Re: EMS shipping til udlandet?   Tirs okt 20, 2009 11:13 am

Heceta - Ja, sådan definerer jeg det også. Smile

Prinsessen - Værdien af pakken er ca. 1500 kr (det er et hoved og noget tøj, jeg skal sende). Jeg vil skyde på at pakken vejer 500 gram, sådan cirka. XD
Jeg talte med Post Danmark, og de nævnte de to forsendelsesmuligheder, men de sagde også, at der ikke blev sendt med et trackingnummer til Rusland, fordi det russiske postvæsen ikke bruger track og trace-numre. O_o Jeg prøvede at tjekke hjemmesider for GLS (sender kun i Europa D: ), DHL (kunne ikke finde noget info) og UPS (koster så vidt jeg kan se omkring 800 kr. i forsendelse X_Ø), og der er intet af det der ser charmerende ud. XD

Spørgsmålet er om der er nogle størrelsesbegrænsninger på rekommanderede breve? Jeg vil gerne kunne sende pakken med en eller anden form for tracking...
Vis brugerens profil
Heceta

Antal indlæg: 1116
Geografisk sted: Holstebro DK

IndlægEmne: Re: EMS shipping til udlandet?   Tirs okt 20, 2009 11:21 am

Mener ikke der er nogen størrelses maximum, har selv sendt et hoved på den måde...

Du kunne jo også bare have undgået alt det bøvl og solgt den i dk, for så havde jeg købt den, vidste ikke du havde den til salg og jeg vil så gerne have en Sad
Vis brugerens profil
Prinsessen
Moderator

IndlægEmne: Re: EMS shipping til udlandet?   Tirs okt 20, 2009 11:35 am

Interessant! Vidste ikke at de ikke bruge tran'n'ntrace i Rusland.

Med rekommenderede brev og størrelse, så ville jeg ikke tro at størrelsen er anderledes end almindelige maxi-breve, men har ikke lige størrelserne for dem. Ved jeg engang sendte et rek.brev til England. Den kasse har pænt stor, og der ville sagtens kunne ligge 3 hoveder og tøj i den kasse. Så tror ikke at størrelsen bliver overskredet.

Et rek.brev til Rusland på max 1kg (bare lige for at være sikker), koster ca 152kr, men det er kun forsikret op til 1000kr.
Et værdibrev til Rusland på max 1kg koster 186kr og det er forsikret op til 40000kr.

Et rek.brev på 500g til Rusland er ca 124kr
Som værdi på 500g er 158kr

Men ved så ikke om Rusland tager imod værdipost? Det er ikke alle lande, hvor man kan sende værdi hen.
Vis brugerens profil
714

IndlægEmne: Re: EMS shipping til udlandet?   Tirs okt 20, 2009 1:09 pm

Heceta - Jah, det havde selvfølgelig været en mulighed. XD

Prinsessen skrev:
Interessant! Vidste ikke at de ikke bruge tran'n'ntrace i Rusland.

Med rekommenderede brev og størrelse, så ville jeg ikke tro at størrelsen er anderledes end almindelige maxi-breve, men har ikke lige størrelserne for dem. Ved jeg engang sendte et rek.brev til England. Den kasse har pænt stor, og der ville sagtens kunne ligge 3 hoveder og tøj i den kasse. Så tror ikke at størrelsen bliver overskredet.

Et rek.brev til Rusland på max 1kg (bare lige for at være sikker), koster ca 152kr, men det er kun forsikret op til 1000kr.
Et værdibrev til Rusland på max 1kg koster 186kr og det er forsikret op til 40000kr.

Et rek.brev på 500g til Rusland er ca 124kr
Som værdi på 500g er 158kr

Men ved så ikke om Rusland tager imod værdipost? Det er ikke alle lande, hvor man kan sende værdi hen.

Postdamen fortalte mig, at deres almindelige postservice ikke scannede pakker. :O

Hvordan er det rekommanderede så sikret? Skal der underskrives for modtagelsen? Hvad er forskellen på det og et værdibrev (skal der signeres for et værdibrev)? Med andre ord - hvis jeg ikke kan få et decideret trackingnummer, hvad er så den bedste måde jeg kan gøre det på?
Vis brugerens profil
Prinsessen
Moderator

IndlægEmne: Re: EMS shipping til udlandet?   Ons okt 21, 2009 10:11 am

714 -

Er ikke helt sikker. Ved simpelthen ikke nok om rek.brev og værdipost til at kunne svare med noget du kan bruge Sad
Men rek.breve skal der kvitteres for. Det svare lidt til "Signed-for international airmail with insurance".
TROR der skal kviteres for modtagelsen af et værdibrev, men ved det faktisk ikke.
Vis brugerens profil

EMS shipping til udlandet?

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Similar topics

-
» EMS shipping til udlandet?