Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Kimono til Kim

Go down 
+5
lille_Aki
frkmm
Taylor
boots
Ziggimaguagua
9 deltagere
ForfatterBesked
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeSøn Aug 09, 2009 11:10 pm

Kimono til Kim P8085930e

Kimono til Kim P8085937e

Kimono til Kim P8085935e

Kimono til Kim P8085940e

Kimono Smile men (mere eller mindre) fri-hånd, så den er vist ikke sådan "rigtig".

Min inspiration har været den her.

Den er lavet i noget fake-silke (dvs. formegenlig polyester) med drage- og føniksbroderier og foret med rødt satin.

Obi-en og sløjfen bagpå er lavet af det samme og der er 6 smalle satin-bånd til at holde obi-en samlet og på plads.

Der er INGEN ÅBNINGER til indersiden (dvs. den kan vendes på vrangen og bruges som rød kimono med sort, broderet for, hvis man vil) og det har været enormt besværligt. Jeg endte med at lukke bunden i hånden, men så kan der til gengæld heller ikke ses nogen syninger nogen steder ^_^ me be proud! men det tog også tid.

Det sværeste har været at finde den rigtige rækkefølge på syningerne uden at "lukke noget inde"... inder- og yderfor sidder kun sammen i ærmerne, og rundt foran og i bunden. Altså ikke ved skuldrene eller sidesømmene. Og ærmerne er åbne ved håndleddene og "omvendt åbne" bagved... altså man kan kigge ind i ærmerne bagfra. Og så er de åbne (og sat på resten af kimonoen) ved skuldrene... og jeg kan pludselig se jeg er enormt dårlig til at forklare det her... -_-

ok... men anyways! Det er kompliceret altså... det var svært.

btw: Jeg overvejer at lave et par stykker til og evt sælge ud af dem, så skriv endelig hvis der er interesse Smile
(jeg kan også lave til MSD, hvis det er, men hvis det skal være mindre bliver det i noget andet stof og uden for.)
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeSøn Aug 09, 2009 11:45 pm

Wow - den er flot.

Jeg kunne da godt tænke mig kimonoer til mine dukker; men det er nok desværre for dyrt - der går vel mange arbejdstimer til. Hvor meget tror du en kimono til en mini vil komme til at koste? Hvad med tiny (tænker her på LTF og Bobobie's March)?
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Taylor

Taylor


Antal indlæg : 457
Age : 32
Geografisk sted : kolding
Registration date : 06/01/09

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeMan Aug 10, 2009 6:18 am

den er bare super flot. er da hvert fald sikker på der er mange der ville ha lyst til at købe sådan en (inkl mig )

synes virkelig den ligner en rigtig en lavet af profesionelle
Tilbage til toppen Go down
frkmm

frkmm


Antal indlæg : 123
Age : 30
Geografisk sted : DK
Registration date : 04/05/09

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeMan Aug 10, 2009 6:35 am

Jeg synes den er rigtig rigtig flot!
Godt arbejde Smile
Tilbage til toppen Go down
lille_Aki

lille_Aki


Antal indlæg : 457
Age : 36
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 24/04/09

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeTirs Aug 11, 2009 4:10 am

total nice XD godt lavet >_< men jeg vil syndes at det vil være endnu flottere vis den var kortere for neden XP du ved så man kan se fødderne en lille smule ^^' men hvad ved jeg har ikke lavet en selv :3
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeTirs Aug 11, 2009 5:15 am

boots - tak Smile jeg tror egentlig ikke det bliver så mange timer igen, nu har jeg luret hvordan man gør :p og jeg har et mønster.
Mht til prisen på én til ltf eller bobobie march, så har jeg ingen anelse... de er vist for små til det stof jeg har brugt her, så jeg skal nok ud og finde noget andet til dem. Det kommer an på stofprisen (og jeg ved heller ikke hvor lang tid det tager.)
men... 1 1/2 til 2 timer... plus stof... minus det skæg jeg har med at lave den... 100 kr?
og mindre pr. stk hvis du skal have to Smile for stof koster pr. 1/2 meter og så meget bruges der nok ikke.
Så havde jeg en anelse alligevel :p
PM mig hvis du er interesseret, så kan vi finde ud af detaljerne Smile

Tiko - "lavet af profesionelle" ^_^ tak! Very Happy

frkmm - tak Smile

lille_Aki - Den er så lang for at den skal ligne de gamle royale kimonoer (hvis man da kan kalde dem dét), så det er meningen at den slæber hen ad jorden. En kortere skulle også være mere lige... og så lavet i bomuld, nok... og man kunne lave stoftryk på den og... og lave matchende geta'er og tabi'er og... og... *mumle videre for sig selv*
Tilbage til toppen Go down
lille_Aki

lille_Aki


Antal indlæg : 457
Age : 36
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 24/04/09

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeTirs Aug 11, 2009 8:32 am

Ziggimaguagua skrev:
boots - tak Smile jeg tror egentlig ikke det bliver så mange timer igen, nu har jeg luret hvordan man gør :p og jeg har et mønster.
Mht til prisen på én til ltf eller bobobie march, så har jeg ingen anelse... de er vist for små til det stof jeg har brugt her, så jeg skal nok ud og finde noget andet til dem. Det kommer an på stofprisen (og jeg ved heller ikke hvor lang tid det tager.)
men... 1 1/2 til 2 timer... plus stof... minus det skæg jeg har med at lave den... 100 kr?
og mindre pr. stk hvis du skal have to Smile for stof koster pr. 1/2 meter og så meget bruges der nok ikke.
Så havde jeg en anelse alligevel :p
PM mig hvis du er interesseret, så kan vi finde ud af detaljerne Smile

Tiko - "lavet af profesionelle" ^_^ tak! Very Happy

frkmm - tak Smile

lille_Aki - Den er så lang for at den skal ligne de gamle royale kimonoer (hvis man da kan kalde dem dét), så det er meningen at den slæber hen ad jorden. En kortere skulle også være mere lige... og så lavet i bomuld, nok... og man kunne lave stoftryk på den og... og lave matchende geta'er og tabi'er og... og... *mumle videre for sig selv*

det er sku da rigtigt! det er bare mig som har skiftet rundt på dem XD men altså total nice jeg vil også meget gerne have en når du engang har tid til at lave en <3
Tilbage til toppen Go down
gaaralove

gaaralove


Antal indlæg : 127
Age : 29
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 29/12/08

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeOns Aug 12, 2009 5:35 am

Mmm, den er rigtig flot! Very Happy
Tror sagtens du kunne sælge en masse af dem : D
Jeg kunne også ret godt tænke mig en til min SD , men måske det bliver lidt stressende at lave en masse til folk? x'D
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeOns Aug 12, 2009 6:01 am

ØJ, den er godt nok flot udført - det burde du næsten tage comissions til ^^
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 35
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeOns Aug 12, 2009 6:33 am

jeanet kaulitz skrev:
ØJ, den er godt nok flot udført - det burde du næsten tage comissions til ^^

I second that!

Har en karakter der skal bruge en kimono på et tidspunkt, og denne er jo bare kanont flot Very Happy
Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeOns Aug 12, 2009 10:36 pm

Rigtig flot! Very Happy Hvor lille vil du kunne lave sådan en kimono? Smile Fx - MSD, tiny, pukistørrelse?
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitimeOns Aug 12, 2009 11:56 pm

wow... jeg er ... overrasket... og mega glad xD
Jeg tror jeg skal på stof-jagt :p så jeg kan få syet nogle flere ^_^

øhm... svar på nogle spørgsmål:
Jeg har sagtens tid til at sy til alle dem der vil have Very Happy bare PM mig, så kan vi finde ud af noget.
No Stress Very Happy
Jeg begynder nok også at tage commisions nu... (jeg havde slet ikke regnet med al den interesse ^_^; )
Jeg ved ikke hvor små jeg kan lave dem. (jeg har aldrig lavet til en puki, men jeg har lavet et sæt til en tiny (DZ Leo) og jeg kan oploade nogle billeder når jeg kommer hjem)

edit: og så går kameraet i stykker... ingen billeder i dag så. Jeg skal lige have fikset det.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Kimono til Kim Empty
IndlægEmne: Sv: Kimono til Kim   Kimono til Kim Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Kimono til Kim
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kimono piger [LTF Bisou] og [SOOM Ai]
» Myst's sewing misandventures (update med Yo SD kimono kjole sæt)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: