Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 12:49 am

Størstedelen af billederne i fotogalleriet (og under fotohistorier) er selvfølgelig af dukker, og der har aldrig nogensinde været en fototråd uden billeder af dukker. Men der er billeder af andet end dukker hist og her - Hvad er jeres syn på det?

Der er mange typer "ikke-dukkebilleder". Det kan fx være billeder fra træf, hvor man ser deltagerne sidde og spise aftensmad helt uden dukker, eller nogle, som laver faceup, men hvor dukkerne ikke er i fokus. Det kan også være billeder af kasseåbninger hvor der er billede af dukkeejeren selv eller af vedkommendes kat i kassen bagefter, fotohistorier hvor man selv er med på nogle billeder og "taler" med dukken, en serie med mange fotos af pæne omgivelser og kun nogle få af selve dukken, eller billeder hvor man kun ser en dukkes hænder og så en masse baggrund.

Er det fint med billeder af andre ting end dukker, når bare over 50% af billederne i en tråd har dukker på? Eller skal man helt lade være med at vise billeder, hvis ikke der er en dukke på? Eller må der faktisk ikke være andet end dukker på (måske lige bortset fra en sparsom baggrund)? Eller skal der egentligbare være et enkelt billede, hvor man kan se en dukke i baggrunden og så er det i orden at lægge fem andre billeder op også? Kan man lægge en historie op uden dukker, men udelukkende med billeder af et "dukkeværelse" med møbler i den rigtige størrelse og fotos af dukker i rammer på væggen?

Tråden hér er ikke beregnet til at hive specifikke eksempler frem i retning af (fiktivt eksempel) "i Marys tråd om træffet i Gilleleje var der alt for mange billeder kun af Leechy". Meningen er at diskutere teoretisk. - Hvad kan man lide, hvad gør man selv, og hvorfor?
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Sv: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 1:42 am

Nu er det jo et dukke galleri - så på een eller anden måde skal billederne vel være dukke-relateret. Jeg kan da godt tage en række billeder af mit sommerhus og min familie; men ville nok vælge at vise dem f.eks. på facebook fremfor her (hvis dukkerne altså ikke er med på billederne).

Det synes jeg så også billeder fra et træf er - altså dukkeraleteret - uanset at der måske er flere billeder af dukkeejere end dukker. Det siger jeg måske fordi jeg stadig er ny herinde og formentlig ikke vil kunne deltage i træf (pga. helbredet). Jeg har da heller ikke noget imod at se billeder af medlemmernes kæledyr eller skrivebord (det sidste er jo da også som regel dukkerelateret - både RL skriveborde og dét på computeren).

Jeg synes som udgangspunkt ikke at man skal stikke for mange regler ud. Det ville forhindre spontane og sjove indlæg - fordi man jo lige skal læse reglerne igennem... Når jeg ser tilbage på hvad jeg har set herinde synes jeg ikke jeg kan komme i tanker om noget der ikke på een eller anden måde var relateret til dukker...

Der var fornylig en lille diskussion vedr. en kasseåbning hvor man så mange billeder af ejeren. Jeg må indrømme at jeg nød dén kasseåbning mere end jeg plejer. Det var faktisk en billedhistorie mere end en kasseåbnings historie - og det synes jeg var et friskt pust herinde. Jeg har før set et enkelt eller 2 billeder af ejeren i andre kasseåbninger; men ikke så meget som i dén tråd - og jeg synes det giver lidt ekstra til historien. Hvem bliver ikke i godt humør når man ser billeder af den nye ejers spontane glæde over en ny dukke? Jeg gør ihvertfald.

Men - som sagt - ikke for mange regler, please. Jeg synes at der skal være luft til at være anderledes - og ikke for strømlinet og regelret som andre steder godt kan være.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Sv: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 2:32 am

Boots>> Bare lige for at opklare trådens formål: Den er skam ikke ment som en diskussion, der skal udmønte sig i regelændringer - bare rolig. Jeg var bare oprigtig nysgerrig efter at høre folks personlige meninger og håbede at mange, ligesom du, vil være interesserede i at give deres besyv med. :-) Forhåbentlig kan det være grobund for nye overvejelser, når man selv tager billeder eller indblik i, hvorfor andre gør som de nu gør.
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Sv: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 2:37 am

Det kan jeg godt se nu. Hvis det havde drejet som en ændring af reglerne havde indlægget nok været et andet sted end i 'Fotografi - tips og spørgsmål'... Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Sv: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 3:15 am

Så vil jeg give min mening Very Happy

Jeg er helt vild med at se detajler på en dukke, og andre ting, end kun dukkens ansigt! ^^
Jeg er selv en af dem, som smider billeder ind af dukkerens ærme/ryg/føder/lår.. og hvis jeg tager billeder af Sakras, så kommer hans bamse - Kanin Johannes også til at fylde en del. ^^

Jeg er også helt vild med dukke traf, hvor man ser billeder af omgivelserne og mennesker, da man så for et indblik i hvad der er sket, og forgået.. men jeg vil stadig gerne se billeder af dukkerne.. Wink
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Gigglegeek

Gigglegeek


Antal indlæg : 54
Age : 51
Geografisk sted : Østerbro
Registration date : 29/12/08

Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Sv: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 3:44 am

Jeg synes tit, at billeder af omgivelser og lignende kan give mere dybde i foto tråde, og dermed bedre fanger min interesse. Jeg kan også godt lige billeder af fx dukke-møbler, -værelser, -props og andet. Kan i det hele taget godt lide variation, tror jeg.
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Sv: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 10:27 am

Gigglegeek skrev:
Jeg synes tit, at billeder af omgivelser og lignende kan give mere dybde i foto tråde, og dermed bedre fanger min interesse. Jeg kan også godt lige billeder af fx dukke-møbler, -værelser, -props og andet. Kan i det hele taget godt lide variation, tror jeg.

Jeg er enig med Giggle, det er fedt at se andre ting, personerne bag og ens husdyr sammen med dukkerne, som byder dem velkommen til deres nye hjem Smile
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
Sponsoreret inhold





Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Empty
IndlægEmne: Sv: Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus   Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» profil billeder af alle mine dukker * spam billeder*
» Random billeder fra i år [mange dukker]
» Odense træf 11-02-11 (2 billeder - 4 dukker)
» Min nye dreng - lidt flere billeder. (mange billeder)Minimee Johnny Depp
» Hvilken en er bedst? + omake [alle mine dukker - 3 billeder]

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: