|
| |
| Forfatter | Besked |
|---|
wolter

Antal indlæg: 2171 Age: 17 Geografisk sted: Lunderskov Registration date: 02/01/09
 | Emne: Velkommen til dukken? Lør maj 09, 2009 7:56 pm | |
| Nu sad jeg lige og snakkede med Anori og ens dukker. OG så slog tanken mig lige! Da vores familier jo ikke er ens, vil jeg meget gerne vide hvordan jeres familiere ser på det med dukkerne!  - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? - HVAD siger jeres familie til den nye? - Følger jeres familie med i dukke handlerne? - Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? - Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? |
|  | | frkmm

Antal indlæg: 224 Age: 18 Geografisk sted: DK Registration date: 03/05/09
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Lør maj 09, 2009 8:00 pm | |
| Jeg er rimelig ny i det her, og har lige købt min første dukke brugt Og for at være helt ærlig, så har jeg ikke fortalt noget om denne hobby til mine forældre endnu ._. Jeg ved ikke helt, hvordan de ville tage det - de synes i forvejen, at det er rimelig underligt at jeg bruger 'rigtig mange' penge på manga'er. |
|  | | Ziggimaguagua

Antal indlæg: 212 Age: 21 Geografisk sted: Danmark, Roskilde/Regstrup Registration date: 29/12/08
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Lør maj 09, 2009 8:31 pm | |
| God tråd  Jeg har egentlig ikke tænkt over det før, men det er da rigtigt at vores familier også har stor indvirkning på hvordan vi får lov at udfolde hobbyen... Jeg tror egentlig jeg er heldig at opdagen dukkerne så sent som jeg gjorde ^_^' jeg ville ikke have overlevet at skulle holde det kørende på lommepenge :p - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Tjah... nu er jeg over 18 og flyttet hjemmefra... så nej ^_^ - HVAD siger jeres familie til den nye? Storebror: ... Mor: Ih, hvor er den fin  Far: Hvad siger du den kostede?! - Følger jeres familie med i dukke handlerne? Jeg har ikke internet derhjemme, så jeg bruger min mors, og det er hende al brokken går ud over når noget går galt eller der er laaang tid til jeg får mine ting eller... bare generelt.. så hun følger i hvert fald med ^^' - Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Nej. aldrig-aldrig-aldrig. Jeg hader når folk kigger mig over skulderen, så de ser ikke noget med mindre jeg viser dem det. - Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? (igen -_-') Storebror: ... Mor: Ih, hvor er den fin  Far: Hvad siger du den koster?! Der er ikke rigtig nogen af dem der har konstruktive indput egentlig... det er derfor forummet her og meet-ups er så vigtige  man kan møde ligesindede mennesker, der ikke synes man er sindssyg for at give 4000+ for "et stykke legetøj". |
|  | | Kirie

Antal indlæg: 299 Age: 20 Geografisk sted: Glostrup Registration date: 29/12/08
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 1:14 pm | |
| min mors side af familien, ihvert fald kvindernes side er helt fint med jeg køber dyre dukker.. min mor har selv købt porcelænsdukker til flere tusind kroner (15.000) min fars side ved ikke noget da jeg ikke snakker med min far eller hans slægninge, ud over min storebror der køber softguns der er lige så dyr som en SD dukke!
- Skal I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Nej
- Hvad siger jeres familie til den nye? Min mor smiler bare og siger den er flot, hun kommer også med lidt sukkende øjne mest fordi hun nok selv vil have en.
- Følger jeres familie med i dukke handlerne? Nej
- Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Nej
- Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? Hun bliver vel glad på mine vegne og nikker med. |
|  | | Lilly

Antal indlæg: 136 Age: 20 Geografisk sted: Nord/vest-jylland Registration date: 28/12/08
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 2:11 pm | |
| - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke?Nej. Da jeg lige var kommet ind i hobbyen i 2005 var jeg jo noget yngre, og på det tidspunkt var det noget vi diskuterede meget. Nu er jeg gammel nok til selv at tage ansvar for, hvad jeg vil bruge mine penge til. - HVAD siger jeres familie til den nye?Ikke så meget - det er faktisk ikke noget jeg taler så meget med dem om. De har respekt for, at jeg har den hobby, men der er desværre ikke nogen af dem, der deler min interesse (: Når jeg taler om det omhandler det faktisk mere vores community og fællesskabet, og de venner jeg har fået gennem hobbyen. - Følger jeres familie med i dukkehandlerne?Næh (: Det skulle da lige være, hvis der gik noget galt, men det har jeg endnu ikke været ude for. - Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG?Nej. - Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud?De viser interesse, og spørger normalt ind til dukken eller karakteren, jeg har planlagt. Som sagt er det ikke noget jeg taler så meget med dem om, men jeg har af og til omtalt den DT Seola, jeg godt kunne tænke mig, for min mor - og der har altid været positiv respons  |
|  | | Xandorram Moderator

Antal indlæg: 583 Age: 24 Geografisk sted: Odense V Registration date: 28/12/08
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 6:05 pm | |
| SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Nej det skal jeg dog ikke, og uanset hvad så ville jeg gøre det alligevel ;3 Det er mine penge, som jeg har tjent ^^
HVAD siger jeres familie til den nye? Tja, de får det der "åh nej, en til?" udtryk, men udover det siger de ikke det helt store, de er mere eller mindre ligeglad, nogle af dem ^^
Følger jeres familie med i dukke handlerne? Nope xD Er jeg også glad for at de ikke gør!
Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Nu er jeg 21, været i dukkehobbyen siden jeg var 17, og aldrig har mine forældre egentlig blandet sig i hvad jeg laver i denne hobby ^^ De ser kun hvad jeg viser, ellers lader de mig passe ig selv :3 Selvfølgelig spørger de da til hvordan det går, hvad jeg har fået lavet, osv :3
Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? Tja, jeg spørger faktisk aldrig, for jeg VED at det vil de slet ikke kunne forholde sig til xD Tjo, når jeg har kørt i neutrale looks såsom Taylors, Hunter og Haileys, men fx Damian, det kan de jo slet ikke forstå xD Dog er min kæreste direkte når jeg spørger hvad han synes xD Han udtrykte forleden at han synes en dukke jeg godt kunne tænke mig var temmelig klam, men det var fordi parykken sad for langt oppe så at hun havde en stor pande, face-up'en var langt fra køn og det kunne han ikke forholde sig til, men han kunne så heller ikke forstå når jeg fortalt hvad jeg jeg ville lave om, når jeg en dag får den dukke xD |
|  | | Gæst Gæst
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 6:22 pm | |
| SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Jah XD Men jeg får faktisk lov efter jeg har spurgt 2-3 gange, så siger min far "det er dine egne penge"
HVAD siger jeres familie til den nye? Min mor kalder min, ikke engang bestilte dukke, for hendes barnebarn O-o Min far siger ikke så meget Oó Han bekymre sig bare for hvor meget den kostede Og min store søster, syntes de er enoooormt flotte, dejlige osv. Hun har pengene til at købe en, men hun vil ikke bruge over 1000,- på en dukke
Følger jeres familie med i dukke handlerne? Jep.. Eller, min far gør. Det er jo ham der betaler over paypal ^^
Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Min mor gør XD det er så også mig der kalder på hende for at vise hende flotte billeder. Hun kan ikke kende forskel' på piger og drenge O-o så vi har lavet en lille leg hvor hun skal gætte om det er en pige eller dreng, og så siger jeg 'ja' eller 'nej' XD
Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? Jeg ved ikke helt.. min søster kommer altid med negative bemærkninger, om hvordan hun syntes min dukke skal se ud.. og at hun syntes ikke den wig er pæn osv.. Min mor hun siger vel bare at 'den er vel nok fin, men jeg kan ikke lide'... fx 'øjnene'? Oooog min far er ikke så meget med i det XP Han ser bare på den, og siger "den bliver sikkert flot" og ikke så meget andet XD |
|  | | Gæst Gæst
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 7:02 pm | |
| SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Nej. Det er mine penge og jeg bruger dem på det jeg vil o.o..
HVAD siger jeres familie til den nye? Storebror: Gud hvor er du altså underlig .___." ... Mor: Jah.. Den ser lidt ond ud.. Far: ._.
Følger jeres familie med i dukke handlerne? Nej.
Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Nej. De er ligeglade >>
Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? Storebror: Gud hvor er du altså underlig .___." ... Mor: Jah.. Den ser lidt ond ud.. Far: ._. |
|  | | wolter

Antal indlæg: 2171 Age: 17 Geografisk sted: Lunderskov Registration date: 02/01/09
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 7:12 pm | |
| Det er virkelige intressant hvordan ens familie reagere! På så mange forskelige måder!! x'D Nu vil jeg så lige selv bidrave, som jeg ikke har haft tid til før nu.. ^^; SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke?Nej faktisk ikke.. ^^ Er faktisk stoppet med at spørge om lov, dog nævner jeg det kort, for at tjekke min far's reaktion. HVAD siger jeres familie til den nye?Min far er meget opsitiv, han syns at de er flotte, og vil gerne støtte mig i min hoppy! Han gav mig faktisk Ikras i julegave! <3 Min storbror, (ham jeg bor sammen med) er rigtig glad for Sakras.. X'D Og han har intet imod de andre dukker! Følger jeres familie med i dukke handlerne?Min far intressere sig MEGET for mit konto... ^^; Og han vil gerne vide hvad jeg lige har bestilt (han ser gerne på billederne) De andre spørger ikke, men de får det at vide alligevel!! X'D <3 Han får også engang imellem en SMS, hvor jeg har skrevet at han lige skal overføre nogle penge.. og en lang forklaring på hvad det er jeg skal ha betalt for! Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG?Min storbror (som jeg bor i lejlighed med) Kan rigtig godt lide at se hvad jeg laver på min bærbar, og jeg viser ham altid ting og sager på RG! Men ingen af dem følger mig under opsynd! Da de ved at der osse er voksne mennesker på RG, som har børn... ^^; Så derfor stoler de meget på RG.. x'D Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud?Normalt springer jeg i hovedet på dem, og viser billeder frem af den næste dukke jeg vil købe, måske bare en drømme dukke.. x'D Eller de ting jeg gerne vil have! xD Min far som sagt, er meget intresseret, og kigger nøje med. Min storebror (som jeg bor sammen med) Virker også intresseret og vil gerne se hans kommene sammenboene 
Sidst rettet af wolter Ons jul 15, 2009 1:48 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : opdateret lidt) |
|  | | Manna

Antal indlæg: 1054 Age: 22 Geografisk sted: Sjælland Registration date: 29/12/08
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 7:49 pm | |
| - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Nej, da det jo er mine egne penge.. - HVAD siger jeres familie til den nye? Min far syntes nok at det er lidt noget pjat at jeg først er begyndt at lege med dukker nu.. Min mor syntes det er lidt mere spændende, og vil gerne hjælpe til med at komme med idéer og forslag til tøj og hår.. Min lillebror syntes bare jeg er mærkelig, men nævner alligevel dukken og mine figurer for alle der kommer hjem og leger med ham xD (Han er 8 år) - Følger jeres familie med i dukke handlerne? Min mor gør, da hun er med til at tjekke betalingsmuligheder, sikkerhed og at jeg sender de rette oplysninger og får overstreget de personlige oplysninger. - Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Nej, da jeg har min egen pc med rådløst internet.. Men jeg kan godt finde på at vise billeder frem.. - Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? Min lillebror syntes de er flotte, og tror egetlig han glæder sig lidt til at pille ved dem.. Min mor kommer gerne med konstruktiv kritik, som f.eks. "Øjnene ser for store ud" eller "Skal den se så dyster ud?" Min far ryster bare på hovedet xD
Men alt i alt er de fleste omkring mig gode til at være nysgerrige og spørge ind til hvornår jeg får den næste, og om de må få lov til at pille ved ham jeg har ^^ |
|  | | Maru

Antal indlæg: 645 Age: 21 Geografisk sted: København Registration date: 22/04/09
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 7:56 pm | |
| Well, jeg er også ny indenfor alt det her, og stadig dukkeløs U_U
Min første dukke bliver nok købt i mere eller mindre hemmelighed, at jeg kun lever på min SU og skylder mine forældre penge ^^' |
|  | | Astrid

Antal indlæg: 543 Age: 19 Geografisk sted: København Registration date: 04/01/09
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 8:06 pm | |
| - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Mine forældre har egentligt ikke noget at skulle have sagt til, om jeg må købe en dukke eller ej; det er mine penge, og dem må jeg forbruge, som jeg vil xD Men altså, jeg er dybt afhængig af mine forældres dankort, når jeg køber en dukke, da jeg ikke lige har taget mig sammen til at få fikset mig noget visa-elektron-ting-whatever xD - HVAD siger jeres familie til den nye? Umiddelbart har mine forældre bare sagt, om de syntes dukken var pæn/feminin/lille osv. - Følger jeres familie med i dukke handlerne? Ja, i og med, jeg udnytter deres dankort, gør de xD Men det handler mest om, at pengene er blevet trukket eller ej  Ellers spørger de da ind til, hvornår dukken kommer, om den er blevet sendt og lignende. Men de lader overordnet mig styre det. - Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Næh, det er i hvert fald aldrig noget, jeg har lagt mærke til xD umiddelbart ville det heller ikke genere mig, da jeg ikke synes, der er noget omkring dukkerne og hobbyen, jeg føler, jeg behøver at skjule ^^ - Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? De kommer typisk med kommentaren: "Den ligner lidt en pige" xD |
|  | | dark_dream

Antal indlæg: 224 Age: 17 Geografisk sted: danmark/nordjylland Registration date: 03/02/09
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 8:52 pm | |
| - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? jap vis ikke jeg gør det sååååå... ikke godt ikke godt
- HVAD siger jeres familie til den nye? mor: *sukker* en dukke far: (ved ingenting om det endnu, men det vil nok lyde) HVAD KOSTEDE DEN!!! - Følger jeres familie med i dukke handlerne? nej - Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG?[/b kun når jeg kigger på bileder af dukkerne (og det er kun min mor)] [b]- Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? viser det aldrig |
|  | | dark_dream

Antal indlæg: 224 Age: 17 Geografisk sted: danmark/nordjylland Registration date: 03/02/09
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 8:52 pm | |
| - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? jap vis ikke jeg gør det sååååå... ikke godt ikke godt
- HVAD siger jeres familie til den nye? mor: *sukker* en dukke far: (ved ingenting om det endnu, men det vil nok lyde) HVAD KOSTEDE DEN!!! - Følger jeres familie med i dukke handlerne? nej - Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG?[/b kun når jeg kigger på bileder af dukkerne (og det er kun min mor)] [b]- Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? viser det aldrig |
|  | | Horisont
Antal indlæg: 137 Age: 22 Geografisk sted: Skælskør Registration date: 28/12/08
 | Emne: Re: Velkommen til dukken? Søn maj 10, 2009 9:40 pm | |
| - SKAL I spørge jeres forældre/familie om lov til at få en ny dukke? Nej, jeg er voksen og gammel nok til selv at bestemme.
- HVAD siger jeres familie til den nye? Da jeg stadig havde kontakt med mine forældre kunne de ikke se det 'fede' i dukkerne, min mor fandt dem dog til sidst en smule interesseante. Min lillesøster ( som er den eneste nære slægning jeg stadig har kontakt til ) synes de er vildt sjove og har da oplevet et par gange hvor hun har poseret med Zalazar eller skiftet tøj på Mizumi. Mine bedsteforældre synes de er spildt af penge, og havde en meget dårlig oplevelse sidste sommer med at de stod og skældte mig ud, og truede med at sælge dem på ebay, fordi 'så kunne du få pengene igen og bruge dem på noget mere fornuftigt'. Det var til gengæld også lige ved at få mig til at droppe hobbyen og sælge alle mine dukker/dukke-ting.
- Følger jeres familie med i dukke handlerne? Nej, men min lillesøster spørger gerne ind til det når vi mødes eller skriver sammen på sms.
- Kigger jeres forældre jer over skuldren når I sider på RG? Nej, bor alene.
- Hvad siger jeres familie normalt når I spørger/ viser hvordan den næste dukke skal se ud? Har som skrevet kun kontakt til min lillesøster og hun følger gerne med i dukkerne og giver sin mening om dem. Det sjove er at vi næsten altid er enige om hvilke dukker der er 'egnede' og hvilke der ikke er 'egnede'. ^^; Har en lille mistanke om at hun måske godt kunne finde på at købe en på et tidspunkt når hun er færdig med sin uddannelse. |
|  | | |
Similar topics |  |
|
| | Permissions in this forum: | Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
| |
| |
| |