Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
frkmm

frkmm


Antal indlæg : 123
Age : 30
Geografisk sted : DK
Registration date : 04/05/09

Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Empty
IndlægEmne: Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.   Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Icon_minitimeOns Maj 06, 2009 10:49 pm

Hej alle sammen. Very Happy

Jeg ved ikke om der er nogle af jer, som kender de såkaldte 'Warhammer figurer'..
Men hvis I ikke gør, skal jeg da hurtigt lige forklare: Det er nogle figurer, som man maler. (I store træk)

Grunden til overskriften er, at jeg har noget Warhammer maling (se billede) liggende fra gammel tid (de er som nye) - og da jeg måske snart skal lave en face-up (min første, juhuu Smile), vil jeg spørge om nogle har erfaringer med brug af dette maling eller ved om man kan bruge det, uden at ødelægge dukken?

Hvad bruger I ellers til maling af face-up's? (akvarelmaling, akryl eller andet?)

Hvordan laver i læberne? Hvad bruger I til dem? (Jeg synes nemlig altid, at de skinner ^^)

- Desuden vil jeg også gerne have andre råd/erfaringer mht. face-up ^^

På forhånd, mange tak for svarene Very Happy

(Ved godt, at jeg måske har spurgt nogle dumme spørgsmål, men jeg er rimelig ny, så jeg håber I vil bære over med mig Smile)

Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. DEN%2016%20-%20Warhammer%20Paint%20Set
(Billede taget fra: http://www.miljoeogsundhed.dk/images/DEN%2016%20-%20Warhammer%20Paint%20Set.JPG)
Tilbage til toppen Go down
yokomo

yokomo


Antal indlæg : 42
Age : 37
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 03/01/09

Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Empty
IndlægEmne: Sv: Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.   Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Icon_minitimeOns Maj 06, 2009 11:23 pm

der står på siden hvor om hvordan du kan lave en face-up. det er bare med at kikke Smile
Jeg ville nok ikke tage chancen med Citadel paint, da du ikke ved om derer olie i den.

Men hvad angår face-up, så bruger man akvarel, akryl maling og pastel kridt, til at lave den med, og du søgre self for at forselge den med MSC før du laver en face-up, og MSC for hvert lag face-up du giver den. bare et tyndt et.

Læberne er lavet med pulveriseret pastel farve, og med en hvid tilspidset akvarel blyant, samt et lag gloss for at gøre dem skinde Smile


her er et link til en nem og overskuelig face-up tutorial af Leechy Smile
https://resingarden.danskforum.net/faceup-og-modifikationer-f19/face-up-vejledninger-naturlig-dramatisk-og-goth-t127.htm

Avanceret face-up med airbrush.
http://tenshinochudoku.livejournal.com/103484.html
Tilbage til toppen Go down
frkmm

frkmm


Antal indlæg : 123
Age : 30
Geografisk sted : DK
Registration date : 04/05/09

Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Empty
IndlægEmne: Sv: Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.   Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Icon_minitimeTors Maj 07, 2009 1:34 am

Mange tak for svaret Very Happy
Nu forstår jeg face-up bedre Smile
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 35
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Empty
IndlægEmne: Sv: Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.   Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Icon_minitimeLør Maj 09, 2009 11:03 am

Mit bedste råd ville egentlig være at se om du kunne deltage i et dukketræf, for det ville være dig en stor hjælp at se det med egne øjne og snak med nogen om face-ups Smile

Men så længe du tjekker for materialer der ikke er olie-baseret, eller indeholder skrappe kemikalier såsom acetone, kan du anvende de mest basale farver. Aldrig tubefarver, flydende akryl eller lignende, men små vandfarveblokke. Ellers så kan du gøre spidserne på alm. farveblyanter våde og få farven der fra.
Pasteller 'pulveriseres' ved at skrabe tynde lag af, eller du tegne farven af på et papir og henter 'støvet' derfra.
Pasteller anvendes til blushing, milde farver elller ekstreme, så længe de toner ud med resten uden at efterlade markede linier, hvoraf farveblyanter anvendes til mere gennemtrængende farver og kan også tegnes på ved almindelig brug som blyant.

Men har lavet en tråd med videor som du burde gennemtjekke, der kan du se hvordan en face-up laves Smile
Tilbage til toppen Go down
frkmm

frkmm


Antal indlæg : 123
Age : 30
Geografisk sted : DK
Registration date : 04/05/09

Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Empty
IndlægEmne: Sv: Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.   Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Icon_minitimeLør Maj 09, 2009 7:57 pm

Mange tak Xandorram Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Empty
IndlægEmne: Sv: Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.   Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Sandpapir hvilken str bruges til hvad?
» Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)
» spørgsmål ang. MSC
» Spørgsmål om nye lemmer? :P (Til mods, ikke erstatning)
» Små øjne, åben mund og kun akvarel maling til rådighed o__x<

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: